verbod verkoop babypijlen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mars25

VWC lid
Wat een vreemd en raar voornemen om de babypijl te verbieden , omdat deze door de jeugd misbruikt zou worden en daardoor teveel oogletsel zou veroorzaken. Ik hoorde dat vuurwerkverkoper broks van de rijswijkse vuurwerkhal het woord doet in deze zaak ook voor andere vuurwerkwinkeliers/groothandels? Bij mij komt gelijk het gevoel van naamsbekendheid naar boven met deze actie, want ze omschrijven hun andere vuurwerk voor de verkoop wel zo mooi dat het uitnodigd tot kopen, en terecht, want er zit een stukje broodwinning in he.Tegelijk zei hij dat het bestelde vuurwerk dat je al van de 28e december kan halen ervoor zorgt dat hoe langer het in je huis ligt des te groter de kans dat je het gaat misbruiken, ach, dan zijn we natuurlijk vergeten dat er een hele hoop mensen nog vuurwerk over hebben en laten liggen tot het jaar erop, dan hadden we in die tussenliggende tijd wel meer over ongelukken gehoord met vuurwerk dat over was van vorig oud en nieuw.Maar als je dan toch iets wilt verbieden, moet je alle schapen over 1 kam scheren en gelijk al het kindervuurwerk in de ban doen en verbieden te verkopen, want met al het kindervuurwerk kan je ongelukken krijgen bij onjuist gebruik, en de prijs kan het niet aan liggen, want dat is allemaal goedkoop.En als vuurwerkverkoper broks dat nou eens voorsteld, kunnen alle winkels en groothandels op minder verkoop rekenen en wat minder broodwinning, dan laat je zien dat je achter veiligheid staat en het niet om de centen gaat.Beter zou nog zijn om al het vuurwerk te verbieden zowel voor volwassenen als kinderen, want dan krijg je zekers geen ongelukken meer he, en kan je je vuurwerkzaak ook opdoeken, maar in het kader van de veiligheid, wil je toch wel een andere broodwinning gaan zoeken toch?

Mijn inziens juist een goede zet. Zal je zien dat de oogletsel flink gereduceerd worden. Heeft de branche iig weer een doelpunt.
Kan de anti vuurwerklobby weer een argument minder aanhalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan