verschil vuurwerk Nederland Belgie of Duitsland

Precies.
Met alles wat we in Nederland hebben zijn we toch echt wel het beste af (qua sievuurwerk).

Misschien iets prijziger, maar de compounds die er nu in NL te krijgen zijn, vind je in het buitenland niet.

Hoe vaak ik wel niet hoor " wij halen in Duitsland want veel goedkoper". Dan nodig ik ze altijd uit om de 31e bij ons langs te komen. Kunnen ze het verschil in kwaliteit zien

Interesseert kwaliteit je niets en ga je voor goedkoop --> Duitsland halen
Wil je echt iets tofs --> Nederland.

Ik vind Nederlands vuurwerk beter. En zoveel duurder... nee. In duitsland ben je als jee een flinke rit moet maken misschien nog wel duurder uit qua kruitinhoud. Tuurlijk tien potjes voor 40 euro. Maar daar zit dan ook geen drol in.

Duitsland heeft wat aparte dingen, maar los daarvan is het niet de moeite qua discounter spul. Dingen als de Weco Bugano, Laser en Yin/Yan zou ik als de moeite waard bestempelen. Laser had als tegenhanger de Lesli Mythos (uit productie) en Yin en Yan hrbbrn de Marijn Vet, Vetter Vetst als tegenhanger, alleen is die mondjesmaat te krijgen en vele malen duurder.

Verder heeft Duitsland, net als Belgie, al legaal Funke spul. Schijnt goed te zijn, maar ook prijzig. Maar met wat mazzel is dat volgend jaar ook in NL te krijgen.

Ik vind Nederlands vuurwerk beter. En zoveel duurder... nee. In duitsland ben je als jee een flinke rit moet maken misschien nog wel duurder uit qua kruitinhoud. Tuurlijk tien potjes voor 40 euro. Maar daar zit dan ook geen drol in.

Dit was wel ff een bump man van 2014 naar bijna 2019.:applause:

Ben dit jaar heel bewust naar duitsland geweest.
De beste cakes eruit gezocht en gehaald.
doe je het voor de beste cake in je collectie blijf je beter in nl.
Doe je het voor het vermaak zoals ik is duitsland een leuke optie.
Je geeft stiekem toch al snel 100 euro uit.
Heb zelf in de lidl op den duur de kartonnen maar opengescheurd voor de galaxis.
5 meegnomen en meteen staan er mensen bij wat is dat is dat goed?
Dus zelfs in duitsland kan je de freak uithangen want mensen snappen nergens iets van.

Graaien en gritsen als een blinde. tis heel bizar.

Dit was wel ff een bump man van 2014 naar bijna 2019.:applause:

Zeker waar. Maar ik denk dat de inzichten in de loop der tijd wel aardig veranderd zijn. Zonder Nederlandse freakacties was Duitsland een leuk land voor budgetpotjes a la Reno, Alligator etc. Maar tegenwoordig is in Nederland ook zat kwaliteitsspul te vinden rond de 5 euro prijs.

[...]
Graaien en gritsen als een blinde. tis heel bizar.

Voor de ervaring is het ook leuk inderdaad. Nederlanders die 10x hetzelfde meenemen omdat het goedkoop is, terwijl je aan kan voelen dat het potje weinig voorstelt. (dingen als cometen of tails potjes). Blijft vermakelijk

Back
Bovenaan