Voetballer raakt hand kwijt door vuurwerk

Een jeugdvoetballer van VV Zwaluwen zal een deel van zijn hand moeten missen door het afsteken van vuurwerk. Dit gebeurde vanmiddag in Vlaardingen tijdens de voetbalwedstrijd tussen VV Zwaluwen en Excelsior Maassluis.

De jonge speler is vooraf gewaarschuwd dat hij geen vuurwerk mocht afsteken. 'De jongen had van iemand een vuurtje gekregen en het toch gedaan', vertelt wedstrijdsecretaris Peter van Zanten aan RTV Rijnmond. Kort daarna hoorden de aanwezigen een harde knal.

Een traumahelicopter was snel ter plaatse. Het slachtoffer is naar het ziekhuis gebracht.

bron

VLAARDINGEN - Een 12-jarige jongen is zaterdagmiddag in Vlaardingen een hand kwijtgeraakt bij het aansteken van een rookfakkel.Dat heeft de politie laten weten.De toedracht van het ongeval op het terrein van een voetbalclub aan de Zwaluwenlaan is niet helemaal duidelijk. Getuigen hebben tegenover de politie verklaard dat ze een enorme knal hoorden. Het incident gebeurde even voor vier uur.

Een rookfakkel?
Zijn die dingen dan tegenwoordig dan zo gevaarlijk?
Het zou natuurlijk een grove productiefout kunnen wezen maar het zal wel wat anders geweest zijn lijkt mij.

Laatst bewerkt door een moderator:
Een rookfakkel?
Zijn die dingen dan tegenwoordig dan zo gevaarlijk?
Het zou natuurlijk een grove productiefout kunnen wezen maar het zal wel wat anders geweest zijn lijkt mij.

Lijkt me sterk maar vroeger had ik ook van die kleine rookvulkanen die af en toe uit elkaar klapte :bonk:

Update 1 oktober 2011 17.43u
Het bestuur van vvZwaluwen neemt afstand van alle berichtgeving rondom het incident, zoals hieronder omschreven, en in het bijzonder van de berichtgeving op voetbalrotterdam.nl als zijnde feitelijk onjuist!
Wij verwijzen u naar onze eerdere verklaring.
Hugo van Tienhoven
voorzitter vvZwaluwen
___

Officiële mededeling van het bestuur van vvZwaluwen inzake het toeschouwersincident tijdens Zwaluwen-Excelsior Maassluis dd 1 oktober 2011
De streekderby tegen Excelsior Maassluis is aan het begin van de 2e helft opgeschrikt door het ernstig gewond raken van een onzer jeugdspelers.
De jongen heeft een stuk vuurwerk gevonden, dit is aangestoken, waarna het projectiel in zijn hand tot ontploffing is gekomen.
De besturen van Zwaluwen en Excelsior Maassluis hebben in overleg met scheidsrechter Van Duijn besloten de wedstrijd direct te staken.

Er is een onderzoek gestart naar de oorzaak van dit incident.

Wij wensen onze jeugdspeler het allerbeste toe.

Bron: http://www.vvzwaluwen.nl/

VLAARDINGEN - Een 12-jarige jongen is zaterdagmiddag in Vlaardingen een hand kwijtgeraakt bij het aansteken van een rookfakkel. Dat heeft de politie laten weten.

De toedracht van het ongeval op het terrein van een voetbalclub aan de Zwaluwenlaan is niet helemaal duidelijk.
Getuigen hebben tegenover de politie verklaard dat ze een enorme knal hoorden. Het incident gebeurde even voor vier uur.

Bron: nu.nl

Tsja, wat moet ik hier over zeggen.:shocked:Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal.Dit is op zich al triest genoeg.Voorkomen kun je dit soort incidenten helaas niet.De laatste jaren lees je trouwens de gekste berichten. Ik wens de jongen en zijn familie in ieder geval alle sterkte toe, met het verwerken van dit trauma.Dit zullen ze hard nodig hebben.Zo zit je lekker te voetballen en wat later ben je een hand kwijt. Bizar:sad:

Ik had op nu.nl die berichten gelezen en iemand die zegt familie te zijn zegt dit:
Namens familie bedankt voor steun. Voor wat minder ontwikkelde mensen met neg. Reacties! Vuurwerk heb ie in de handen gekregen van een Nederlandse volwassenen man en door andere Nederlandse volwasenen man aangestoken! Het was tegen jongen gezegd dat een fakkel was, maar het was pure explosief. Ik hoop dat de daders snel in de gevangenis komen.

Lees meer: http://www.nujij.nl/algemeen/jongen-(12)-raakt-hand-kwijt-bij-aansteken.13921486.lynkx#ixzz1ZYkG1vEo

Ik weet niet of dit echt is, maar dit kan best waar zijn. Er lopen altijd mensen rond die gestoord zijn.

Misschien was het wel een Cobra, die natuurlijk eerst een fakkeltje geeft.
Echt heel triest als je iemand zo voor de gek houd!

Als dat verhaal klopt, dan mogen die 2 volwassenen van mij extreem gestraft worden.
Onze hobby in het negatief daglicht stellen, maakt me al razend, maar iemand opzettelijk verwonden ermee, dat verdient een Amerikaanse straf. Blijft sowieso erg.

wat een idioot iemand bewust voor het leven verminken, opsluiten en noooooit meer vrij laten rond lopen, die vent is gestoord! Ik hoop dat er genoeg getuigen waren en dat de man snel opgepakt word en vervolgd wordt voor poging tot doodslag + tbs

Pure idioten! Een onschuldig kind voor zijn leven verminken met een zwaar stuk vuurwerk!
Hoe haal je het in je hoofd?
Wat mij betreft mag bij de daders hetzelfde gebeuren aan twee handen en mag de jongen het aansteken.
Hierna ook nog even levenslang gevangenisstrafje erbij?

En zoals herdervriend al zegt, ook nog onze hobby in een negatief daglicht stellen!

Ik kan hier mijn woorden gewoon bijna niet over kwijt.
Blijkt het dat dit verhaal niet klopt, en dat de jongen zelf een fout heeft gemaakt,
Dan neem ik al mijn woorden terug!

Greetzz

http://www.mediatv.nl/2011/nieuws/6559/Jongen_

7001444925baf58471494330394959981682_4_34b0ff5784f3b30712thumb.jpg

a468687089a104fd12cfd31ebf5d2caa1682_6_130a632ebe5ca309b7thumb.jpg

Rookmixen zijn meestal heel sloom en hebben een brand vertragend poeder en een temperatuur verlagend poeder zodat de kleurstof erin niet verbrand.
Dit kan onmogelijk door een rookfakkel zijn. Waarschijnlijk een cobra 6 ja. Trieste figuren en ook nog volwassenen echt laffe honden hak hun handen er maar van af.
Als het waar is zijn het achterlijke dwazen. En ik denk wel dat de cobra 6 in een goede hoek een kinderhand er wel af kan blazen. Als je hele hand eromheen zit?!
Ik wens de jongen veel sterkte toe.!

Let wel dat iedereen bij nu-reacties dat kan plaatsen hè, welk familielid gaat na zo'n gebeurtenis eens gezellig op nu.nl zo'n soort reactie plaatsen. De reacties op nu.nl staan nou ook niet bekend om het vele intellect maar meer om de (vaak misplaatste) humor.

Sterkte voor de jongen, hopelijk valt het mee!

Heren dat jullie verontwaardigd zijn en dat jullie je onvrede over deze gebeurtenis hier uitten kan ik mij heel goed voorstellen, echter heb ik enkele posts aangepast omdat daar " verkapte " doodsbedreigingen naar de daders in stonden. Nu weet ik wel dat het niet zo wordt bedoeld, maar let hier voortaan wel even op !!

En ik denk wel dat de cobra 6 in een goede hoek een kinderhand er wel af kan blazen. Als je hele hand eromheen zit?!

Zo'n " bom " kan er wel heel wat meer afblazen. Ik noem het ook een bom aangezien het bij mij absoluut niet meer onder het plaatje vuurwerk valt.
Ik hoop echt van harte dat de daders worden gearresteerd ( dat moet haast wel want er zullen toch genoeg getiuigen om heen hebben gestaan toen ze die "bom" gaven ) en een flinke straf zullen gaan krijgen.

Een cobra 6 lijkt me sterk,dat overleef je zeker niet van dichtbij.In dat bericht praten ze over een lawinepijl,maar hou die maar is vast met de stijgladingen.Als je op de foto`s van 3xh kijkt zie je duidelijk een soort van fakkels/rookstaven?

Back
Bovenaan