Verkoopdagen bij Weco

tiele87

VWC lid
Als je nou echt goedkoop vuurwerk wilt kopen, dan moet je naar de Weco-Fabriek in Eitorf.

Je krijgt een pakket met 60 vuurpijlen en wat cakes voor een bedrag van 25 EURO!!

Daar is het dus nog goedkoper en nog meer chaos :D

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

zo is er ook het volgende pakket te koop voor 100 euro!
picture.php

Laatst bewerkt:
Heb er wel eens wat over gehoord ja, schijnt ook een aardig gekkenhuis te zijn ieder jaar :)

Is het daar niet zo dat je niet echt kan kiezen, maar gewoon een 'verrassingspakket' krijgt? Dacht ooit zoiets gehoord te hebben, dat je in moet tekenen voor producten, en dan moet afwachten wat je krijgt?

Helaas is het wel een eindje rijden, dus een paar tientjes benzinekosten moet je wel effe rekening mee houden :wink:

Ben hier 3 jaar op rij geweest. Vorig jaar niet meer geweest en gelukkig ook. Vorig jaar was het nog ongecontroleerder dan andere jaren en dus ook nog veel meer chaos.

Het is om mee te maken wel erg gaaf. Prijzen liggen nog wel iets lager dan bij de aldi en lidl, staat wel tegenover dat het ver rijden is, je daar echt wel al vroeg moet zijn, om 8 uur gaat het open en staat er een rij van zeker 500 meter.

Wat ze daar doen is eigenlijk heel simpel. Er zijn 2 soorten verkoop. 1 verkooppunt is er voor de verrassingpakketen. 25 euro, zoals ik altijd heb meegemaakt, voor een doos. Hier zit dan van alles in. Kunt veel geluk hebben, kunt ook pech hebben. In de regel 2 a 3 batterijen, veel klein spul en een 100 pijlen. (soms wel doppelslag, soms niet)

Verder is er een grote hal waar nog erg veel ander spul verkocht wordt. Veel knalvuurwerk, pijlen en batterijen. Reno bijvoorbeeld voor 2 euro, meeste potten ergens 5 a 6 euro. Niet alles uit hun collectie is hier aanwezig.

Wat wij altijd deden was zoveel mogelijk voorkruipen. Iedereen is zo hyper dat het vaak wel aardig lukt.

het is echt een super ervaring en ik ben blij dat ik er paar keer geweest ben. 2 jaar geleden in -10 erg veel geluk gehad dat er net een vrachtauto door de poort moest toen wij er aan kwamen om kwart voor 8. Toen konden we zo naar binnen lopen met het voorste deel van de rij. (terwijl er 2000 mensen in de rij achter ons stonden). Vorig jaar had ik geen vrij en ben ik niet gegaan. Na het zien van de film op wdr van vorig jaar ook besloten om hier niet meer heen te gaan.

Mijn doel was ook ieder jaar de excalibur, steeds als ik in de rij stond, kwamen er mensen mee voorbij maar op het moment dat wij naar binnen konden waren ze er niet meer. 2 jaar geleden waren ze pas later op de morgen aangevoerd dus ook toen hadden we pech.

Als je de ervaring wilt betalen is het goed te doen. Maar als je voor minder dan 150 euro aan duits vuurwerk haalt loont het zich niet om er 2 uur voor in de auto te gaan zitten vind ik persoonlijk.

Maar ja, €100,00 voor als ik het goed zie 7 pijlenpakketten (met wat klein spul zo hier en daar), 13 cakes en 2 grote kaarsen is geen geld!! Aan de andere kant is de reis wel fors en voor mij te ver. Maar als je dichterbij woont lijkt het mij zeker de moeite waard!

Back
Bovenaan