Video: een klein beetje vuurwerk

moontan

VWC lid
Video: een klein beetje vuurwerk
Uit: Voetbal Belgie. 28 juni 2007

In enkele Europese voetballanden is het gebruik van bengaals vuurwerk verboden. De overtreders flirten met een stadionverbod en een financiële boete. In Zuid-Amerika gebruiken maakte het gebruik van vuurwerk nog altijd deel uit van het voetbal. En hoe... Dit filmpje van een wedstrijd in de Copa Libertadores spreekt boekdelen.

Deze beelden zijn van de finalewedstrijd tussen Grêmio en Boca Juniors. Bengaals vuurwerk, vuurwerkpijlen, rookpotten, noem maar op.

http://www.youtube.com/watch?v=p170mCnL0mM&eurl=http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=8508

Tja ik vind het maar niks hoor, tijdens of voor zo'n grote voetbal wedstrijd.
Lijkt mij dat er snel ongelukken gebeuren..
:bye:

Tja ik vind het maar niks hoor, tijdens of voor zo'n grote voetbal wedstrijd.
Lijkt mij dat er snel ongelukken gebeuren..

Helemaal mee eens Invader.
Levensgevaarlijk met zo,n grote menigte.
In de jaren 80 werd in Nederland bij de aanvang steevast een 100.000 klapper afgestoken. Die werd dan afgestoken op een plek onderaan bij het hek.Dat ging nog
Maar tegenwoordig richten ze vuurpijlen op andere mensen.

Een fakkel ofzo vind ik wel kunnen, maar dit is wel érg overdreven zeg, gaat natuurlijk nergens meer over als je dit toe gaat laten.

Vind het prachtig, het verhoogd de sfeer zeker. Alleen het probleem is dat mensen de grens niet meer weten. Stadion vol fakkels, af en toe eens een harde knal etc draagt veel bij aan sfeer. Maar pijlen, romeinse kaarsen etc. Niet echt veilig om die daar in een menigte af te steken.

Anderzijds zijn mensen uit Nederland wel heel anders dan mensen uit andere delen van de wereld. Dus ik niet dat ik het recht heb dit af te kraken. Misschien is dat in die contrijen wel heel normaal en vinden zij wel dat wij ons aanstellen. Cultuurverschil zullen we maar zeggen. Maar mijn broertje kwam ook eens thuis met een brandgat in zijn shirtje. Dat lijkt mij niet de bedoeling.

Vind het prachtig, het verhoogd de sfeer zeker. Alleen het probleem is dat mensen de grens niet meer weten. Stadion vol fakkels, af en toe eens een harde knal etc draagt veel bij aan sfeer. Maar pijlen, romeinse kaarsen etc. Niet echt veilig om die daar in een menigte af te steken.

Anderzijds zijn mensen uit Nederland wel heel anders dan mensen uit andere delen van de wereld. Dus ik niet dat ik het recht heb dit af te kraken. Misschien is dat in die contrijen wel heel normaal en vinden zij wel dat wij ons aanstellen. Cultuurverschil zullen we maar zeggen. Maar mijn broertje kwam ook eens thuis met een brandgat in zijn shirtje. Dat lijkt mij niet de bedoeling.

tuurlijk kraken wij cultuur verschillen niet af, maar dat het levens gevaarlijk is is een feit, fakkels vind ik tot daar aan toe. maar verder kan niet.. want een x aantal gebruikt dus ook de knallers als wapen. om naar de spelers op het veld te gooien.

Dat is inderdaad niet nodig. Neemt niet weg dat als er op de juiste manier om wordt gegaan met een harde knal het zeer sfeerverhogend kan zijn. Weet dat er machines zijn om die knallen op te wekken, zijn ook clubs die dat gebruiken om de knal van een stuk vuurwerk na te bootsen.

Maar overal heb je mensen die onverantwoordelijk bezig zijn. En ja hebt ook zat mensen die zich wel normaal kunnen gedragen.

In dit land worden incidenten met voetbal en vuurwerk altijd enorm uitvergroot. Neem nou dat bommetje bij Feyenoord tegen Sporting. Men deed alsof er een hele ramp was uitgebroken, maar in feite ging het om 1 individu die zich liet gaan. Die overigens ook al vrijwel direct werd gecorrigeerd door mede supporters, maar daar hoor je dan weer niemand over. Het is continu van alles en nog wat opblazen in dit land. Angst zaaien. Maar nu ziet men beelden uit Zuidelijke landen en dan hoor je niemand erover. Het geeft alleen maar aan hoe het ook kan en hoe veilig het hier in Nederland het al niet is. Dus dat angst zaaien en incidenten onder en sterrenkijker leggen is hier eigenlijk niet eens meer nodig.

Het is gewoon een verhaal om moedeloos van te worden wat dat betreft.

Back
Bovenaan