Verzet tegen vuurwerk groeit explosief

@Nismo, ben ik weer niet met je eens, in de media (telegraaf, NU.NL) verschijnen nog steeds berichten over vuurwerk, en het is vooral negatieve berichtgeving. Het blijft niet beperkt tot enkele forums.
Een vuurwerkverbod kon er nog wel eens sneller zijn dan je denkt, zeker als we geen tegengeluiden laten horen!

Mensen, het is crisis!

Deze mensen doen er alles aan om hun geld veilig te stellen. PvdD, GL, 50 plus, PVV. Ze luisteren allemaal naar geklaag en stellen op basis van geklaag partijpunten op. Kraken andere partijen af en hoppa, men heeft zetels. Oplossingen is gebaseerd op symptoombestrijding.

Het gaat hierbij om de generatie Baby Boomers die in het zetel zitten en door blijven gaan met graaien en hun oudedagsvoorziening veilig willen stellen, door de jongere generaties van alles af te nemen en zwaar laten te betalen.

Dit is niet alleen een uiting van een crisis, maar ook van de oorlog die lijkt te gaan woeden tussen de verschillende generaties.

Uiteindelijk wordt er een prijs betaald. Maar welke dit zal zijn, zal de toekomst uit gaan wijzen. Misschien gaat dit uiteindelijk de PvdD of GL wel zwaar zetels kosten.

@ Danny welcome back kerel!

Als ze in de tweede kamer nog een beetje hersens hebben nemen ze deze partijen gewoon niet serieus.
Als je de standpunten van deze 4 partijen bekijkt is het niet meer dan "logisch" dat ze voor een verbod zijn. Puur uit eigen belang

- Partij van de dieren = Een verbod omdat de dieren er bang van zijn + mileu vervuiling
- Groenlinks = hoef ik eigelijk niet eens uit te leggen haha
- SGP= Deze gereformeerde zitten al helemaal niet op vuurwerk te wachten. Geluidsoverlast, geloof ebz
- 50+ partij= ik vermoed dat bij deze partij een hoop 65+ ers zijn aangesloten. Dus puur voor de overlast maar verbieden die handel
een hoop ouwe zeikers dus

Alle 4 de partijen profiteren van de vuurwerkhype die de media er aan schenkt en hopen zo zieltjes te winnen voor een verbod. Puur uit eigen belang gewoon misselijkmakend in mijn ogen.

Als ze in de tweede kamer slim zijn gooien ze het verbod wederom gelijk van tafel. Deze partijen hebben toch bijna geen zetels en moet je niet eens serieus nemen. Laat staan de standpunten die ze hebben om een verbod in te voeren :bonk:

@Nismo, ben ik weer niet met je eens, in de media (telegraaf, NU.NL) verschijnen nog steeds berichten over vuurwerk, en het is vooral negatieve berichtgeving. Het blijft niet beperkt tot enkele forums.
Een vuurwerkverbod kon er nog wel eens sneller zijn dan je denkt, zeker als we geen tegengeluiden laten horen!

Ik weet niet waar je het op baseert dat het verbod er wel eens snel kan zijn.Al zouden ze het willen dan kan het nog niet eens,of we moeten de gulden weer terug nemen en het recht weer in eigen hand nemen,(en dat gebeurt niet) daarbij stel!!!! dat ze een uitzondering maken,wat niet mogelijk is maar goed.wat denk je dat het geintje gaat kosten (en we staan er al zo goed voor)iedereen die vanwege opgelegde regels van de overheid geld in hun bedrijf hebben MOETEN stoppen om vuurwerk te mogen verkopen gaat een kleem indienen bij de overheid, en gezien het nog niet zo lang geleden is hebben heef veel mensen de kosten er nog niet uit.geen rechter een Europees hof die dat naast zich neerlegt.
En ik denk dat jij een hogere pet op hebt van GL en pvdD dan de meesten mensen,en zeker in de 1E kamen en de 2E kamer.er is geen partij die zoveeel geld kost als die twee,met der moties standpunten en kamer onderzoeken,en dat voor een partij met de minste zetels.Had laatst ergens gelezen dat zij ongeveer 400 keer per jaar (bezwaar,standpunten en dergelijken) uitspreken,een gemiddeld is dat 400x20.000 euro als er nog meer onderzoek gedaan moet worden,komt dat erbij.En het ergste is er komt niet van terecht omdat het niet onderbouwd word geen voor onderzoek.dus lozen kreten AAAANdacht HAllo hier zijn wij.net als ze dus ook met het vuurwerk doen,van alles roepen maar het slaat nergens op,alleen nu waren er wel die er op in gingen die er dingen over schreven en daarom blijven ze doorgaan.kortom geen aandacht verzinnen ze weer iets anders,en dat is niet moeilijk voor ze aangezien ze elke dag iets ander hebben.komt vanzelf iets waar andere weer op happen.koningin was wel een goeden waren veel mensen boos op groenlinks,dus misschien dat ze daar weer aan der trekker kunnen komen.

De freaks moeten het voorbeeld volgen van de winkeliers en vw-branche,gewoon is ophouden om het elke keer op te rakelen,want in principe word het zo wel levend gehouden,eigenlijk gewoon doodzwijgen en geen reacties meer geven,dat lijk me het beste!!!

Ik wil niet op reageren, maar ze zijn ondertussen toch wel flink mee bezig wat er maar met vuurwerk is te verbieden of echt tot het minimum te brengen van verkoop en afsteken. In leiden was ook n verbod op vuurwerk afsteken ze zeiden n half verbod op sommige plekken.. Niet op winkelpleinen, niet waar veel mensen bij elkaar zijn, niet in de buurt van gebouwen "flats" dus, en niet in parken.. Dan blijft er weinig plek over om vuurwerk af te steken, je zou juist denken in parken heb niemand er last van maar die stond er ook bij, maar gelukkig is er toch gewoon flink wat afgestoken in leiden wat willen ze doen elke Leidenaar gaan aanhouden omdat ze vuurwerk afsteken..

'Vuurwerkverbod in parken en langs oevers' 03 januari 2013

LEIDEN - Is er mogelijkheid een vuurwerkverbod in Leidse parken en langs oevers in te stellen, waar immers de schade aan bodem en water het grootst is? Deze vraag stelt Dick de Vos van Partij voor de Dieren aan het college naar aanleiding van de gebruikelijke vuurwerkoverlast rond Oud en Nieuw.

De fractievoorzitter handelt hiermee in de geest van deze tijd. 'Er is een toenemende maatschappelijke weerstand tegen vuurwerk. Ook speelt het onderwerp in de landelijke politiek. Vrijheid de traditie botsen hier met de overlast voor mens, dier en milieu. ', zegt hij.

De Vis is blij dat de afgelopen jaarwisseling strenger gehandhaafd is op het afsteken van vuurwerk. 'Hulde aan de burgemeester voor dit initiatief. Toch waren er weer veel knallen te horen buiten de toegelaten periode van 31 december 10.00 uur tot 1 januari 2.00 uur. ik wil graag weten hoeveel bekeuringen er in Leiden rond de jaarwisseling zijn uitgedeeld voor het illegaal afsteken van vuurwerk? En hoeveel waren dat er vorig jaar? Hoe hoog bedraagt de schade aan openbare voorzieningen, en hoe hoog is de schade aan particuliere eigendommen?'

@ Danny welcome back kerel!

Als ze in de tweede kamer nog een beetje hersens hebben nemen ze deze partijen gewoon niet serieus.
Als je de standpunten van deze 4 partijen bekijkt is het niet meer dan "logisch" dat ze voor een verbod zijn. Puur uit eigen belang

- Partij van de dieren = Een verbod omdat de dieren er bang van zijn + mileu vervuiling
- Groenlinks = hoef ik eigelijk niet eens uit te leggen haha
- SGP= Deze gereformeerde zitten al helemaal niet op vuurwerk te wachten. Geluidsoverlast, geloof ebz
- 50+ partij= ik vermoed dat bij deze partij een hoop 65+ ers zijn aangesloten. Dus puur voor de overlast maar verbieden die handel
een hoop ouwe zeikers dus

Alle 4 de partijen profiteren van de vuurwerkhype die de media er aan schenkt en hopen zo zieltjes te winnen voor een verbod. Puur uit eigen belang gewoon misselijkmakend in mijn ogen.

Als ze in de tweede kamer slim zijn gooien ze het verbod wederom gelijk van tafel. Deze partijen hebben toch bijna geen zetels en moet je niet eens serieus nemen. Laat staan de standpunten die ze hebben om een verbod in te voeren :bonk:

Weetje dennis, het is vaak ook een hoop gebler om stemmen te winnen. En natuurlijk niet te vergeten de vele ouwe zakken in de politiek. Ik groei zelf op in een gereformeerde omgeving (nee, ik schaam me er niet voor en voel me er thuis) terwijl mijn kringen bijna iedereen ook gewoon vuurwerk afsteekt. :bonk: Ze hebben helaas maar 3 zetels dus gaan ze bleren. Zo gaat dat bij de meeste partijen. En natturlijk de oudere generatie en vergrijzing. :wink:

Ik weet niet waar je het op baseert dat het verbod er wel eens snel kan zijn.Al zouden ze het willen dan kan het nog niet eens,of we moeten de gulden weer terug nemen en het recht weer in eigen hand nemen,(en dat gebeurt niet) daarbij stel!!!! dat ze een uitzondering maken,wat niet mogelijk is maar goed.wat denk je dat het geintje gaat kosten (en we staan er al zo goed voor)iedereen die vanwege opgelegde regels van de overheid geld in hun bedrijf hebben MOETEN stoppen om vuurwerk te mogen verkopen gaat een kleem indienen bij de overheid, en gezien het nog niet zo lang geleden is hebben heef veel mensen de kosten er nog niet uit.geen rechter een Europees hof die dat naast zich neerlegt.
En ik denk dat jij een hogere pet op hebt van GL en pvdD dan de meesten mensen,en zeker in de 1E kamen en de 2E kamer.er is geen partij die zoveeel geld kost als die twee,met der moties standpunten en kamer onderzoeken,en dat voor een partij met de minste zetels.Had laatst ergens gelezen dat zij ongeveer 400 keer per jaar (bezwaar,standpunten en dergelijken) uitspreken,een gemiddeld is dat 400x20.000 euro als er nog meer onderzoek gedaan moet worden,komt dat erbij.En het ergste is er komt niet van terecht omdat het niet onderbouwd word geen voor onderzoek.dus lozen kreten AAAANdacht HAllo hier zijn wij.net als ze dus ook met het vuurwerk doen,van alles roepen maar het slaat nergens op,alleen nu waren er wel die er op in gingen die er dingen over schreven en daarom blijven ze doorgaan.kortom geen aandacht verzinnen ze weer iets anders,en dat is niet moeilijk voor ze aangezien ze elke dag iets ander hebben.komt vanzelf iets waar andere weer op happen.koningin was wel een goeden waren veel mensen boos op groenlinks,dus misschien dat ze daar weer aan der trekker kunnen komen.

Voor jou en de mensen die denken dat ze vuurwerk niet zullen verbieden omdat het geld gaat kosten: Dat is "maar" een paar miljoen, daar ligt de overheid niet wakker van! De overheid heeft poep aan de winkeliers die extra kosten hebben gemaakt om te voldoen aan de regels, dat is het risico van het vak.

Jij denkt dat ik een hoge pet op heb van GL en de PvdD, heb ik niet, ze krijgen alleen een groeiend aantal medestanders, dat is het zorgelijke! Die medestanders nemen klakkeloos alles over van bv A. Bonte, en als niemand daar wat tegengas tegen geeft, is de waarheid van A. Bonte de waarheid, terwijl dat vaak niet zo is.

Dat de overheid niet naar de ondernemers luister zie je nu ook met het rookverbod in de horeca! Er is 1 partij die er tegen is, de VVD, de rest is ondertussen voor en gaat het dus naar alle waarschijnlijkheid gebeuren.

Maar goed, ik ga je niet vertellen wat je moet doen, maar je kop in het zand steken is geen oplossing! Ik verbaas me steeds vaker over de terughoudende houding van "freaks" en importeurs, het is slechts een kwestie van tijd voordat een verbod er definitief komt.

Voor jou en de mensen die denken dat ze vuurwerk niet zullen verbieden omdat het geld gaat kosten: Dat is "maar" een paar miljoen, daar ligt de overheid niet wakker van! De overheid heeft poep aan de winkeliers die extra kosten hebben gemaakt om te voldoen aan de regels, dat is het risico van het vak.

Jij denkt dat ik een hoge pet op heb van GL en de PvdD, heb ik niet, ze krijgen alleen een groeiend aantal medestanders, dat is het zorgelijke! Die medestanders nemen klakkeloos alles over van bv A. Bonte, en als niemand daar wat tegengas tegen geeft, is de waarheid van A. Bonte de waarheid, terwijl dat vaak niet zo is.

Dat de overheid niet naar de ondernemers luister zie je nu ook met het rookverbod in de horeca! Er is 1 partij die er tegen is, de VVD, de rest is ondertussen voor en gaat het dus naar alle waarschijnlijkheid gebeuren.

Maar goed, ik ga je niet vertellen wat je moet doen, maar je kop in het zand steken is geen oplossing! Ik verbaas me steeds vaker over de terughoudende houding van "freaks" en importeurs, het is slechts een kwestie van tijd voordat een verbod er definitief komt.

Het rook verbod is iets ander,daarmee waren wij in NL bijna als laatsten,maar je vergeet een belangrijk ding en dat is Europa wij zijn een verenigt Europa dus ze kunnen niet eens al zouden ze het willen.2017 is alles gelijk getrokken,ze hebben nu een paar uitzonderingen gemaakt op de regels,maar ik ben benieuwt wat daar van over blijft.

Maar we zullen het zien,we kunnen er nog zo lang over door gaan.Maar de toekomst zal het uitwijzen.

politiek... pfff daar heb ik al jaren mijn buik van vol!
maarja wat doe je eraan wonen nu eenmaal in een (democratie) stasi noem ik het maar..
over politieke partijen beloven van alles maar moeten altijd concesies doen dus als het niet linksom kan dan maar rechtsom.
en ondertussen maar kibbelen en elkaar tegenwerken terwijl ons land wel wat extra regie kan gebruiken
maar daar
hebben hun geen boodschap aan hebben zelf toch knaken zat en bekommeren zich totaal niet om andere mensen die het tegenwoordig moeilijk hebben.
dat is hedendaagse politiek helaas.
maar nu genoeg gal gespuwd.. helpt toch geen ...

Het rook verbod is iets ander,daarmee waren wij in NL bijna als laatsten,maar je vergeet een belangrijk ding en dat is Europa wij zijn een verenigt Europa dus ze kunnen niet eens al zouden ze het willen.2017 is alles gelijk getrokken,ze hebben nu een paar uitzonderingen gemaakt op de regels,maar ik ben benieuwt wat daar van over blijft.

Maar we zullen het zien,we kunnen er nog zo lang over door gaan.Maar de toekomst zal het uitwijzen.

Ik zou er niet teveel op hopen, ik hoop uiteraard dat je gelijk hebt!

En zo niet. Ik blijf toch vuurwerk afsteken,al moet ik het uit Rusland halen.en dan is het ook niet 1 dag per jaar maar 365 dagen de mogelijkheid tot afsteken,mag toch niet.kijken waar ze de meesten last van hebben.Pak ik spontaan mijn oude hobby weer op.zelf alles maken.:idea:
Al moet ik er alleen voor zorgen, maar spijt zullen ze er van hebben.:)

Laatst bewerkt:
ZO is het inderdaad mij zullen ze deze prachtige hobby ook never nooit afpakken.
Bij een verbod zal ik ook zeker door blijven stoken. Ze hebben al genoeg regeltjes in dit land, maar aan een verbod zal ik zeker het schijt hebben.

Dan maar de grens over voor mijn vuurwerk!

Back
Bovenaan