Verdachte gooit zwaar illegaal vuurwerk naar politie tijdens achtervolging

Scav

VWC Moderator
Forumleiding
694

GOES - Een 48-jarige man uit de gemeente Noord-Beveland is maandagochtend vroeg aangehouden nadat hij tijdens een achtervolging op de Deltaweg zwaar illegaal vuurwerk naar een politiewagen had gegooid.

De politie reageerde op een melding van een gestolen voertuig en doorzocht de omgeving. Op de Beukenstraat in Goes zagen agenten de verdachte in de auto. Zij gaven een stopteken, maar de bestuurder vluchtte weg in de richting van Zierikzee.

Tijdens de achtervolging op de Deltaweg gooide de verdachte drie Cobra’s, die met tape aan elkaar vastzaten, uit het raam. Het vuurwerk kwam voor de politieauto terecht. Ter hoogte van de ’s-Heer Hendrikskinderendijk zetten agenten hun voertuig dwars voor de gestolen auto en kon de verdachte worden aangehouden.

De verdachte zit vast voor onderzoek. Er is aangifte gedaan van de gestolen auto; de diefstal ligt in de relatiesfeer.

Bron

Nou nou dat is toch wel een heel zwaar misdrijf. :mad:

Bedoel je dat nou sarcastisch? Ik vind het stelen van een auto (ook al is het in de relationele sfeer), wegvluchten voor de politie en ook nog cobra's naar ze gooien namelijk best wel een flink misdrijf... :bonk:
Maar misschien dat ik gewoon een brave Hendrik ben... :p

Ik heb een aantal verschillende artikelen voorbij zien komen over deze achtervolging, met verschillende foto's. waaronder 1 met 3 cobra's erop. Ik denk dat ze niet waren aangestoken, maar gedumpt werden.

Ook in dit artikel staat het anders dan in de kop gesuggereerd wordt...."uit het raam gegooid" en "naar de politie gegooid" zijn 2 verschillende dingen

Dan moet je goed timen wil je deze vlak voor of onder de politie auto tot ontploffing wil brengen

Alleen de gedachte al om dit naar de politie te gooien, wel of niet aangestoken, verdient al een zware straf. Dit kun je gewoon op geen enkele manier goedpraten. Hopelijk een hele dikke straf.

Laatst bewerkt:
Sorry hoor maar als ik zo vrij mag zijn ik vind t een beetje kansloos al die sensatie berichten en dan ook nog met illegaal vuurwerk waar we hier op t forum toch al met een naar smaakje over praten, zulk soort berichten zit ik echt niet op te wachten....

Ik snap ook niet wat dit soort berichten voor toegevoegde waarde aan het forum hebben.

Het wordt enkel en alleen gepost omdat het trefwoord "vuurwerk" voorbij komt?

Ik vind dit soort criminelen een erge soort van tuig in de gevangenis thuis hoort.gooien naar een overheids dienst of het nou brandweer of politie etc is bestraft zou moeten worden als een terreur daad.
En wat betreft de onderwerpen op vwc vind ik wel dat alles over vuurwerk besproken moet kunnen worden,niet dat het bv alleen nog over vuurwerk van de intratuin moet gaan.

Ik heb het idee dat hij het gewoon uit het raampje gooide, in de hoop bewijslast kwijt te raken. Door de media wordt zoiets breed uitgemeten...

Lijkt mij ook, want als ik achtervolgd zou worden, dan haal ik het toch echt niet in mijn hoofd om tijdens het rijden zo iets aan te steken en uit het raam te gooien :)

Een klein kind zal het maar vinden.Experimenteren met tja hoe ga je het noemen een explosief moet gewoon dubbel zo zwaar worden gestraf ik zou zeggen ern jaar de cel in.

Als ik de auto niet mee kan nemen dan blaas ik m op, zou dat z'n denkwijze zijn?
Het eerste lukte maar z'n plan B moest weggegooid worden want de politie gooit roet in het eten door er snel bij te zijn.
In feite is hij te veroordelen voor "voorbereiding op een aanslag"
Waarom ga je anders met zoiets op pad?

Als ik de auto niet mee kan nemen dan blaas ik m op, zou dat z'n denkwijze zijn?
Het eerste lukte maar z'n plan B moest weggegooid worden want de politie gooit roet in het eten door er snel bij te zijn.
In feite is hij te veroordelen voor "voorbereiding op een aanslag"
Waarom ga je anders met zoiets op pad?

Ik denk ook zoiets; auto gejat van ex of familielid waar die ruzie mee had, gedacht: gooi er een paar cobra's in, auto naar de filistijnen.

Voorbereiding op een aanslag gaat misschien te ver?

Back
Bovenaan