Volgend jaar verbod op particulier vuurwerk?

SPIJKENISSE - We kunnen een les leren van Hilversum: als de burgemeester van Nissewaard een verbod afkondigt, is het rechtsgeldig. Bij deze dus een oproep aan de nieuwe burgemeester van Nissewaard...
In plaats daarvan liever één groots centraal vuurwerk.

Trouwens : steeds minder mensen kopen vuurwerk.

Uit een onderzoek van Q&A Research & Consultancy blijkt: steeds minder mensen steken nog vuurwerk af rond oud en nieuw. In 2011 kocht nog maar 29% van de Nederlanders vuurwerk, inmiddels is dit aandeel zelfs gedaald tot ca. 21%.

Volgens de onderzoekers is er steeds minder behoefte om vuurwerk af te steken en geeft de consument het geld liever aan iets anders uit.

Ongeveer een kwart (26%) van de Nederlanders vindt het ook te gevaarlijk.

Bijna de helft van de Nederlanders geeft aan dat ze tegenwoordig meer bang is voor vuurwerk dan vroeger en dit betreft niet alleen de ouderen.

Iets meer dan de helft van de Nederlanders ziet inmiddels wel wat in een vuurwerkverbod. Vorig jaar lag dit aandeel nog op 45%. De weerstand tegen het rare geknal groeit dus.

Het alternatief dat gemeenten een vuurwerkshow voor hun rekening nemen wordt door bijna twee derde van de ondervraagden toegejuicht.

Oud en nieuw helemaal zonder vuurwerk is voor de meerderheid nog altijd weinig waard, dus is voor de meesten het beste alternatief een centraal vuurwerk...

Bla bla bla bla bla bla b*llsh*t.
Een en al ongefundeerd gebrabbel.
Zoals het merendeel wat over het verbieden van vuurwerk gaat.

Dat er minder vuurwerk verkocht word heeft naar mijn idee hoofdzakelijk te maken met de vergrijzing.
En daar hoed men totaal geen rekening mee.
Ben benieuwd wat er met de verkoop gebeurd als de oudere generatie (niet oneerbiedig bedoeld)er niet meer is.

gr

Zo een onderzoek gedaan onder 1900 mensen en dat gaan ze nu in eens allemaal klakkeloos als argument gebruiken zeer sterk hoor....

Wie denkt die burgemeester van hilversum wel niet te zijn? Dictator? Wetten staan nog altijd boven de burgemeesters. Met hun verbod dit verbod dat.

waarom gaat elk artikel over bebieden in het nieuws?
Waarom als mensen er niet mee eens zijn voor iedereen verpesten.
Ik hou niet van wintersport moet dat nu ook verboden worden omdat er veel mensen verongelukken en botte breken.
Zelf onze eigen prins ging illigaal van de zwarte piste micheal shumacher?
Maar dat wordt getolereerd dat is de elite groep dat kan dat is STOER!!!!!

Allemaal onzin. Athans geen onzin
maar ze geven een verkeerd beeld over
de zaak, door er geen achtergrond informatie
bij te geven. Anonymous rekent nogwel met ze af haha.

-Mike

wordt gewoon een ***land alles wordt nu verboden tot een zwarte piet toe.
prostutie wiet alles moet eraan zelfs het roken en alcohol.
fluiten naar meisjes word beboet.
Je heb het niet in de gaten we hebben het over is dit en is dit dicators zo dicator zo.
Maar nederland is leider nummer 1

De branche moet toch na en voor oud en nieuw toch snel met akties komen. Handtekeningen aktie bij verkooppunten zoals een ander lid hier al zei zal een goede aktie zijn maar ook met cijfers en "onderzoeken" de berichten weerleggen

Huur een onafhankelijk onderzoek bureau in en geef extra geld voor een positieve uitkomst. Zo doet Groenlinks het ook. Of maak een eigen onderzoek

Maar probleem dat de branche zelf geen omzet verlies verwacht en gaan ze weer achterover hangen en niks doen want ze kunnen immers toch even weer niets maken..

Zo werkt het gewoon niet dan is het over 5 jaar als nog voor Nederland gedaan. Niet voor Europa en de fans want die kopen hun vuurwerk toch wel

De branche doet helemaal niets!
zolang hun nu maar ff snel kunnen cashen vinden ze het goed.
altans zo komt het bij mij over.

Dat vuurwerk verbod komt er toch wel, daarna gaan ze huilie huilie doen.......

branche krijgt cash en garantie voor een nieuw bedrijf met een verbod althans grote comerciele importeurs denk ik zo.

De branche doet helemaal niets!
zolang hun nu maar ff snel kunnen cashen vinden ze het goed.
altans zo komt het bij mij over.

Dat vuurwerk verbod komt er toch wel, daarna gaan ze huilie huilie doen.......

Daarom gun ik ze ook geen geld. 99% koop ik uit belgie.

Wie denkt die burgemeester van hilversum wel niet te zijn? Dictator? Wetten staan nog altijd boven de burgemeesters. Met hun verbod dit verbod dat.

Een wet staat helemaal niet boven een verordening van de burgemeester. In Art. 124 lid 1 van de Grondwet staat namelijk het volgende: ,,Voor provincies en gemeenten wordt de bevoegdheid tot regeling en bestuur inzake hun huishouding aan hun besturen overgelaten.''

De gemeente is dus autonoom en mag zelf de regelgeving bepalen. Aangezien de burgemeester een bestuursorgaan is van de gemeente, is hij bevoegd om toe te zien op de handhaving van de openbare orde. Zie voor een verduidelijking hiervan in Art. 170 jo. art. 172 van de Gemeentewet.

Mocht het ooit tot een verbod komen zal het illegale vuurwerk nog steeds gekocht kunnen worden, dus nog meer ongelukken! Maar ik stap dan toch ook over, zal nooit naar een georganiseerde vuurwerkshow van de gemeente gaan. Wordt ideaal voor inbrekers en herrie schoppers. Ik blijf lekker stoken die ene dag van het jaar!

Mocht het ooit tot een verbod komen zal het illegale vuurwerk nog steeds gekocht kunnen worden, dus nog meer ongelukken! Maar ik stap dan toch ook over, zal nooit naar een georganiseerde vuurwerkshow van de gemeente gaan. Wordt ideaal voor inbrekers en herrie schoppers. Ik blijf lekker stoken die ene dag van het jaar!

Daarom laat me de les niet voorlezen door een paar van die zure figuren. :D

Tijdens het lezen van dit bericht dacht ik bij elke zin: Dit slaat helemaal nergens op wat hier staat.
Even een analyse van het hele bericht:

" SPIJKENISSE - We kunnen een les leren van Hilversum: als de burgemeester van Nissewaard een verbod afkondigt, is het rechtsgeldig. Bij deze dus een oproep aan de nieuwe burgemeester van Nissewaard...
In plaats daarvan liever één groots centraal vuurwerk."

Wat is er gebeurd met de objectieve onafhankelijke berichtgeving?

"Trouwens : steeds minder mensen kopen vuurwerk.

Uit een onderzoek van Q&A Research & Consultancy blijkt: steeds minder mensen steken nog vuurwerk af rond oud en nieuw. In 2011 kocht nog maar 29% van de Nederlanders vuurwerk, inmiddels is dit aandeel zelfs gedaald tot ca. 21%."

Tja, het is crisis, niet zo vreemd dat mensen minder geld uitgeven. Niet alleen aan vuurwerk, maar aan alles. Bovendien: maar 21% zijn toch nog zo'n 3,5 miljoen mensen. Mensen kopen samen, of voor het gezin of familie. Aan het aantal verkopen kun je dus niet zien hoeveel mensen er daadwerkelijk elk jaar vuurwerk in huis hebben en er van genieten.

"Volgens de onderzoekers is er steeds minder behoefte om vuurwerk af te steken en geeft de consument het geld liever aan iets anders uit."

Opnieuw, er is nou eenmaal minder geld. Maar toch blijven de totale uitgaves aan vuurwerk dit jaar waarschijnlijk gelijk.

"Ongeveer een kwart (26%) van de Nederlanders vindt het ook te gevaarlijk.

Bijna de helft van de Nederlanders geeft aan dat ze tegenwoordig meer bang is voor vuurwerk dan vroeger en dit betreft niet alleen de ouderen."

De ILLEGALE knallen worden inderdaad steeds harder, niet zo raar dat mensen vuurwerk gevaarlijker vinden en er banger voor zijn.

"Iets meer dan de helft van de Nederlanders ziet inmiddels wel wat in een vuurwerkverbod. Vorig jaar lag dit aandeel nog op 45%. De weerstand tegen het rare geknal groeit dus.

Het alternatief dat gemeenten een vuurwerkshow voor hun rekening nemen wordt door bijna twee derde van de ondervraagden toegejuicht.

Oud en nieuw helemaal zonder vuurwerk is voor de meerderheid nog altijd weinig waard, dus is voor de meesten het beste alternatief een centraal vuurwerk..."

Waarschijnlijk vinden de meeste mensen die voor een vuurwerkverbod zijn vooral dat het verboden moet worden omdat het vuurwerk tegenwoordig zo hard knalt. Die mensen weten echter niet dat die harde knallen al lang verboden zijn.

Een centraal vuurwerk voor elke gemeente is nooit te realiseren. Veel te weinig mankracht, veel te duur, veel te druk, enz...

Uiteraard ben ik voorstander van vuurwerk, dus wellicht is mijn blik ook niet 100% objectief. Maar volgens mij toch altijd nog een stuk objectiever dan het merendeel van de berichten die in de media verschijnen.

Lekker makkelijk dit. Nieuws dat geen nieuws is. Weer een van de tientallen lege artikelen. Volgend jaar verbod op particulier vuurwerk? Compleet verzonnen titel zonder aanleiding

Back
Bovenaan