Veel meldingen zwaar vuurwerk

moontan

VWC lid
Veel meldingen zwaar vuurwerk

ijmond - Politie Kennemerland krijgt nu al opvallend veel meldingen binnen van het afsteken van zwaar vuurwerk.

Al enkele weken worden bewoners van de IJmond ’s avonds en ’s nachts opgeschrikt door luide knallen. ,,Alsof er geschoten wordt of dat er een bom ontploft’’, omschreven Velsen-Noorders de herrie, tijdens de vergadering van het Wijkplatform vorige week woensdag. Volgens de bewoners gaat het om vuurwerkbommen met een knal die lijkt op die van een handgranaat.

Maar niet alleen Velsen-Noord heeft last van de knallen: in de wijde omgeving rommelt het al behoorlijk in het donker. ,,Dat klopt’’, zegt een woordvoerster van de politie. ,,We krijgen nu al elke dag een melding binnen van een verontruste bewoners in de regio IJmond. Het gaat hier niet om rotjes of vuurpijlen, maar om het zwaardere werk.’’

Of het om een groep afstekers gaat of om individuen, weet de politie niet. ,,Daarom is het heel belangrijk dat mensen melding doen van het vuurwerk. We willen de jongeren die de overlast veroorzaken heel graag aanhouden, maar we moeten dan wel geïnformeerd worden, het liefst op het moment dat er wordt afgestoken.’’

http://www.noordhollandsdagblad.nl/...cle6566604.ece/Veel-meldingen-zwaar-vuurwerk-

Ik erger me net zo aan die overdrijvende burgers en media, als aan die jongeren die 't spul niet nog even binnenshuis kunnen houden... Hou je even in zeg...

Dit is mijn woonplaats maar ik vind het opzich wel meevallen, ik zelf doe er niet aan mee. Des te meer heb ik over op dé dag en minder overlast is voor iedereen beter:)

PS. Hoe kunnen die mensen zeggen dat de knal op een handgranaat lijkt. Stoken ze op eenzame dagen soms handgranaten?:S

Ik vind dat wel knap he.
Knallen zoals een handgranaat.

Ik vraag mij af hoeveel mensen er de knal van een handgranaat gehoord hebben. Of zijn het soms oudjes die in de Tweede Wereldoorlog gevochtend hebben die bellen? Dan kan ik mij er wel wat bij voorstellen ja. Maar anders: nee. De burger staat immers nooit bloot aan de knallen van granaten dus deze kan ook nooit stellen dat het om knallen zoals die van een granaat gaat.

Puur stukje stemmingmakerij of propaganda in mijn ogen.

Ik moet zeggen, ik snap er helemaal niks van want hoor savonds helemaal niks. Al een tijd niet. Vind het zelfs verdacht stil hier in Kennemerland.

Ik moet zeggen, ik snap er helemaal niks van want hoor savonds helemaal niks. Al een tijd niet. Vind het zelfs verdacht stil hier in Kennemerland.

Op die ene nacht na:p
half 3 snacht ff een profblokje:p
Hoorde gister wel een harde knal maar voor de rest merk ik er ook niet veel van.

Gr Wouter

Op die ene nacht na:p
half 3 snacht ff een profblokje:p
Hoorde gister wel een harde knal maar voor de rest merk ik er ook niet veel van.

Gr Wouter

hier in het o zo mooie beverwijk hoor ik wel elke avond een knal, nu is dat met de regen wel minder :)

Volgens de bewoners gaat het om vuurwerkbommen met een knal die lijkt op die van een handgranaat.

Er wonen allemaal veteranen in die wijk joh! ze weten namelijk allemaal hoe een handgranaat klinkt... hoe kan een doorsnee Nederlander nou de explosie van een handgranaat nu vergelijken met vuurwerk als ze er nog nooit een hebben gezien of gehoord?

Het gaat in Velsen nooit zo te keer maar ik zit natuurlijk aan de andere kant van het kanaal en Velsen-Noord is natuurlijk niet echt een lekkere wijk. Maar ik hoop dat het vuurwerk nog wat langer opgeborgen blijft:)

Het gaat in Velsen nooit zo te keer maar ik zit natuurlijk aan de andere kant van het kanaal en Velsen-Noord is natuurlijk niet echt een lekkere wijk. Maar ik hoop dat het vuurwerk nog wat langer opgeborgen blijft:)

Ik was vandeweek nog in Velsen-Noord bij een vriendin van me. En toen ging er wel een aantal keren vuurwerk de lucht in. En ze zei het zelf ook er wordt regelmatig vuurwerk afgestoken knal en sier vuurwerk.

Back
Bovenaan