Vijftig kilo vuurwerk in Heerhugowaard

Starburst

VWC lid
HEERHUGOWAARD In een woning aan de Weerelaan in Heerhugowaard is dinsdagochtend bijna vijftig kilo vuurwerk aangetroffen.
Bij een ander vuurwerkonderzoek kwam informatie over het adres aan de Weerelaan aan het licht. Daardoor werd vermoed dat in de woning vuurwerk opgeslagen zou liggen.

Het gevonden vuurwerk bestond voor de helft uit consumentenvuurwerk en voor de andere helft uit zwaar professioneel vuurwerk.

Het vuurwerk is in beslag genomen. De bewoner van het pand, een 30-jarige man, was tijdens het onderzoek niet aanwezig. Hij is een dag later aangehouden voor verhoor.

Bron: http://www.rtvnh.nl/nieuws/84591/Vijftig+kilo+vuurwerk+in+Heerhugowaard

Dat is vroeg in het jaar, zou dit weer iemand zijn die gepakt is doordat hij via internet besteld heeft?

Daarom ook nooit in huis bewaren.
Gewoon in een zak binden, in een kist en daar weer een zak, goed sealen en onder de grond douwen.

Het is misschien wel wat onzinnig om mensen op te pakken die illegaal vuurwerk in handen hebben, maar het is wel strafbaar en daarom moeten we niet raar opkijken als het gebeurd. Soms betrap ik mezelf er ook wel op dat ik voor on reden vatbaar ben betreft agenten en vuurwerk. Maar als we iets niet mogen doen, dan moet je wel begrijpen dat het in beslag kan worden genomen. Politie agenten voeren vaak hun taak uit, omdat het ook van hogere piefjes komen. Ze zullen heus niet zeggen 'Hey, jullie 2 gaan jullie eens daar naar toe om vuurwerk in beslag te nemen' en er vervolgens dit antwoord op komt: maar hallo we zijn politie agenten en we moeten boeven vangen toch? Nee, ze voeren hun taak uit wat ze krijgen te horen.
Ga jij maar eens vuurwerkfreakk tegen je (toekomstige) baas nee verkopen. Dan vlieg je er zo uit.

En dan gaan huilen zeker als je ze wel nodig hebt...
Een echte vent heeft schijt aan al het gezeik om hem heen en wordt gewoon agent als hij dat leuk vindt. Schijt aan jochies die denken het allemaal maar beter te weten. En er op los rammen als het nodig is. Maar ook dan worden ze smerig aan gekeken.
Ik vind dat gedoe als 'geen ambitie wordt landverrader bij politie' een beetje oud en natuurlijk zijn er dagen dat het lijkt alsof ze geen ambitie hebben, maar ze zijn ook zeker hard nodig. Er moet orde worden gehouden en als we allemaal maar doen waar we zin in hebben, wordt het hier één grote puinzooi. En dat is het al, dan nog erger.

Je verwoord het goed Denjo, er moet orde worden gehouden en heel vaak verzuimd ( justitie/regering/agenten dat en houden ze de schijn op door de normale burger ( die niet zo heel moeilijk doet ) voor allerlei kleinigheidjes te pakken.

Ik noem 1 voorbeeld: wel een 10 jarig jongetje bekeuren dat voor zijn huis samen met zijn vader op 29 dec 1 legaal vuurpijltje afsteekt, maar niet het naar het groepje marrokanen gaan wat 100m verderop met c6/nitraat loopt te gooien.
en ik kan nog honderden van zulke voorbeelden opnoemen.

waar is de handhaving in de wijk kanaleneiland in utrecht bijvoorbeeld ?
daar komen agenten liever niet en rijden ze met een grote boog omheen.

p.s als je ze nodig hebt dan zijn ze vaak ook nergens te bekennen of ze willen niet eens komen!

misschien vergeet je dat de politie niet over kan zijn.
Als ze een "misdaad" zien dan moeten ze hier officieel iets aan doen.
Als straat verder dan iets gebeurt kun je er niet bij zijn.
Ik snap de frustratie, maar de mannen met de petten zijn mensen en kunnen niet overal zijn.
Ik weet zeker dat als ze die ander gezien hadden met zwaar vuurwerk ze die hadden aangehouden.

greetzz

Ik neem mijn woorden terug. al vind wel dat agenten betere dingen te doen hebben. Denjo heeft wel gelijk: je neemt bewust het risico en accepteer het dan ook als je gensnapt word. Je kunt ook niet verwachten dat iedere agent iets met vuurwerk heeft en je ook geen boete geeft. Als agenten er niet waren werd het ook een bende.

In de boeien geslagen worden door een geil wijffie vind je dan zeker wel wat?

image

:wink:

pfoeeee wat een kinky gast.
Mijn achterste ziet er nog beter uit :p

doet u mij maar 1 van deze 2

policewomen.jpg

Je verwoord het goed Denjo, er moet orde worden gehouden en heel vaak verzuimd ( justitie/regering/agenten dat en houden ze de schijn op door de normale burger ( die niet zo heel moeilijk doet ) voor allerlei kleinigheidjes te pakken.

Ik noem 1 voorbeeld: wel een 10 jarig jongetje bekeuren dat voor zijn huis samen met zijn vader op 29 dec 1 legaal vuurpijltje afsteekt, maar niet het naar het groepje marrokanen gaan wat 100m verderop met c6/nitraat loopt te gooien.
en ik kan nog honderden van zulke voorbeelden opnoemen.

waar is de handhaving in de wijk kanaleneiland in utrecht bijvoorbeeld ?
daar komen agenten liever niet en rijden ze met een grote boog omheen.

p.s als je ze nodig hebt dan zijn ze vaak ook nergens te bekennen of ze willen niet eens komen!

Ik begrijp jou heel goed, ook ik heb de politie vaak raar aangekeken als ze weer eens iets onbenulligs staan te doen ten opzichte van iets noodzakelijks. Er moet ook veel veranderen qua discipline in het korps zelf. Gewoon rammen als het moet, ook dat doen ze te weinig, ze zijn vaak lieverdjes.

Maar om nou alleen de agenten raar er op aan te kijken.
Agenten zijn maar poppetjes he, die alles uitvoeren wat er vervolgens op het bureau tegen ze gezegd wordt.
Onbenullige vuurwerk tijden zijn er ook en ook onbenullige scooter controles, maar ze zijn er ook als er in Rotterdam een club naar de ***** wordt geslagen en als er winkel ruiten worden ingeslagen door 'ik ben een jongen van 20 en mij moet je niet tegen komen' persoon. Politie helpt dan wel even in harde hand mee.
Het is jammer dat onze maatschappij een zooitje is geworden, maar om nou de agenten van veel dingen de schuld te geven, gaat mij wat ver.
Niet allen, maar veel doen hun best om zo'n goed mogelijk bescherming te bieden aan de inwoners van Nederland.

Ps: ik werk niet bij de politie.

@Denjo
2 jaar geleden dacht ik er ook zo over, maar waar ik woon komt geen politie. Of je ze nou nodig hebt of niet ze komen niet. Je gaat er vast anders over denken als je 's nachts weer eens knallen hoort en dit geen vuurwerk is. En dan maar hopen dat het geen bekende is. Politie komt dan na een paar uurtjes pas aankakken.
Hier langs de weg zijn kaarsjes en bloemen geen uitzondering meer, gaat dan meestal niet om verkeersongelukken en de meeste mensen ken je redelijk tot goed.
Politie is er daarentegen wel als de kippen bij als er een gezin weer eens uit elkaar gerukt mag worden. Moet ook wel wat gebeuren meestal dan, maar op die manier gaat het alleen maar van kwaad tot erger.
Wel moet ik zeggen dat ik ontzettend veel respect heb voor wijkagenten en een handjevol gewone agenten. Het merendeel ben ik liever kwijt dan rijk.
@Jupilerfreak
Niet echt een mooie dame haha. Ik weet niet wie er allemaal ervaring mee heeft hier, ik persoonlijk word liever niet in de boeien geslagen. Al is het het vrouwtje hier boven mij :wink:.

Laatst bewerkt:
Naaien doen ze je toch wel wil je zeker zeggen...:bonk:

Als je gearresteerd wordt zit je volgens de wet gewoon fout daar is niks tegenin te brengen. Dan moet je ook niet verwachten dat je in de watten gelegd wordt klaar. Wel wordt er zo vaak misbruik gemaakt van de functie die ze hebben, ze naaien je waar je bij staat en dat is naar mijn mening niet nodig en bevordert ook niet een verbetering van gedrag en velen zijn met een beetje hulp te veranderen.
Maargoed, interessante discussie maar we dwalen af. Ik kan me voorstellen dat velen hier het niet met me eens zijn dus pm's zijn van harte welkom.
@firewall ik hoop dat ik je post goed begrepen heb daar ben ik niet helemaal zeker van.

Politie moet er zeker zijn al vind ik wel dat ze flexibel met de regels om moeten gaan. Iemand meteen opladen voor een doosje strijkers bijv of iets anders kleins dat gebeurt gewoon, dan mogen ze best wel eens een oogje dichtknijpen. Het mag niet volgens de wet maar wie doe je er in godsnaam kwaad mee?

Politie moet er zeker zijn al vind ik wel dat ze flexibel met de regels om moeten gaan. Iemand meteen opladen voor een doosje strijkers bijv of iets anders kleins dat gebeurt gewoon, dan mogen ze best wel eens een oogje dichtknijpen. Het mag niet volgens de wet maar wie doe je er in godsnaam kwaad mee?

Tja dat denk ik ook vaak.
Maar wanneer wordt de grens bereikt?

Tsja, als je niks met vuurwerk hebt dan kan ik best begrijpen dat je iemand gewoon een boete geeft.

Met zulke zaken zijn ze er als de kippen bij er valt immers geld mee te verdienen. Dus daar hebben ze manschappen zat voor. Maar zodra je aangifte van diefstal gaat doen of iets dergelijk mag je over een dag of 3 is langskomen. Daar valt immers geen geld mee te verdienen, dat kost de staat alleen maar geld.

Als je tegenwoordig ergens aangifte voor wilt doen, bijvoorbeeld diefstal of inbraak moet dat via internet of je moet een afspraak maken, dan ben je over een dag of 3 is aan de beurt.

Dus reacties als de politie staat altijd voor je klaar slaan naar mijn mening nergens op...

Back
Bovenaan