Vlissingen 22-07-2010

Donderdag 22 Juli 2010 Vuurwerk te Vlissingen

plaats : Vlissingen
provincie : Zeeland
wie : Hayo
wat : prof t/m 6inch
waar : thv de Oranjedijk te Vlissingen
tijd : omstreeks 22.30 uur

Bij eventueel slecht weer kan dit evenement uitgesteld worden naar vrijdag 23 juli 2010 op hetzelfde tijdstip en dezelfde locatie

I.v.m. vuurwerk vanaf een ponton geldt de volgende beperking: Bijzondere voorzichtigheid thv Koopmanshaven of Westerhaven Vlissingen op donderdag 22 juli 2010 om 22:30 Het ponton wordt gaande gehouden door twee sleepboten thv de Oranjedijk in positie 51 26,28' N - 003 34,90' E. De sleepboten voeren de seinen conform het SRW en luisteren uit op de voorgeschreven marifoonkanalen. Bij eventueel slecht weer kan dit evenement uitgesteld worden naar vrijdag 23 juli 2010 op hetzelfde tijdstip en dezelfde locatie. De scheepvaart dient een minimale afstand van 265 m aan te houden.

Laatst bewerkt:
Ik zal hier zeker bij zijn. Denk dat dit toch wel een van de leukste shows van zeeland is. Ze schoten vorig jaar veel zink pijlen.

Denk dat ik ook wel hierbij aanwezig ben. Vorige jaar was hij zeer geslaagd. Toen schoot Katan hem volgensmij.

Hier nog een kranten bericht wat ik vanmiddag tegen kwam.

Door Marcel van der Voort
VLISSINGEN – Het Vlissingse kermisvuurwerk van donderdag 22 juli om 22.30 uur is goed voor zo’n 30.000 bezoekers. Aan die vijftien minuten knal- en kijkplezier gaan talloze voorbereidingen vooraf en ook tijdens het spektakel zijn veel mensen actief.
“Mijn rol is het afgeven van een gebruikverklaring voor het ponton waar het vuurwerk achter de groene boulevard wordt afgeschoten. En ik regel verschillende zaken rondom het evenement”, verklaart Fred Borgs van de gemeente Vlissingen. En verduidelijkt: “Ik hou mij ook bezig met
de verkeersmaatregelen. Verder is er politie en beveiliging nodig. De Provincie Zeeland stelt de vergunning op en komt met eisen. Ik ben er zelf altijd bij om alles te regelen.

Dit jaar werken wij met een ander bedrijf dan voorheen dat het vuurwerk verzorgt”, stelt hij. “Wij gaan in Vlissingen alles uit de kast halen om de voorgaande vuurwerkshows te verbeteren”, belooft Hayo Wolff van Laser Fireworks uit Veenendaal. “Wij komen donderdagochtend met twee vrachtwagens en acht medewerkers. Tijdens het vuurwerk is er niemand op het ponton. Wij steken alles radiografisch af. Qua veiligheid is dat beter, maar tijdens het opbouwen arbeidsintensiever.” Dan verklapt Wolff: “Als een deel van het vuurwerk niet de lucht ingaat, schieten wij meteen een reservestuk af. Hij is blij met de Vlissingse opdracht. “Mijn wens is om volgend jaar het vuurwerk op de maat van muziek af te schieten”, gaat Wolff verder.

Veiligheid gaat voor alles, dus is Rijkswaterstaat met een boot aanwezig. “Wij kunnen de langsvarende boten tijdens het vuurwerk vertragen. Ook adviseren
we zo nodig om het evenement vanwege weersomstandigheden af te lassen”, meldt Serge Harms
van Rijkswaterstaat, aan de Vlissingse Commandoweg. Een tweede boot komt van het Korps Landelijke Politiediensten KLPD. Ben Latooij: “Wij begeleiden het ponton de rivier op en zorgen dat die op de veiligste plek gaat liggen. En letten er op dat er tijdens het afsteken van het vuurwerk bijvoorbeeld geen zeilschepen in de buurt zijn. Vuurwerk gaat alle kanten op en kan gevaarlijk zijn. Als er een schip met gevaarlijke stoffen in aantocht is nemen wij maatregelen.”

De brandweer is er eveneens. Maar op het moment dat de eerste vuurpijl de Vlissingse lucht ingaat, heeft de brandweer het meeste werk gedaan. “Wij hebben een adviserende rol bij het vuurwerk, dat gebeurt allemaal vooraf. Tijdens het opbouwen controleren wij”, stelt Erwin Broerse van de brandweer. En vervolgt: “Er is een brandweerwagen met mankracht paraat voor de veiligheid in de binnenstad. Er zijn veel mensen op de been en als er ergens brand uitbreekt zou de wagen er misschien te lang over doen.”

Multraship levert twee sleepboten die het ponton op de juiste plek houden. “Het ponton moet goed blijven liggen. Ondertussen letten de kapiteins ook op het scheepvaart door de Westerschelde”, legt Dirk Provoost van Multraship uit. Het ponton zelf komt van Damen Schelde Naval Shipbuilding. Bert van Hoepen: “Wij proberen ieder jaar het ponton beschikbaar te stellen. Dat doen we met plezier, omdat het bedrijf gedeeltelijk in de stad zit en deel uitmaakt van de gemeenschap”, vindt Van Hoepen. “

Laatst bewerkt:
WOW!!! eindelijk een een pyromusical in Vlissingen kan niet wachten tot volgend jaar dan. Ik ben hier ook aanwezig.

ik ben hier ook bij, samen met het team van Hayo, en wat andere om deze show op te bouwen, te bekijken, en af te breken :D

Katan vuurwerk wenst Het team van Hajo wolff heel veel succes met de vuurwerkshow.
Moet gaan lukken qua budget is er flink geld bijgekomen dan voorgaande jaren.

Succes..

Ben ook weer aanwezig om deze show te helpen opbouwen, hoop dat het weer
nu wel een beetje meezit.
Vorige week in Antwerpen zo'n beetje 2 keer met stellingen en al bijna
van de dijk gespoeld! Ik neem tegenwoordig altijd maar een drijfanker mee....

Toch altijd weer leuk om te weten dat naar ons werk de meeste mensen
komen kijken. Geeft toch altijd weer een goed gevoel.

Dit is elk jaar zo. Iedereen die ik ken in Vlissingen komen juist op deze dag. Het heel moeilijk om een plekje voor je camera te vinden dan. Ik zou achter het arsenaal theater gaan staan op de dijk en dan helemaal vooraan. Daar kan je goedje camera neerzetten.

En terecht Leendert, ik denk dat iedereen wel vrolijk wordt van vuurwerk op een uitzondering na. Vlissingen is voor mij net even te ver.
Ik kom jouw werk wel in Hoorn bekijken, mits je daar aanwezig bent
:bye:

Back
Bovenaan