Verbod op vuurwerk? Video

ylke

VWC lid
Dinsdag, 28 februari 2012 17:17
OSS - De gemeente Oss heeft voor meer dan een ton aan vuurwerkschade geleden bij de laatste jaarwisseling. Dat blijkt uit een brief van burgemeester Wobine Buijs aan de raadscommissie

Film

Heeft u een verklaring?
Als u goed luisterde met O&N Hoorde je Halve Bommen....:bonk:

Lijkt me leuk om daar oudjaar te vieren..
Komplete huize blokken weg!
Verschrikkelijk veel schade..
(als ik die vrouw mag geloven)

Wel erg goed kopen huizen daar..
Want 1 ton schade en halve Bommen... leuke gemeente..
Daar wil ik wel een huis kopen..

Songe jong jong..

Aan de gemeente:
OSS weet je wat de oplossing is?
Lees een keer rond Hier op VWC!

Er is veel zwaar vuurwerk maar dat word alleen maar meer als je het consumenten vuurwerk verbied.

Het is inderdaad heel erg streng maar het lost niks op. Afsteken op bepaalde plekken werkt ook niet. En als ze dan een show per gemeente van een ton schieten, schiet dan lekker 8 inch shells ipv die bagger shows zoals in sheveningen.

En moet iedereen met ze dronkenkop naar een show gaan ? Hebben ze het wel eens over andere redenen dat er gesloopt word zoals alcohol , coke en andere dingen die je kunnen beinvloeden op oudjaarsdag ?

Laatst bewerkt:
Ik moet zeggen dat ik het filmpje wel mee vond vallen.
Ze noemen over het algemeen de feiten. En dat is dat er voor een ton schade is.
Die vrouw die het gevoel heeft dat er halve bommen worden afgestoken kan ik begrijpen. In Nederland hebben we tegenwoordig geen echte bommen meer gehoord en als je dan een cobra oid hoort dan vind je dat al heel hard. Ze maakt dus geen vergelijking met de kracht van een bom volgens mij, maar wel met de hardheid.
Verder hoor ik wat geluiden van groenlinks. Die willen verbod. Nou ja, dat wist ik al.
Ook vind ik het eerlijk dat ze zegt dat de schade komt door zwaarder vuurwerk.
Wat ik vervolgens niet snap is dan de conclusie om een verbod op consumenten vuurwerk in te stellen. Dat strookt niet met elkaar.
Al met al een leuk filmpje om ff te zien. Vooral niet teveel op reageren en volgend jaar weer lekker stoken.
greetzzz

PS: 3xh heeft een goed punt dat ze eens hier moeten kijken hoe wij er tegenaan kijken. Misschien dat sommige meningen dan genuanceerder zouden zijn.

Het valt in het filmpje wel op dat de burgemeester van Oss niet heel erg staat te springen om het vuurwerk te verbieden.

Ik weet trouwens niet of het handig is als men op VWC komt kijken en (misschien) meteen dit topic voor de kiezen krijgt waar de (lokale) overheden worden bestempeld als ratten. Dat getuigd nou ook niet echt van tactisch inzicht en erg intelligent komt het ook niet over. Als je de discussie wilt aangaan kun je niet met dit soort dingen aan komen zetten maar baseer je je op de feiten. Dit geld trouwens niet alleen op de reactie van dikkeeric maar er staan in meer topics dit soort uitlatingen tegen bepaalde volksvertegenwoordigers.

Het valt in het filmpje wel op dat de burgemeester van Oss niet heel erg staat te springen om het vuurwerk te verbieden.

Ik weet trouwens niet of het handig is als men op VWC komt kijken en (misschien) meteen dit topic voor de kiezen krijgt waar de (lokale) overheden worden bestempeld als ratten. Dat getuigd nou ook niet echt van tactisch inzicht en erg intelligent komt het ook niet over. Als je de discussie wilt aangaan kun je niet met dit soort dingen aan komen zetten maar baseer je je op de feiten. Dit geld trouwens niet alleen op de reactie van dikkeeric maar er staan in meer topics dit soort uitlatingen tegen bepaalde volksvertegenwoordigers.

Je hebt helemaal gelijk , was veels te snel getypt ik dacht al zou ik dat daar wel neerzetten :p Maar goed dat is een mening ik vind veel mensen zo omdat er heel veel dingen niet eerlijk gaan maar dat is offtopic.

Ik ben dit soort dingen gewoon zat, en natuurlijk is het beter om te negeren maar dat gaat moeilijk als je frustraties hebt. Waar je ook weer wat mee kan doen ipv lukraak opmerkingen te maken.
Het is allemaal schijn , taskforce doet goede dingen maar op een te kleine schaal.
Ze laten het lijken alsof het echte probleem goed word aangepakt maar dat gebeurt totaal niet. Een beetje hetzelfde als een paracetamol het verminderd de symptonen maar het virus is er nog.

En het vuurwerk slopen is toch juist afgenomen met de jaren ? Net zoals de vangst van illigaal vuurwerk. Ik weet het topic niet meer maar het verschil in kilo's was best groot.

Back
Bovenaan