Verdachte vuurwerkbom Budel meldt zich bij politie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Babiloot

VWC lid
Een 22-jarige man uit Budel heeft zich dinsdagochtend bij de politie gemeld voor een enorme vuurwerkexplosie op oudjaarsdag in Budel. De verdachte zit nog vast en wordt verhoord, meldde de politie.

De man wordt ervan verdacht dat hij het explosief tot ontploffing heeft gebracht, laat een woordvoerder weten. De vuurwerkbom op een veldje in Budel veroorzaakte een grote steekvlam en rookpluim, maar er was verder nauwelijks schade.

Betrokken jeugd filmde de explosie en plaatste de beelden op internet waar ze tienduizenden keren werden bekeken. Onder meer door het filmpje kwam de politie een aantal jongeren op het spoor.

De afgelopen dagen is al gesproken met meer betrokkenen. Wat er precies voor de explosie is gebruikt is de politie nog niet duidelijk. Meer aanhoudingen sluit de politie niet uit

Bron: ad.nl

Link: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederla...uurwerkbom-Budel-meldt-zich-bij-politie.dhtml

Staat ook een filmpje bij van de bom.

Als hij het is mag hij wat mij betreft 5 jaar lang zich met de feestdagen bij de bajes om daar gezellig oud en nieuw te vieren

Inderdaad, die vlammen had voor heel wat meer schade kunnen veroorzaken. Vraag me ook af of je dit wel vuurwerk mag noemen, Arno zal dit zeker doen, maar vind dit gewoon een brandbom..

Toevallig heb ik gehoord van iemand dat het gaat om een salute in een zak van met een aantal kilo 'huisstof' en ander fijnstof (uit stofzuigers enz) :bonk:
Wist niet eens dat je daar zoiets mee kon veroorzaken.. :bonk:
Feit blijft dat het iets heel gevaarlijks is hoe dit wordt gebruikt en dat dit zeker aangepakt moet worden.

Inderdaad, die vlammen had voor heel wat meer schade kunnen veroorzaken. Vraag me ook af of je dit wel vuurwerk mag noemen, Arno zal dit zeker doen, maar vind dit gewoon een brandbom..

Als je zoiets zegt op dit forum noemen ze je al gauw extreem,maar mijn mening is dat als je dit soort daders doodknuffelt wat ze in ons land graag doen geef je de arno bonte brigade meer reden voor zijn kruistocht

Ja met heel fijn zaagsel en daarin bepaalde vloeistoffen( elke brandbare vloeistof heeft een andere kleur vlam ) kun je hele mooie "dragons breath" vlammen krijgen. Vaak word dit mengsel bovenop een liftcharge ( bp ) gezet en zo uit een mortier van dik karton de lucht ingeschoten. Een soort starmine die uit een vlam bestaat.
Vandaar misschien de grote vlam , maar als er echt zwarte rook vanaf kwam is de kans groot dat er iets van wasbenzine ofzo is gebruikt.
Zoiezo een trieste actie, maar ja groepsdruk , de kick en drank ofzo zorgen voor dit soort acties. Zelfs met een vuurwerkverbod zullen er nog erge dingen gebeuren met oudjaar, puur door de drank.

mensen kijk even uit wat je post zie in verschillende berichten dingen staan waar een pyrotechnisch kippenvel van krijgt ! gaat hier over budel niet over wat en hoe !

Breng geen mensen op ideeen!

jojo

Idioot en achterlijk gedrag, hier mag van mij keihard tegen opgetreden worden! Valt dit nog onder een vuurwerkbom? Dit is in mijn ogen een ordinaire brandbom!

mensen kijk even uit wat je post zie in verschillende berichten dingen staan waar een pyrotechnisch kippenvel van krijgt ! gaat hier over budel niet over wat en hoe !

Breng geen mensen op ideeen!

jojo

Als dit ook richting mij is , dan ga ik mijn post zeker niet veranderen. Vind het een goede uitleg. Het is tenslotte een stuk vuurwerk wat gebruikt word in vele shows !
En ik praat niet over de "brandbom" die is gemaakt. Dat is gewoon achterlijk.

Krijg nu het idee alsof ik door simpele informatie bezig ben met het aansporen van, en daar duid ik echt niet op.

Misschien word het tijd om eindelijk die gevaarlijke " Alles over kruit/SAS" topics te sluiten. !!! Er kijken zeker mensen in die topics, en ze zijn er al veels te lang !

@ dikkeeric

Ey,
Ligt er aan hoe je het opvat,maar ik wil alleen volkomen dat mensen gekke ideeen krijgen.

Jojo

Oh, da's wel heel achterlijk zeg. Knal boeit niet, maar die vlammen vormen gewoonweg een zee die veeeel te dicht bij behuizing en beplanting komt. Onaanvaardbaar, dit geknutsel.

Achterlijk vind ik ook de NL opsporingsdiensten; ventje is vol in beeld, de wijk is herkenbaar voor Budelaars (?Budelsen?) en dan weten ze door rondvraag of hun eigen dossiers zo'n figuur niet te pakken te krijgen. Dacht dat we onderhand toch wel iets verder ontwikkeld waren hier...

Oh de moraalridders steken ook hier weer hun hoofd boven het gras zie ik. Vind best dat dit kan en mag wat die gasten hebben gedaan. Ze hebben tenslotte niks gesloopt.

Oh de moraalridders steken ook hier weer hun hoofd boven het gras zie ik. Vind best dat dit kan en mag wat die gasten hebben gedaan. Ze hebben tenslotte niks gesloopt.

Jij bent helemaal gestoord. Moraalridder of niet, deze dingen hebben geen flikker meer met vuurwerk of 31 December te maken. Ze hebben niks gesloopt? Gast, ze slopen een complete Traditie met dr kneuzengedrag. Oprotten met zulke gasten, kei en keihard aanpakken, persoonlijk KOTS ik van dit soort akties en rare ideeen.

Dan maar een moraalridder, maar dit was absoluut onacceptabel. Dit soort acties zorgt ervoor dat elk jaar weer het afsteken van mooi consumentenvuurwerk ter discussie wordt gesteld, terwijl het daar helemaal niets mee te maken heeft. Walgelijke gasten zijn dit.

Jij bent helemaal gestoord. Moraalridder of niet, deze dingen hebben geen flikker meer met vuurwerk of 31 December te maken. Ze hebben niks gesloopt? Gast, ze slopen een complete Traditie met dr kneuzengedrag. Oprotten met zulke gasten, kei en keihard aanpakken, persoonlijk KOTS ik van dit soort akties en rare ideeen.

Als het dan niets met vuurwerk te maken heeft waarom wordt het dan hier behandeld? Ik snap die ophef ook niet zo. Er staan zoveel brandbommen online en nog wel grotere dan deze. Dit is toch niet de eerste keer. Ieder oudjaar heeft er wel een paar. Benzine met een rotje, het gebeurd overal. Goed, natuurlijk moet je het niet toestaan en aanpakken maar jullie zetten woordelijke gezien een doodstraf erop. Ik vind sommige hier nogal overdreven reageren. Alsof heel Budel afgefikt is.

Als het dan niets met vuurwerk te maken heeft waarom wordt het dan hier behandeld? Ik snap die ophef ook niet zo. Er staan zoveel brandbommen online en nog wel grotere dan deze. Dit is toch niet de eerste keer. Ieder oudjaar heeft er wel een paar. Benzine met een rotje, het gebeurd overal. Goed, natuurlijk moet je het niet toestaan en aanpakken maar jullie zetten woordelijke gezien een doodstraf erop. Ik vind sommige hier nogal overdreven reageren. Alsof heel Budel afgefikt is.

Doe eens ff rustig in welke post woord hier geroepen om doodstraf??????????????zelfs niet spreekwoordelijk je bent zo aant draaien je kan zo voor bonte gaan werken

Nou dat is ook wel overdreven Chappie, hij bedoelt het waarschijnlijk anders. Maar Karol, die reactie van WonkoBonko komt ook raar over, er zijn gewoon mensen die tegen dit soort 'bommen' zijn, vandaar dat er op gereageerd wordt. Logisch gezien we ook nog eens uitgemaakt worden voor moraalridders, wat natuurlijk nergens op slaat.

Dat hij vindt dat dit mag is al helemaal vreemd. Mmdat er toch geen schade en/of gewonden zijn gevallen wil het niet zeggen dat dit maar goedgekeurd moet worden. Nu ging het misschien een keer goed, maar de volgende keer gaat het wellicht mis. Wat dan? Moet toch kunnen, de vorige keer ging het toch ook goed!?

Ik snap niet wat er moraalridderig aan is om tegen brandbommen te zijn. Ik vind het niks met knalvuurwerk te maken hebben, niks met onze eindjaarstraditie. Het komt qua angst voor mensen nog dichterbij dan een knal.

Vuur is qua oergevoel iets wat warmte geeft en eten verteerbaar maakt. Van oudsher is een vuur in je bos gewoonweg allesverwoestend en kun je voor je soort vrezen. Een knal is qua oerbewustzijn enkel gekend door donder en altijd enigszins op afstand (tot de tering toe/inslaat). De heftiger reactie op zo'n grote vuurbal jonguh is heel best te begrijpen; allesverwoestend vuur. En om die grotere mate van angstopwekking en het spelen met dat vuur is dit soort ongein gewoonweg een groter gevaar voor onze hobby van het consumentenvuurwerk afsteken.

Voel me persoonlijk ook niet aangesproken als 'hypocriet' ofzo; zal niet onder stoeelen of banken steken dat ik een dikke dreun heel erg kan waarderen en vind het zonde als er een partijtje wordt opgerold. Ook dit jaar doosje pleerollen er doorheen gejaagd, nitraatjes gestookt, ook wel 'ns IT bom getest. En an sich is zo'n dikke vuurbal best gaaf, maar niet door een koter in het wild :bonk:
D
it soort brandbompraktijken is niet alleen debiel knutselen, het wordt door de maatschappij nóg meer afgekeurd en daarom een nóg grotere bedreiging voor de legale lol die wij oudjaarsdag hebben.

Dit soort praktijken goedkeuren is een brandbom onder onze hobby leggen. Vandaar de weerstand hier, schnapst? :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan