Verzet tegen vuurwerk groeit explosief

ze blijven maar geen poot uitsteken he .
dat is best wel raar want het gaat wel om hun boterham .

Ik heb me al eens eerder uitgelaten over de zogenaamde vuurwerk branche.
De importeurs en winkeliers die daar achter zitten denken maar aan 1ding.
Geld Geld geld.
En als ik reeel na die organisatie kijk... krijg ik spontaan de slappe lag!!
De betere importeurs zoals Rubro Royal Vuurwerk visie katan enzv.
zijn niet eens gevraagt en of aangesloten bij de vuurwerkbranche organisatie.
Dus verwacht maar niet teveel.

Als er echt strond aan de knikker komt voor ons kwa verbod,
dan moeten wij als liefhebbers , winkeliers ,en FATSOENLIJKE importeurs er zelf wat aan doen.

Over de PvdD.. ik neem deze partij niet eens meer serieus... prut partij!

Denkt de partij van de dieren ook aan het economische deel van de medaille?

- De schatkist van de overheid word in de laatste maand van het jaar voorzien van een mooie bonus. :)

- Zeker tijdens de crisis is de vuurwerkverkoop voor winkels die normaal bijvoorbeeld fietsen verkopen een mooi evenement om uit de rode cijfers te komen of hun omzet nog wat te verhogen. Het werkt ook niet mee dat de postcodeloterij 10.000 fietsen besteld, waardoor de plaatstelijke fietsenmakers 3 jaar lang geen enkele fiets meer verkopen. :bonk:

- In de vuurwerkbranche werken genoeg mensen. Mocht het verbod er komen gaan er heel wat winkels en importeurs dicht. Niemand zit te wachten op nog meer mensen zonder baan.

Achja. Het boeit Rode Markie allemaal niets. Die beurt elk jaar mooi minstens 120.000 euro en als hij ontslagen word, krijgt hij nog 6 jaar wachtgeld. Dan zou ik mij ook geen zorgen maken. Mijn hachtje is dan mooi gered.

Ik heb het verzoek aan alle dieren om hun behoeftes niet meer op mijn auto te doen. Heb je net je auto gewassen. FLATS! precies op de deurklink. :p
Daarom ben ik voor een vogelverbod in nederland door vanaf nu het leger in te schakelen om elke vogel die ze zien uit de lucht te schieten

Ja idd, als ze vuurwerk gaan verbieden
lopen ze toch flink wat belasting mis, 19% mis van 65.000.000

Denk dat er wel wat belangrijkere dingen zoals groningen bv.
moet zo nodig door blijven boren..

Het is 21% geen 19,maar dat is nog maar het begin,je vergeet dat als je als verkoper met een beetje leuke omzet ook gelijk in box 3 valt voor de belasting.:cry:
Ja idd, als ze vuurwerk gaan verbieden
lopen ze toch flink wat belasting mis, 19% mis van 65.000.000

Denk dat er wel wat belangrijkere dingen zoals groningen bv.
moet zo nodig door blijven boren..

Ja het is een grote maffia de overheid, dat zijn de grootste graaiers..
Ja voor de verkopers is het met al die regels ook geen fet pot meer skr voor de wat kleine vuurwerk verkopers niet is ook niet voor niks dat sommige producten net €10 zijn gestegen. Dus de verkopers kennen ook in actie komen tegen dat vuurwerk verbod en die achterlijke verhogingen :bonk:

En die Rutten ken het niet hebben hoor dat ze in eu top, meer verdienen dan de Balkenende norm haha.. Als die aankomt word ie keihard uitgelachen.. Nederland word toch niet meer serieus genomen, dat zie je wel met de top gesprekken zit nederland nooit bij is altijd duitsenland, frankrijk, engenland..

Zo zie je maar dat het niets te maken heeft hoe je vuurwerk afsteekt met oud en nieuw. Ze willen gewoon kosten wat het kost vuurwerk verbieden.

Tot nu toe zijn het hoofdzakelijk de oppositie partijen, die voor de stemmen gaan.

Je moet gewoon goed opletten op wie je gaat stemmen.....

Leuk met zn allen naar een georganiseerde show.
Nitraten in het publiek pleuren . cobra 6jes aan de verkeersborden....

Komt de veiligheid zeker ten goede.
de illegale handel die opbloeit als een malle.
Agenten die mogen schieten als je een strijker afsteekt.
Nee dit gaat de goede kant op..
Struisvogelpolitiek.

Kop int zand en het land nog verder naar de gallemiezen helpen.

En hallo branche wakker worden !
Tijd om de positieve kanten te belichten!
Tijd om op te staan voor jullie royale broodwinning!

Toch wel triest dat ze niet inzien dat alle problemen toch grotendeels komen door illegaal vuurwerk en/of een verkeerde omgang met vuurwerk.

Wij als liefhebbers en pa met zijn zoon worden zwaar de dupe hiervan.

Ik vind dat het ook tijd wordt voor actie vanuit de branche. Als de importeurs en winkeliers samen gaan werken dan kan je een groot en sterk tegen geluid maken.

Ik geloof er niet in dat we een verbod gaan krijgen, maar het imago loopt wel steeds meer deuken op. Als het zo doorgaat wordt je er straks misschien door mensen flink op aangekeken als je vuurwerk afsteekt. Puur omdat mensen een stereotype beeld gaan krijgen van de vuurwerk afsteker. Dan krijg je hetzelfde zoals gebeurt met voetbal supporters. Alles wordt over een kam geschoren. Je wordt bestempeld als iets omdat een deel zich naar dat gedraagt. Ik denk niet dat we dat moeten willen...

Toch wel triest dat ze niet inzien dat alle problemen toch grotendeels komen door illegaal vuurwerk en/of een verkeerde omgang met vuurwerk.

Toch wel triest dat heleboel vuurwerkfans niet inzien dat dat er nu net niets mee te maken heeft. Kijk nu naar alle georginiseerde vuurwerkshows die afgeblazen worden voor een broedend vogeltje en of overlast qua geluid. Het maakt niets uit of men met ze alle cobra 6 aan een lantaarnpaal binden want ze willen vuurwerk uberhaubt verbieden. Vandalisme en illegaal vuurwerk stond bij de barometers van GL op plaats 4 en 5 en de top 3 was overlast geluid, overlast stank en vervuiling en 3 was afval op straat wat ook allemaal door legaal vuurwerk kan komen. Dus stop dat dat uithalen naar je medefreaks die van harder mooier vuurwerk houden en trek liever samen ten strijde tegen die boomknuffelaars

Op zondag het gras afrijden of de haag scheren is in België al sinds mensenheugenis verboden maar doe dit zelf al m'n hele leven omdat ik nu eenmaal vind dat zondag de dag is waarop ik daarvoor tijd heb. Nooit of te nimmer klachten over gehad, laat staan een boete. De overheid kan wel verbieden en gebieden wat ze wil, aan bepaalde zaken gaan mensen zichzelf nu eenmaal nooit houden, en ook niet aan een vuurwerkverbod. Het vuurwerklandscchap zal er hoogstwaarschijnlijk wel door veranderen, maar een cultuur, want dat is wat Nederland heeft, een vuurwerkcultuur, krijg je niet zomaar 1-2-3 met een paar onnozele regeltjes kapot..

Op zondag het gras afrijden of de haag scheren is in België al sinds mensenheugenis verboden maar doe dit zelf al m'n hele leven omdat ik nu eenmaal vind dat zondag de dag is waarop ik daarvoor tijd heb. Nooit of te nimmer klachten over gehad, laat staan een boete. De overheid kan wel verbieden en gebieden wat ze wil, aan bepaalde zaken gaan mensen zichzelf nu eenmaal nooit houden, en ook niet aan een vuurwerkverbod. Het vuurwerklandscchap zal er hoogstwaarschijnlijk wel door veranderen, maar een cultuur, want dat is wat Nederland heeft, een vuurwerkcultuur, krijg je niet zomaar 1-2-3 met een paar onnozele regeltjes kapot..
buitenlands optimisme ,leuk! Maar als nederlander geloof ik het niet echt.de nederlandse overheid is goed in het verpesten van het burger plezier!!en het spenderen van ons belasting geld

Ach ik maak me er al helemaal niet druk om dat verbod komt er toch niet! Wat een ge*** toch allemaal. Vuurwerk afsteken pakken ze mij niet af...

je moet niet vergeten dat WIJ vuurwerk liefhebbers al deze berichten hier en op andere forms zien en lezen.De gewone burger heeft hier geen weet van,heb het een beetje getest bij de(gewone) mens die weten van niets,die hebben hier niets van mee gekregen,als alleen een beetje voor oud op nieuw in het nieuws maar waar het nu precies over ging weten ze ook niet meer.Wij volgen het maar het grootste gedeelte van Nederland hoort dit niet.Daarbij blijf ik zeggen ze kunnen roepen wat ze willen in de tweede kamer,zolang het niet word aangenomen door de 1E kamer (en dat word et nooit)is er niets aan de hand.
Het is eigenlijk zo dat je dit soort discussies en posten niet moet doen,elk woord wat er over valt is er een te veel,elke brief,of petitie,of wat er ook naar buiten komt,is olie op het vuur voor groenlinks en pvdD.En dat is ook de reden dat je niets hoort van importeurs en verkoop je praat toch tegen een muur aan, zij hebben een standpunt en kosten wat kost moet iedereen het horen leugen of niet maakt niet uit (stemmen)winnen de mensen weten het toch niet hoe het echt zit.
Dus daarom zou ik zeggen niets doen en het stil houden,ik dacht er eerst ook anders over maar als zij geen weer woord terug krijgen bloeit het vanzelf dood,en gaat het de gewone mens vervelen dat zij er iedere keer op terug komen.(zonder resultaat)

@Nismo, ben ik niet met je eens, hoe meer discussie hoe beter, zeker omdat er in bepaalde gevallen behoorlijk word afgeweken van de werkelijkheid. Als mensen het verhaal van twee kanten zien, geeft dat juist stof tot nadenken, zonder tegengas is het bij voorbaat een overwinning voor de vuurwerkverbieders.
Als er alleen maar geroepen word dat het verboden moet worden, denkt de gewone burger dat het een gedane zaak is, en stemt er mee in.

De freaks moeten het voorbeeld volgen van de winkeliers en vw-branche,gewoon is ophouden om het elke keer op te rakelen,want in principe word het zo wel levend gehouden,eigenlijk gewoon doodzwijgen en geen reacties meer geven,dat lijk me het beste!!!

Gewoon doodzwijgen is geen optie, Groen Links en de PvdD rakelen het elke keer weer op, gesteund door de media. Iets wat veel in de media verschijnt en geen weerwoord krjgt zal veelal voor waar worden aangenomen. Als we met z'n allen deze discussie proberen dood te zwijgen en er niets aan willen doen, zijn we straks met z'n allen een hobby armer... Niets doen is gewoon toegeven aan een vuurwerkverbod!

De freaks moeten het voorbeeld volgen van de winkeliers en vw-branche,gewoon is ophouden om het elke keer op te rakelen,want in principe word het zo wel levend gehouden,eigenlijk gewoon doodzwijgen en geen reacties meer geven,dat lijk me het beste!!!

Dus gewoon negeren bedoel je eigelijk? Als niemand een tegenwoord zou hebben zou het einde zoek zijn. Juist als de vuurwerk branche zich eindelijk is zou laten horen, zou dit eeuwige gezever misschien is afgelopen zijn. Maar goed dat heb ik al 1000 keer gezegd hier op vuurwerkcrew. Zolang de importeurs elk jaar kunnen cashen vinden ze alles wel best. Maar ze beseffen denk ik niet dat het ook zo maar is afgelopen kan zijn.

En dat hebben ze dan mede aan zichzelf te danken, omdat ze te lui zijn om ook maar een poot uit te steken voor hun eigen hobby/boterham

@Nismo, ben ik niet met je eens, hoe meer discussie hoe beter, zeker omdat er in bepaalde gevallen behoorlijk word afgeweken van de werkelijkheid. Als mensen het verhaal van twee kanten zien, geeft dat juist stof tot nadenken, zonder tegengas is het bij voorbaat een overwinning voor de vuurwerkverbieders.
Als er alleen maar geroepen word dat het verboden moet worden, denkt de gewone burger dat het een gedane zaak is, en stemt er mee in.

De discussie komt niet verder dan een paar forms,en wat er naar buiten komt aan positieve reacties is een druppel op een gloeiende plaat.dus het enige wat er gebeurt is dat je kwaad word door wat je hier leest,de gewone burger die er hooguit 3 dagen per jaar mee bezig is krijgt hier niets van mee.

Maar laat je niet gek maken door GroenLinks en pvdD of wie dan ook.Een vuurwerk verbod komt er niet.

Back
Bovenaan