Verbod op shows rond verkoop vuurwerk

moontan

VWC lid
Verbod op shows rond verkoop vuurwerk
door Johannes Rutgers. woensdag 15 september 2010 | 06:11

APELDOORN - Het is afgelopen met verkoopdemonstraties van consumentenvuurwerk in Apeldoorn. Tenminste, als het aan burgemeester en wethouders ligt, die dergelijke shows willen verbieden.

Afgelopen december probeerde de gemeente al de jaarlijkse show van Robin Hood Vuurwerk (op de hoek van kanaal en Molenstraat) tegen te houden. Ze stelde toen dat omwonenden en passanten last zouden kunnen hebben van de demonstratie. Bovendien probeerde Apeldoorn zo iets te doen tegen vuurwerkoverlast in ruimere zin. Robin Hood legde de kwestie voor aan de rechter en kreeg gelijk: de rechtbank oordeelde dat de gemeente het niet kon gooien op 'aantasting van het woon- en leefklimaat'. Het was ook onjuist een link te leggen met vuurwerkoverlast, aldus de rechter. Daarom willen burgemeester en wethouders nu een klip en klaar verbod vastleggen in de Algemene plaatselijke verordening (APV).

http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn/7283706/Verbod-op-shows-rond-verkoop-vuurwerk.ece

Ik vraag me echt af wat die mensen nou bezielt, komen zij nou echt aandacht tekort en willen ze die op deze manier krijgen ?
Ik vind het echt in en in triest van die gemeente ambtenaren om iets wat 1 maal per jaar plaats vindt met de duur van maximaal 20 minuten te willen gaan verbieden.

Gewoon kansloos dit soort ideeen,
Naar zo demo komen miss zeg ff 1000 mensen kijken, die mensen genieten van een mooi stukkie vuurwerk, en kan zo uit zoeken wat ze willen kopen voor oud en nieuw.
Hier hebben zowel de winkelier als de consument voordeel aan.

En die 2 mensen die miss weer aan het zeiken zijn..... waar doe je moeilijk over het is iets 1x per jaar.

En ik zeg dit niet omdat ik van vuurwerk hou, maar das gewoon mijn mening, mensen zeiken soms iets teveel over niks.

Gr stefan

Laatst bewerkt:
Ik heb het hele jaar lang last van zeikerds... Doen ze de zeikerds ook even verbieden en dat in de APV plaatsen?

Sorry wethouder en burgemeester, maar dit soort demo's is goed voor de omzet!
Wat weer goed is voor het potje van de overheid.
Je bereikt er dus weer niets mee.
Behalve dat ze zichzelf nu officieel mongolen mogen noemen.

Shows vuurwerk in de ban
door Jarno Bleumink. vrijdag 17 september 2010

APELDOORN - Een kleine politieke meerderheid lijkt voor een verbod van verkoopdemonstraties van consumentenvuurwerk in Apeldoorn te zijn.

Dat bleek gisteravond tijdens de politieke markt, waar het voorstel van het college van burgemeester en wethouder voor zo'n verbod werd besproken.

De gemeenteraad is evenwel verdeeld over het plan. CDA, SGP, D66, ChristenUnie, GroenLinks, Partij voor de Dieren en de SP, die twintig van de 39 raadszetels vertegenwoordigen, zijn voor. PvdA, Leefbaar Apeldoorn, VVD, en Gemeentebelangen zijn tegen een verbod. Een aantal tegenstanders van het verbod zei dat de lol die mensen aan zo'n show beleven groter is dan de overlast die het veroorzaakt.

De gemeente zet al een paar jaar stevig in om overlast door vuurwerk rond de jaarwisseling te voorkomen, legde burgemeester Fred de Graaf uit. Een aantal jaren op rij werd, mede door vuurwerk, veel schade aangericht tijden oud en nieuw. Dan is het volgens de burgemeester niet logisch om door demonstraties de verkoop van vuurwerk juist te stimuleren. Het betekent overigens niet dat vuurwerkshows verleden tijd zijn in Apeldoorn. Tijdens bijvoorbeeld Koninginnedag en het Kanaalconcert mag best een vuurwerkshow worden gegeven als het maar niet tot doel heeft om de verkoop van vuurwerk te stimuleren.

De gemeenteraad stemt binnenkort over het voorstel.

http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn/7298248/Shows-vuurwerk-in-de-ban.ece

Dit gaat echt nergens over,wordt niet minder om verkocht,en tja vernieling hou je er ook niet mee tegen.

Als je je als gemeenteraadslid hier al druk om moet gaan maken is er ofwel totaal niets te doen in je stad, ofwel je bent geheel niet competent genoeg om een dergelijke functie te bekleden. Kortom; wat een kansloos en triest gebeuren in Apeldoorn. Ik mag hopen dat deze waanzin niet overslaat op andere gemeenten...

Zij denken dus dat overlast tijdens de jaarwisseling ook maar iets te maken heeft met de verkoop van legaal consumentenvuurwerk?
Ik kan je vertellen dat dat 0,0% waarheid is. De enige overlast die ik kan bedenken tijdens de jaarwisseling met LEGAAL vuurwerk is kinderen die rotjes, grondbloemen en pijltjes om elkaar, dieren en omstanders gooien of schieten.
Laat dit nou net niets met zo'n demo te maken hebben waar mensen juist kunnen zien welke mooie siercakes zij om 12 uur de lucht in jagen.
Niet te vergeten de geweldige sfeer en samenhorigheid tijdens zo'n demostratie..
Achja, sommige partijen (Moontan zijn post laat er ook wel een paar zeer droevige zien) houden niet van lol en hebben het liefst dat heel Nederland dag in dag uit binnen zit en niemand tot last is...

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan