Viscolont valt onder P1 en is daarom niet in het RACT (Regeling consumenten en theatervuurwerk) behandeld. Bepalingen voor P1 staan in Regeling Overige Pyrotechnische Artikelen. Zie: https://wetten.overheid.nl/BWBR0028868/2017-12-15
Goede inderdaad. P1 is me ontschoten. Dank voor de aanvulling.
Klinkt op zich wel logisch, maar waar baseer je dit op? Waar staat dat viscolont onder vuurwerk valt, en dat verzenden niet mag? En is het dan niet zo dat de verzender schuldig is en de ontvanger (ik) niet? Hoe kan ik als consument weten of ik wel of geen viscolont mag bestellen?
Zoals hierboven gesteld; visco valt onder P1. Zeer waarschijnlijk - zal binnenkort eens gaam graven- staat in de regeling iets dat verzenden niet mag, of dat bij levering e.e.a. gecontroleerd moet worden (leeftijd, doel van aankoop oid) en dat kan ook niet met de reguliere post (wel met DynaLogic maar dat terzijde haha)
Iets met handhavong en capaciteitstekort. Tevens wordt je als burger geacht de wet te kennen en te volgen. Hoe onmogelijk dat ook is.Maar als het mag, dan maakt het toch niet uit dat ze bekend zijn? Snap sowieso niet waarom extra lont handig kan zijn, dus snap de hype sowieso niet echt. Maar anders is het toch de taak van de politie om er iets aan te doen, de webshops ?
Ik verwacht zelf dat het in bezit hebben sec geen probleem is, maar eerder het verzenden, en de link die de rechter maakt naar het doel (modificeren van vuurwerk)
Hoe veilig ook, modificeren van vuurwerk is verboden.Misschien wil ik wel het lont van mijn vuurwerk verlengen zodat ik langer de tijd heb voordat het af gaat?![]()