20 februari zijn Bastiaan en ik naar Twello gereden voor een bezoek aan Wolff Vuurwerk. Ook dit jaar weer vroeg in het jaar, maar dit keer met een tweetal prachtige prijzen! Harry en Jeroen hadden de koffie al klaar staan en we namen plaats in de showroom.
Uitreiking trofeeën
Wolff Vuurwerk heeft de trofee gewonnen voor de "Beste Cakebox 2014" met de Cruel Traction én voor het "Mooiste Label 2014" met de Dynasty Selection. Voor de uitreiking van de trofee voor het mooiste label was Dave ook even binnen komen lopen, de man achter de labels! De prijzen staan mooi in de showroom en zijn bij de overige prijzen geplaatst, want Wolff Vuurwerk had er al een aantal staan van eerdere jaren.
Evaluatie 2014
In 2014 is er weer veel vuurwerk verkocht, Wolff is tevreden over de verkoop, met name de diverse cakeboxen liepen erg goed. Vorig jaar heeft Wolff een duidelijke stap gemaakt in het assortiment qua cakeboxen in verschillende maten en prijsklasses. Daarnaast is over alle lijnen een flinke toevoeging aan cakes en andere artikelen geweest, er zijn veelal positieve reacties op de nieuwe producten gekomen van winkeliers en consumenten.
Vuurwerkland is in 2014 als concept weer landelijk ingezet, alle dealers en collecties waren te vinden via Vuurwerkland.nl. Voor een eerste jaar is dit goed ontvangen en de komende jaren moet dat steeds bekender gaan worden in Nederland. De verschillende prijsvragen en acties op facebook hebben veel respons opgeleverd en ook veel blije winnaars! Ook dit jaar zullen ze daarom weer met mooie acties gaan komen!
Wolff in 2015
De heren van Wolff gaan dit jaar iets later dan anders naar China om zo meer te kunnen zien en testen bij de diverse fabrieken. Er is al een flinke wensenlijst opgesteld, maar ook zullen er producten worden getoond die de fabrieken zelf hebben samengesteld.
Wat de trend gaat worden, is niet bekend, in China zal pas blijken wat er dit jaar met name gekocht zal worden. Tenslotte moeten er ook artikelen uit als er nieuwe artikelen bij komen, dit blijft altijd een lastige keuze, want wat komt erbij en wat haal je er daarvoor uit?
Fluitartikelen zijn wel vaker aangekaart, dat blijft echter een moeilijk effect. Er wordt niet specifiek naar gezocht, maar wanneer ze een goede fluitbak tegen zullen komen, kijken ze uiteraard of ie erbij zal komen.
Qua prijzen is er nog niets bekend voor dit jaar, de dollarkoers is niet gunstig op dit moment, maar welk effect dat gaat hebben op de prijzen is nu nog niet vast te stellen.
Vragen van leden
De meeste vragen zijn hierboven beantwoord, de overige vragen zetten we nog even op een rij:
Wij bedanken Wolff Vuurwerk voor een gezellig bezoek en kijken uit naar het volgende bezoek waar we hopelijk al wat kunnen zien van wat we dit jaar mogen verwachten!
Uitreiking trofeeën
Wolff Vuurwerk heeft de trofee gewonnen voor de "Beste Cakebox 2014" met de Cruel Traction én voor het "Mooiste Label 2014" met de Dynasty Selection. Voor de uitreiking van de trofee voor het mooiste label was Dave ook even binnen komen lopen, de man achter de labels! De prijzen staan mooi in de showroom en zijn bij de overige prijzen geplaatst, want Wolff Vuurwerk had er al een aantal staan van eerdere jaren.


Evaluatie 2014
In 2014 is er weer veel vuurwerk verkocht, Wolff is tevreden over de verkoop, met name de diverse cakeboxen liepen erg goed. Vorig jaar heeft Wolff een duidelijke stap gemaakt in het assortiment qua cakeboxen in verschillende maten en prijsklasses. Daarnaast is over alle lijnen een flinke toevoeging aan cakes en andere artikelen geweest, er zijn veelal positieve reacties op de nieuwe producten gekomen van winkeliers en consumenten.
Vuurwerkland is in 2014 als concept weer landelijk ingezet, alle dealers en collecties waren te vinden via Vuurwerkland.nl. Voor een eerste jaar is dit goed ontvangen en de komende jaren moet dat steeds bekender gaan worden in Nederland. De verschillende prijsvragen en acties op facebook hebben veel respons opgeleverd en ook veel blije winnaars! Ook dit jaar zullen ze daarom weer met mooie acties gaan komen!
Wolff in 2015
De heren van Wolff gaan dit jaar iets later dan anders naar China om zo meer te kunnen zien en testen bij de diverse fabrieken. Er is al een flinke wensenlijst opgesteld, maar ook zullen er producten worden getoond die de fabrieken zelf hebben samengesteld.
Wat de trend gaat worden, is niet bekend, in China zal pas blijken wat er dit jaar met name gekocht zal worden. Tenslotte moeten er ook artikelen uit als er nieuwe artikelen bij komen, dit blijft altijd een lastige keuze, want wat komt erbij en wat haal je er daarvoor uit?
Fluitartikelen zijn wel vaker aangekaart, dat blijft echter een moeilijk effect. Er wordt niet specifiek naar gezocht, maar wanneer ze een goede fluitbak tegen zullen komen, kijken ze uiteraard of ie erbij zal komen.
Qua prijzen is er nog niets bekend voor dit jaar, de dollarkoers is niet gunstig op dit moment, maar welk effect dat gaat hebben op de prijzen is nu nog niet vast te stellen.
Vragen van leden
De meeste vragen zijn hierboven beantwoord, de overige vragen zetten we nog even op een rij:
Er is een adviesprijs gesteld op € 159,-, maar de winkeliers waren vrij om de prijs in de winkel te bepalen.Vraag van baal:
Cruel Traction , Black Cobra , The Rage
Allemaal de zelfde cakè`s , Waarom zit er zo groot prijsverschil in de cake`s van 99,00 tot 159,00
Kan hier geen adviesprijs voor worden aangesteld bijvoorbeeld € 125,00
De Cruel Traction en de Black Cobra 120 worden opnieuw besteld. In 2014 is deze box getest en goedgekeurd, er is dan ook geen reden om hem aan te passen, dezelfde fabriek en datasheet zullen worden gebruikt.Vraag van Richardus:
En wordt die box weer in zelfde kwaliteit van zelfde fabriek ingevoerd dit jaar?
De Super 6-19 liep niet zoals verwacht, andere assortimenten en losse cakes liepen beter, dit kwam ook door de adviesprijs. Daarom is besloten om dit assortiment uit te laten lopen en er zijn inmiddels natuurlijk meer cake-assortimenten / cakeboxen bij Wolff-dealers te koop.Vraag van tresher:
Oja waarom is de super 6-19 weg?
Er zijn geen concrete plannen, maar het is wel een goed idee, mogelijk als finale voor een cakebox.Vraag van Rico:
Hebben jullie plannen voor een lekkere all at once finale cake? En dan met goud/palmen/crackling? Misschien niet aantrekkelijk voor de gemiddelde consument, maar de sommige freaks zijn best bereid hier wat geld voor opzij te leggen!
Dit jaar zal er weer gekeken worden naar iets voor vuurwerkliefhebbers, hoe dit vorm gaat krijgen en of dit gaat lukken, horen we pas later.Vraag van Burning Salvo:
Zijn er dit jaar weer plannen voor een preview dag?
Hier is niet over nagedacht, bedankt voor het idee, er zal gekeken worden wat de opties zijn en of dat voor een goede prijs kan natuurlijk.Vraag van ischa:
Zijn er plannen om eventueel de cruel traction uit te brengen in waaiervorm of kan dit overwogen worden.
Nee, de Star Collection is de laatste jaren al aangepast, die zal voorlopig niet aangepast worden.Vraag van maxwell96:
Wordt het label van de Star Collection aangepast, net zoals Lidu?
Wij bedanken Wolff Vuurwerk voor een gezellig bezoek en kijken uit naar het volgende bezoek waar we hopelijk al wat kunnen zien van wat we dit jaar mogen verwachten!
Laatst bewerkt door een moderator: