Verkoop van vuurwerk bij voorkeur in buitengebied

moontan

VWC lid
Na Almere begint ook Zwolle zich te roeren:

Verkoop van vuurwerk bij voorkeur in buitengebied

dinsdag 15 september 2009

Zwolle - Verkooppunten van consumentenvuurwerk worden vanaf nu beter verspreid en verplaatst naar de buitengebieden. De bestaande vuurwerkverkooppunten mogen blijven bestaan, maar nieuwe verkooppunten mogen zich alleen vestigen op de bedrijventerreinen De Marslanden, De Vrolijkheid, Hessenpoort, Voorst of Westenholte.

Voordeel van het enkel vestigen van vuurwerkverkooppunten op bedrijventerreinen is dat het een stuk veiliger is. Risico’s worden op die manier zo veel mogelijk gespreid en buiten woonwijken gehouden. Voor huidige verkooppunten van consumentenvuurwerk geldt een zogenaamd uitsterfbeleid. In de laatste jaren hebben eigenaren veel geïnvesteerd in hun locaties om deze aan de wettelijke eisen te laten voldoen. Daarom kunnen de huidige verkooppunten blijven bestaan.

http://www.weblogzwolle.nl/content/view/13423/55/

oke ?? eens even in de gaten houden hoe dit gaat aflopen
aan de ene kant denk ik van ja klopt dit is stukken veiliger en het bied de inpotreurs ook de mogelijk heid om hier een nieuw filial te openen .
maar aan de andere kant denk ik van wat kan er nou gebeuren die bunkers zijn zo beveiligt . waar gaat dit naar toe ?????

zucht nou ja laten we dan maar van hed positiefe uit gaan

aan de eene kan is het natuurlijk NOG veiliger. Maar het is ook wel flink overdreven. Maar het lijkt me dat dealers die buiten bewoont gebied zitten wel weer een vergunnig kunnen krijgen voor een grotere opslag, dus meer mogelijkheden.

Back
Bovenaan