Verbieden of versoepelen? Stem mee.

ylke

VWC lid
Wat vind jij? Vuurwerk verbieden of juist de regels versoepelen? Laat in vijf korte vragen jouw mening horen.

Ieder jaar kopen wij Nederlanders meer vuurwerk dan omringende landen. Toch hebben we relatief strenge regels over de verkoop en het afsteken ervan. Wij mogen maar op één dag in het jaar vuurwerk afsteken en de verkoop is beperkt tot drie dagen.

In landen om ons heen kun je het hele jaar door vuurwerk kopen en daar lijkt de vuurwerkgekte een stuk minder.

Moet het nu eens afgelopen zijn met de verkoop van vuurwerk of ligt de oplossing juist in versoepeling van de regels?

Beantwoord via deze link vijf korte vragen. Vanavond in EditieNL zie je de uitkomst van de stemming.

Laatst bewerkt:
Ook meegedaan maar wat is dit een slecht onderzoek zeg. Deze vragen had ik in groep 4 van de basisschool ook kunnen bedenken. Hier bereik je toch niets mee??

Meegedaan.
Hopelijk doen er genoeg mensen mee.
Misschien zien we dan iets positiefs in het nieuws:D

Deze heb ik ook ingevult :D

En ik ben ook nog eens eerlijk geweest, als vuurwerk altijd te koop is zal de overlast denk ik niet afnemen, in ieder geval op korte termijn niet.

De vraag of vuurwerk overlast af zou nemen vindt ik wel een goede, met heel veel dingen is het zo. Alles(veel) wat niet mag is intressant en juist daarom is er zoveel vraag naar. Daarbij lijkt mij wat betreft ongelukken op langere termijn ook afneemt omdat de jongeren er dan mee opgroeien en (hopelijk) op de juiste manier er leren mee om te gaan.

Uiteraard ook gestemt.

Back
Bovenaan