Verdachte Emmer explosie: ik wilde bom op open veld laten ontploffen

killerdome

VWC lid
EMMEN - De 25-jarige hoofdverdachte van de explosie van afgelopen zondag in Emmen wilde een vuurwerk- of rookbom maken om op het open veld te laten ontploffen. Hij wilde anderen laten schrikken, maar geen mensen treffen. Dit heeft hij volgens het Openbaar Ministerie (OM) in Assen verklaard.

Door de explosie raakten zes huizen aan de Torenvalk in de wijk Rietlanden in één klap onbewoonbaar. De hoofdverdachte raakte gewond, net als een 20-jarige Emmenaar die bij hem in huis was. De 20-jarige is woensdag op vrije voeten gesteld. Hij zou geen weet hebben gehad van het aanwezige explosiegevaar. Hij blijft wel verdachte in deze zaak en het onderzoek is nog in volle gang.

Zondagavond heeft de Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EODD) monsters genomen van de explosieve stoffen die in de woning zijn aangetroffen. Deze worden onderzocht door het Nederlands Forensisch Instituut (NFI). De zes appartementen die zwaar beschadigd raken, moeten mogelijk worden gesloopt. Hier houdt althans verhuurder Domesta rekening mee.

B82542643Z_1_20110_2130624j.jpg

... Hij wilde anderen laten schrikken ...
Nou, dat is 'm gelukt! :sad: Met welke stoffen is deze malloot in de weer geweest dat er ZOVEEL schade kon ontstaan?! Zes huizen onbewoonbaar :bonk:

Nou, dat is 'm gelukt! :sad: Met welke stoffen is deze malloot in de weer geweest dat er ZOVEEL schade kon ontstaan?! Zes huizen onbewoonbaar :bonk:

Vraag me af of dit nog wel als 'vuurwerk' bestempeld kan worden? Zit eerder te denken aan 'high explosives'. Sommige mensen kunnen tegenwoordig alles voor elkaar krijgen, terwijl ze het beter niet voor handen kunnen hebben blijkt maar weer:bonk:

hmz verwondingen op wat voor verwondingen? aan die ravage te zien mogen ze blij zij dat ze nie tussen 6 plankjes naar buiten gedragen worden?

EMMEN - De 25-jarige hoofdverdachte van de explosie afgelopen zondag aan de Torenvalk in Emmen blijft veertien dagen langer vastzitten. De tweede verdachte, de 20-jarige man uit Emmen, is in vrijheid gesteld door de rechter-commissaris. Deze verdachte blijft niet in voorlopige hechtenis omdat hij geen weet zou hebben van het aanwezige explosiegevaar. Hij blijft wel verdachte in deze zaak en het onderzoek is nog in volle gang.

Zondagavond heeft de Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EODD) monsters genomen van de explosieve stoffen die in de woning zijn aangetroffen. Deze worden onderzocht door het Nederlands Forensisch Instituut (NFI).

De 25-jarige verdachte, de bewoner van het pand, was op zondag bezig in zijn woonkamer met het creëren van een substantie voor het maken van een vuurwerk- of rookbom. De verdachte heeft aangegeven dat hij de bom maakte om op een open veld te laten ontploffen en anderen te laten schrikken, niet om mensen te treffen. Het onderzoek gaat de komende dagen verder.

Het wordt gekker en gekker.
In 1 klap 6 huizen onbewoonbaar, moet je wel redelijk aan het klussen zijn geweest.
Vraag me af wat deze mensen denken waar ze mee bezig zijn.

tjah der leven gekke mensen hier in emmen...
maar dat wijf kan ook nie praten... exeplosie gevaar xD

Ik zei nog: ,,Geen bommetje!" Wij zeiden een paar jaar geleden: ,,Het moet niet gekker worden!" Voilá! Mensen het is "gekker" geworden!

Ik snap niet dat mensen nog knutselen met Vuurwerk/Explosieve stoffen.

Misschien denken ze te gemakkelijk over vuurwerk/bommen/explosieven maken.

Zie op het forum ook vragen van is het verstandig hier bepaalde knallers te stoken.(in een straat bv)
Zo zie je maar weer waarom (illegaal) vuurwerk/bommen levensgevaarlijk is.

Hoge straf geven deze gast wie niet luisteren wil.....

Laatst bewerkt:
Ik snap niet dat mensen nog knutselen met Vuurwerk/Explosieve stoffen.
Misschien denken ze te gemakkelijk over vuurwerk.

Zie op het forum ook vragen is het verstandig hier bepaalde knallers te stoken.
Zo zie je maar weer waarom (illegaal) vuurwerk levensgevaarlijk is.

Hoge straf geven deze gast wie niet luisteren wil.....

Wie zegt dat dit vuurwerk is? Misschien is die gozer wel beziggeweest met semtex of iets dergelijks, weet jij veel...

Daarom staat er ook een /

Ja maar deze zin: ''Zo zie je maar weer waarom (illegaal) vuurwerk levensgevaarlijk is.'' is dan nogal voorbarig. Kan me echt ergeren aan het feit dat dit inderdaad nog als vuurwerk word aangeduid.. want dat is het namelijk niet meer. Deze mensen maken gewoon bommen, het is niet nodig om daar steeds ''vuurwerk'' voor te plakken zodat je het woord vuurwerkbom krijgt. Het zijn gewoon bommen die deze mensen in elkaar knutselen klaar.

Ja maar deze zin: ''Zo zie je maar weer waarom (illegaal) vuurwerk levensgevaarlijk is.'' is dan nogal voorbarig. Kan me echt ergeren aan het feit dat dit inderdaad nog als vuurwerk word aangeduid.. want dat is het namelijk niet meer. Deze mensen maken gewoon bommen, het is niet nodig om daar steeds ''vuurwerk'' voor te plakken zodat je het woord vuurwerkbom krijgt. Het zijn gewoon bommen die deze mensen in elkaar knutselen klaar.

jah idd..
vraag me af wat voor effect je krijgt als je een 4'' salute shell in zon woning laat ontploffen, denk dat die 'bom' nog wel wat erger is namelijk

Daar doelde ik op wat hier op het forum als illegaal word besproken de zware knallers noem ik ze ook.

Owja de definitie van vuurwerk.

Vuurwerk:
Explosieve voorwerpen die meestal bestaan uit een papieren omhulsel dat een brandbaar mengsel van stoffen bevat, ontworpen om licht, geluid, rook en/of gasdruk voort te brengen.
•één of meerdere voorwerpen die gevuld zijn met ontploffende, brandbare en lichtgevende stofmengsels.

Daar doelde ik op wat hier op het forum als illegaal word besproken de zware knallers noem ik ze ook.

Vuurwerk:
Explosieve voorwerpen die meestal bestaan uit een papieren omhulsel dat een brandbaar mengsel van stoffen bevat, ontworpen om licht, geluid, rook en/of gasdruk voort te brengen.
•één of meerdere voorwerpen die gevuld zijn met ontploffende, brandbare en lichtgevende stofmengsels.

nu de definitie van bom:D

Vuurwerk:

Over welk vuurwerk dat besproken wordt op het forum heb je het precies?

Vervolgens moet de burger eerst even afvragen wat het begrip onwoonbaar precies inhoudt en binnen welke context dit begrip hanteerbaar is.

Als de ruiten van zes woningen in hartje winter eruit liggen en het onder vriespunt is, dan is dat redelijk onwoonbaar ja.
Gebeurt dat in de zomer met 25 graden, dan is de woning in principe woonbaar.

Nogmaals mijn vraag aan jou: welke stukken vuurwerk die besproken worden op de verschillende fora kunnen er voor zorgen dat zes hele woningen in één klap onbewoonbaar zijn geworden?

Over welk vuurwerk dat besproken wordt op het forum heb je het precies?

Vervolgens moet de burger eerst even afvragen wat het begrip onwoonbaar precies inhoudt en binnen welke context dit begrip hanteerbaar is.

Als de ruiten van zes woningen in hartje winter eruit liggen en het onder vriespunt is, dan is dat redelijk onwoonbaar ja.
Gebeurt dat in de zomer met 25 graden, dan is de woning in principe woonbaar.

Nogmaals mijn vraag aan jou: welke stukken vuurwerk die besproken worden op de verschillende fora kunnen er voor zorgen dat zes hele woningen in één klap onbewoonbaar zijn geworden?

Zie bv deze post http://www.vuurwerkcrew.nl/forum/showthread.php?t=24067

En de extreem zware knallers zijn Delove rana,Succubus etc.

Back
Bovenaan