Verbod op vuurwerk in centrum Holten

ylke

VWC lid
HOLTEN - Ook in het centrum van Holten mag op 31 december overdag geen vuurwerk worden afgestoken. Het college van burgemeester en wethouders heeft namelijk besloten om het gebied als vuurwerkvrije zone aan te wijzen. ,,Om winkelend publiek tegen afsteken van vuurwerk te beschermen", verklaart burgemeester Arco Hofland.

De vuurwerkvrije zone in Holten wordt omsloten door Dorpsstraat, Zwartepad, Kalfstermansweide, Larenseweg, Smidsbelt en Kerkstraat. In dit gebied mag op oudejaarsdag vanaf 17.00 uur tot nieuwjaarsdag 02.00 uur geen vuurwerk worden afgestoken. Rijssen kent al langer een vuurwerkvrije zone in het centrum. Ook in tunnels onder de Reggesingel geldt tijdens de jaarwisseling een vuurwerkverbod.

Bron

Om winkelend publiek tegen vuurwerk te beschermen.
En het verbod gaat in om 17:00 uur en eindigt om 02:00 uur.

Leuke winkeltijden daar. Nou begrijp ik meteen waarom D66 pleit om de winkeltijdenwet af te schaffen.

Ik mag aannemen dat je van 17:00 tot 02:00 juist wel vuurwerk mag afsteken? Omdat de winkels op 31 december meestal wat vroeger sluiten? Anders begrijp ik niets van dit bericht. :bonk:

Nieuwe tactiek verdeel en heers.algemeen verbod is niet haalbaar misschien maar nederland is met uitzonderings regels.net als met je rijbewijs bij 50 te hard dan kwijt maar als ze je gevaarlijk vinden rijden kan hij ook bij bv 10 km worden ingenomen. Ontopic ze kunnen bv zeggen geen vuurwerk in de buurt van een kerk(om de gelovigen niet te storen)zo kunnen ze deze wet zo ver oprekken als ze willen

Ze willen gewoon niet hebben dat er vuurwerk wordt afgestoken voor de kroegen door mensen die daar op dat moment aan het drinken zijn..
Ik kan het eerlijk gezegd ergens wel begrijpen.. als je voor de kroegen al niet mag stoken heb je voor een heel groot deel aan banden gelegd dat dronken mensen vuurwerk afsteken.. en een hoop gevaarlijke situaties van dronken gasten die er tussendoor rennen ban je uit..
Op zich geen verkeerd besluit naar mijn mening.

Back
Bovenaan