Vinger kwijt door vuurwerk

ylke

VWC lid
UTRECHT - Een 14-jarige jongen uit Utrecht is een stuk van zijn vinger verloren bij een vuurwerkongeluk.

Dat meldt RTV Utrecht. De tiener was donderdagmiddag samen met een 15-jarige vriend vuurwerk aan het afsteken, toen een deel daarvan in zijn hand ontplofte. De gewaarschuwde politie vond het tweetal op de Hoogravenseweg, waarna het slachtoffer naar het ziekenhuis is gebracht.

Agenten hebben de ouders van de jongen inmiddels op de hoogte gesteld.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/...door_vuurwerk__.html?sn=binnenland,buitenland

Ik ga niet gelijk lopen roepen als de rest hierboven, een productiefout in een knaller kan iedereen hebben, alleen is niet iedereen slim genoeg om dan gewoon van dat spul af te blijven.

Triest voor de jongen, maar hij heeft de keus gemaakt zware knallers in bezit te hebben. Tot hoevere het zijn eigen schuld is weet ik dus ook niet.

Erg vervelend. Niemand was er bij dus we kunnen niet oordelen.
Als het maar niet door een strijker komt van de stock van 5000 die de jongen had die er mee gepakt is in Utrecht want dan hebben ze weer een punt......

Ik snap niet waarom iemand een onvolledig bericht ergens opnieuw gaat plaatsen.
Je kunt er niks mee bereiken want je weet het hele verhaal niet.

Ik snap niet waarom iemand een onvolledig bericht ergens opnieuw gaat plaatsen.
Je kunt er niks mee bereiken want je weet het hele verhaal niet.

Tja beetje te ver gezocht, dat is met bijna al het nieuws toch? Je weet het gevolg vaak wel maar de oorzaak niet, of andersom, het verhaal is bijna nooit compleet. Maar om het meteen zinloos te vinden vind ik raar, maar iedereen zo zijn ding.

Ik denk dat we maar weer on-topic moeten gaan.

Tis erg voor die jongen en hoop dat hij er weinig van overhoud.
Op een forum voor vuurwerk freaks is het gewoon zinloos.
Iedereen gaat oorzaken bedenken schiet niet op zo.
Dit was mijn laatste reactie.(op dit bericht)

Laatst bewerkt:
Zoiets wens je (bijna op uitzonderingen na) niemand toe.
Wie weet was het een productiefout.
Ht kan ook zo zijn dat je een nitraat met vlam hebt waar meteen vlam en de knal gaat.
Er zijn zoveel manieren.
D
Best balen voor die jongen! :(

Zoiets wens je (bijna op uitzonderingen na) niemand toe.
Wie weet was het een productiefout.
Ht kan ook zo zijn dat je een nitraat met vlam hebt waar meteen vlam en de knal gaat.
Er zijn zoveel manieren.
D
Best balen voor die jongen! :(

Daarom is het verstandig om vuurwerk nooit in je hand af te steken, maar op de grond leggen en dan met gestrekte arm aansteken.

Daarom is het verstandig om vuurwerk nooit in je hand af te steken, maar op de grond leggen en dan met gestrekte arm aansteken.

Eigenlijk heb je helemaal gelijk, zo zie je maar weer. Het is alleen wel lekker makkelijk en een stuk leuker om een knallertje weg te gooien zullen vele waaronder ik denken. De laatste jaren probeer ik steeds beter op te letten, en vaker dingen eerst op de grond te zetten.

Ja en hoe wilde je het dan doen als je strijkers hebt met alleen een strijkplankje en je pirat special al na 1 seconden afgaat?

Klopt, wilde vroeger nog wel eens een babypijltje aansteken en dan in het flesje doen doe ik nooit meer na een flinke brandwond. Doordat er een vonkje het kruid aanraakte.
Zo zie je maar weer. Aansteken met gestrekte arm en niet met je hoofd er boven hangen!

Back
Bovenaan