Vijf Capelse straten vrijwillig vuurwerkvrij.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Capelle krijgt dit jaar met oud & nieuw maximaal vijf vuurwerkvrije straten. Capellenaren kunnen daarvoor vanaf vandaag een aanvraag doen bij de gemeente. Bewoners zijn zelf verantwoordelijk voor het vrijwillig vuurwerkvrij houden van hun straat. Voorwaarde voor het toekennen van de status ‘vuurwerkvrij’ is dat buren het met elkaar eens zijn. Bewoners spreken dan met elkaar af in de hele straat, of een gedeelte daarvan, geen vuurwerk af te steken tijdens de jaarwisseling. De gemeente stelt voor de vijf straten ‘Vuurwerkvrije zone’-borden ter beschikking.

Burgemeester Peter Oskam is enthousiast over het experiment in Capelle omdat hij weet dat er in de stad zowel vuurwerkliefhebbers als Capellenaren wonen die juist veel overlast ervaren van het geknal tijdens de jaarwisseling. “Als burgemeester gun ik iedereen een fijne jaarwisseling. Bewoners kunnen over het afsteken van vuurwerk nu zelf, in hun eigen straat, met hun directe buren, afspraken maken. Door in gesprek te gaan met elkaar over vuurwerk ontstaat begrip. En kunnen goede afspraken gemaakt worden. Misschien wordt zo een deel van de straat vuurwerkvrij. Het plaatsen van borden helpt om elkaar aan te spreken als de afspraak niet nagekomen wordt.”

https://dagblad010.nl/Algemeen/vijf-capelse-straten-vrijwillig-vuurwerkvrij

Als wij nou deze straten zelf aanwijzen waar toch zoizo al nooit afgestoken wordt? Is dat geen goed idee:D

Verschrikkelijk die titel... alsof het al besloten en bepaald is.

1 goede zin in dit artikel: “Als burgemeester gun ik iedereen een fijne jaarwisseling." ...en vervolgens trek ik mijn handen er als burgemeester vanaf en mogen de burgers het zelf uitzoeken. Maar wel ga ik er blind vanuit dat dit tot goede afspraken leidt in plaats van ongeregeldheden. Ploep, en weg was de struisvogel.

in kwestie hoef je geen vuurwerk vrije straat te hebben, zo lang je maar normaal communiceert met je buren. het feit blijft dat 80% van de mensen het niet durft te vragen "want het is tuig met vuurwerk en me hond heeft er last van" Vraag gewoon normaal of je met je hond naar buiten ken heb je ook geen gezeur. Klootjes volk van de bovenste plank zijn we aan het worden.

Oja en het is op fb weer tijd geworden om "spot de kort pittige kapsel met een dier profiel foto"

zo weer een beetje gal gespuugd bij mensen die het wel snappen !:bonk:

Ik begrijp niet waarom hier zo negatief op wordt gereageerd. Dit is toch juist de uitkomst voor ons freaks. De ''klagers'' hebben het lekker rustig, en in onze straten kunnen we los gaan. Iedereen tevreden :)

Ik begrijp niet waarom hier zo negatief op wordt gereageerd. Dit is toch juist de uitkomst voor ons freaks. De ''klagers'' hebben het lekker rustig, en in onze straten kunnen we los gaan. Iedereen tevreden :)

Ik zie het meer als een begin van het einde. Je geeft ze 1 vinger, let maar op. Een olievlek verspreid zich verder...

Ik zie het meer als een begin van het einde. Je geeft ze 1 vinger, let maar op. Een olievlek verspreid zich verder...

Dat einde is al begonnen en die olievlek verspreid zich al.
Denk juist dat door dit soort initiatieven te proberen, er misschien een totaal verbod kan worden voorkomen. Als iedereen nou gewoon eens wat meer respect voor elkaars belangen zou hebben en rekening met elkaar zou houden, dan zou er een stuk minder gezeik over zijn.

"Bewoners spreken dan met elkaar af in de hele straat, of een gedeelte daarvan, geen vuurwerk af te steken tijdens de jaarwisseling."

Wat bereik je ermee om een gedeelte van de straat vuurwerkvrij te houden? Tegenwoordig mag je officieel toch al niet meer om 10:00 beginnen met vuurwerk afsteken dus is het al rustiger. En de mensen die niet van vuurwerk houden zitten om 0:00 toch binnen. En al zou je straat een deel vuurwerkvrij zijn, wat bereik je er dan mee... links rechts, voor en achter je mag het wel. Beetje plaag gedrag krijg je dan op ten duur... elkaar niets meer gunnen...

Back
Bovenaan