Verbod voor consumenten op vuurwerk AD.nl

Ze kunnen in ieder geval niet meer zeggen:
"Een overgroot deel van onze lezers is vóór een verbod op consumentenvuurwerk"

Ik moet nu even er tussenuit (-> moet nu eten), maar hoop dat de meesten het stemmen ff doorzetten (of strax na het eten) zodat we in no-time de 51 procent halen!
Tot zo!

Ik kan niet meer stemmen...
NIET MEER STEMMEN.png

Wat een debielen.. nu gooien ze de poll gauw dicht. Is toch een rare tijd? om 20 voor 6?
Net nu we bijna op 50% zaten. Sowieso een boycot! Morgen beginnen ze weer een nieuwe negatief beladen Poll.

Die printscreen hier boven was 10 minuten voor het einde gemaakt. Dus de uitslag kan niet afwijken

Ik wens jullie veel succes.

890 stemmen in twee uur op de onderste twee opties op een poll op een website met landelijk bereik vind ik eerlijk gezegd nogal aan de lage kant.

Heel vervelend voor ons. En dan kunnen wij allerlei verbanden proberen te zoeken, maar die zijn er simpelweg niet. Daar bewijs voor proberen te vinden lukt ons dan ook niet en komt nogal triest over.

Probeer de discussie op inhoud te voeren. Toon aan dat gemeentelijke shows niet werken door een gebrek aan gecertificeerde mensen, dat het aantal ziekenhuisopnames na een ongeval met illegaal vuurwerk 4,3 maal zo hoog ligt als na een ongeval met legaal vuurwerk en dat uit rapporten van nota bene GroenLinks blijkt dat 78,9% van de overlast veroorzaakt wordt door illegaal en dus reeds verboden vuurwerk.

*Bronnen voeg ik later toe gezien ik nu post vanaf mijn smartphone.

Bij deze:

41,1% overlast door te harde knallen, 34% door vroegtijdig afsteken en 3,8% door vernieling van publieke of private eigendommen. Dat maakt tezamen 78,9% overlast die enkel veroorzaakt kan worden door illegaal vuurwerk.

Zie ook onderstaande tabel afkomstig uit dit rapport.
K07KPst.jpg

In dit rapport valt te lezen dat dat het percentage slachtoffers dat werd opgenomen na een ongeval met illegaal vuurwerk tijdens de jaarwisseling '13 - '14 maar liefst 43% procent betrof, tegenover 10 procent opnames bij ongevallen door legaal vuurwerk. Letsel door illegaal vuurwerk is daarmee gemiddeld veel ernstiger dan letsel door legaal vuurwerk.

Uit dit rapport blijkt dat 31% van de ondervraagde jongeren aangeeft bij een eventueel verbod op consumentenvuurwerk op een of andere manier aan illegaal vuurwerk weet te komen.

Zie ook onderstaande diagram:

Diagram.JPG

Verder is het leuk om te vermelden dat dit rapport op pagina 59 concludeert dat een verbod op consumentenvuurwerk tot burgerlijke ongehoorzaamheid zal leiden

Er is zelfs een reële kans dat een vuurwerkverbod tot
burgerlijke ongehoorzaamheid en een toename in de handel van illegaal vuurwerk zal
leiden. De traditie van vreugdevuren en de pogingen om die te doorbreken in onder
andere Den Haag illustreren de weerzin van burgers in sommige gemeenten om tijdens
de jaarwisseling overheidsoptreden te accepteren.

Het onderuithalen van het voorstel van gemeentelijke shows kan door te wijzen op het aantal gemeenten, op dit moment 393, en het aantal certiicaathouders groot vuurwerk, op dit moment (indien ik goed heb geteld) 151.

Verder is het altijd leuk om voorstanders van een festival als dat in London om de oren te slaan met de kosten van die show. Die waren in 2012 maar liefst £1.900.000

Hopelijk hebben jullie er iets aan.

Het onderuithalen van het voorstel van gemeentelijke shows kan door te wijzen op het aantal gemeenten, op dit moment 393, en het aantal certiicaathouders groot vuurwerk, op dit moment (indien ik goed heb geteld) 151.

Er staan er 154 op de lijst van Kiwa waarvan een aantal niet meer werkt omdat ze met pensioen zijn of omdat hun certificaat verlopen is of niet meer geldig.
Je hebt in de praktijk per gemeentelijke show meer dan 1 certificaathouder nodig.
Conclusie: alleen in een aantal grote steden kun je een show geven.
Ongeveer net zoals nu al het geval is.

Mwa..

Je komt met informatie vanuit de overheid. Dat vertrouw ik bij voorbaat sowieso niet. Daarnaast zeg je dat 30% te vroeg afgestoken vuurwerk, sowieso illegaal vuurwerk moet zijn. Je mag 25 kg bewaren, dus vanaf 6 december kun je elke dag een kilo weg knallen tot het einde van het jaar..
Dan valt die hele statistiek alweer om.

Vage definities.. 'te' harde knallen
Hoe oud waren die jongeren en is dit landelijk afgenomen..

En daarnaast is gewoon algemeen bekend dat er veel criminaliteit is met oud en nieuw. Sowieso inbrekers hebben de grootste lol (dus zal ook veel schade verkeerd gemeld worden)

Zelfde geld voor huizen die affikken. Ja, als je je huis zat bent zeg je gewoon dat er een vuurpijl door je raam is gegaan..

Ik vertrouw het allemaal niet meer

Back
Bovenaan