Veel meldingen vuurwerkoverlast regio Heiloo

Scav

VWC Moderator
Forumleiding
HEILOO - De politie heeft de afgelopen weken in de regio rond Heiloo veel meldingen over vuurwerkoverlast gekregen.

In de meeste gevallen gaat het om categorie 1 vuurwerk. Dit vuurwerk wordt verkocht bij verschillende winkels en mag het hele jaar afgestoken worden. Daar kan de politie weinig aan doen. Het enige dat gedaan kan worden, is de jeugd aanspreken en vragen of ze ergens anders vuurwerk af kunnen steken.

De politie verzoekt de jeugd die graag vuurwerk afsteekt, om een plek te zoeken waar niemand er last van heeft en waar geen honden lopen.

Bron

mm ja dat word nog wel een ding. Hier de straat erachter staken ze doosjes tegelijk af volgens mij en dat ging ook best hart. ( Tuinen liggen tegen elkaar aan met een poortje er tussen. Hoewel ik het op zich niet erg vind. Kan ik begrijpen dat dit wel voor overlast zorgt. En moeten we cat 1 misschien toch maar wat later in de grote winkels hebben. Vanaf 2 weken voor oudjaarsdag of zo. Anders zeiken ze daar weer op.

Vroegah zocht je met z'n allen een rustig park op om vuurwerk af te steken. Maar zo'n park is nu voor de honden...net zo'n omgekeerde wereld als dat honden ongestraft tegen je tuinhek mogen pissen. "Och het is maar een plasje" heb ik letterlijk eens te horen gekregen. Moet je zien wat er gebeurt als je zelf in de tuin van de buren gaat pissen...

Wat een bericht weer... Cat 1 zorgt voor overlast? Of te wel iets wat volgens de wet mag zorgt voor overlast? Oke daar gaan we weer:

-Verkeer is toegestaan, zorgt voor overlast
-Treinen zijn toegestaan, zorgt voor overlast
-Honden blaffen maar zijn toegestaan, zorgen toch voor overlast
-De haan van mijn buren is legaal, toch kukkelt hij me wat overlast bij elkaar om 6 uur 's morgens
-Hun pasgeboren baby geldt hetzelfde voor
-Carneval in het dorp is toegestaan, maar zorgt voor veel troep en overlast
-Toerisme in mijn stad is volkomen legaal, zorgt wel voor veel overlast
-Die fabrieken net buiten de woonwijk zijn toegestaan, zorgen wel voor veel overlast
-De camping naast de deur is toegestaan, maar zorgt wel voor overlast
-De wegwerkzaamheden voor de deur zijn legaal, maar zorgen voor overlast

En zo kan ik nog wel even doorgaan... Waarom haalt cat 1 toch weer het nieuws :sad:

Vroegah zocht je met z'n allen een rustig park op om vuurwerk af te steken. Maar zo'n park is nu voor de honden...net zo'n omgekeerde wereld als dat honden ongestraft tegen je tuinhek mogen pissen. "Och het is maar een plasje" heb ik letterlijk eens te horen gekregen. Moet je zien wat er gebeurt als je zelf in de tuin van de buren gaat pissen...

Echt belachelijk, ergens waar geen honden lopen. Vervolgens mogen diezelfde honden wel op gras schijten waar kinderen spelen, omgekeerde wereld. Helaas zien veel mensen in Nederland honden als een soort goden dus dit probleem gaan we denk ik niet oplossen.

Hm, het lijkt hier niet zozeer overlast wat mensen melden, maar eerder gewoon het feit dat ze vuurwerk niet leuk vinden.

Overigens is echt overlast veroorzaken natuurlijk verboden.

Wat een bericht weer... Cat 1 zorgt voor overlast? Of te wel iets wat volgens de wet mag zorgt voor overlast? Oke daar gaan we weer:

-Verkeer is toegestaan, zorgt voor overlast
-Treinen zijn toegestaan, zorgt voor overlast
-Honden blaffen maar zijn toegestaan, zorgen toch voor overlast
-De haan van mijn buren is legaal, toch kukkelt hij me wat overlast bij elkaar om 6 uur 's morgens
-Hun pasgeboren baby geldt hetzelfde voor
-Carneval in het dorp is toegestaan, maar zorgt voor veel troep en overlast
-Toerisme in mijn stad is volkomen legaal, zorgt wel voor veel overlast
-Die fabrieken net buiten de woonwijk zijn toegestaan, zorgen wel voor veel overlast
-De camping naast de deur is toegestaan, maar zorgt wel voor overlast
-De wegwerkzaamheden voor de deur zijn legaal, maar zorgen voor overlast

En zo kan ik nog wel even doorgaan... Waarom haalt cat 1 toch weer het nieuws :sad:

Heel simpel, dit is onnodig overlast.... zo wordt dit ervaren.
Een dier kan je moeilijk dicht tapen, baby idem..... je moet met een iets sterker vergelijk komen.

Als je in een woonwijk tussen schuurtjes hele dozen tegelijk afsteekt en dat geruime tijd, dan kan je op je klompen aanvoelen dat er hierover geklaagd wordt.

Was te verwachten toch? Het gezeik wordt als maar erger. Er kan en mag werkelijk niets meer in dit land.:bonk:

Een dier kan je moeilijk dicht tapen, baby idem..... je moet met een iets sterker vergelijk komen.

Als je in een woonwijk tussen schuurtjes hele dozen tegelijk afsteekt en dat geruime tijd, dan kan je op je klompen aanvoelen dat er hierover geklaagd wordt.
Baby's en dieren zijn ook een keuze. En laat die kids toch fijn van dat vuurwerk genieten. Kan je zelf dan toch ook blij om zijn? Jong geleerd is oud gedaan :D Ze steken het waarschijnlijk tussen de schuurtjes af omdat dat nog enigszins het geluid versterkt van dat slappe CAT1 spul.

Ja maar wacht even, hier maak jij uit wat nodig en onnodig is? Dat is natuurlijk een grijs gebied, vandaar dat wij een overheid hebben die wetgevingen maakt om deze grenzen aan te geven.

Daarnaast had ik totaal niet de intensie om 'sterke' vergelijkingen te maken :bonk: Ik hoopte dat iedereen zijn/haar klompen ook aan zou hebben en dit zou aanvoelen. :wink:

en natuurlijk kun je het de meldingen aan voelen komen, ik ben de gekste niet om dat toe te geven. Hetgeen dat ik wil aangeven is dat het allemaal relatief gezien wordt. Maarja wat is dan ook minder concreet als het woord overlast... dat is alles wat ik wou zeggen.

Ik denk dat hij met onnodig overlast bedoeld dat er volgens de wet cat1 gestookt mag worden, mits er niemand last van heeft ?

Mensen kunnen dan ook echt niks zelf oplossen? Praat met de jeugd ! Leg ze uit wat je liever hebt en waarom. Willen ze lekker stoken, spreek dan een plek af met ze allen waar en welke tijd. Dan weet iedereen zonder maar iets van politiw te bellen ofzo waar die aan toe is.
Alles, maar dan ook alles word uit handen gehaald en gegeven.
Mensen moeten meer samenwerken !

Back
Bovenaan