Veel meldingen over kindervuurwerk in Purmerend

Ligt het aan mij of merken jullie ook dat mensen steeds gevoeliger worden? Tegenwoordig wordt er op tv en kranten de klaagzang van een beperkt groepje azijnzeikers breed uitgemeten! Ik kan geen zender of nieuwsblad overslaan of het gaat over vuurwerk of "meetoo". Al die mensen mogen Lekker in hun slachtofferrol nestelen en heerlijk een huil verhaal houden hoe zwaar ze het hebben. De media knikt instemmend mee, zodat ze weer een verhaal hebben. Dan krijg je dus dit nieuws---> "Knalerwt houdt gemoederen in dorp bezig". Zou fijn zijn als de media zich bezig hielden met echt nieuws in plaats van dit soort kul.

Ligt het aan mij of merken jullie ook dat mensen steeds gevoeliger worden? Tegenwoordig wordt er op tv en kranten de klaagzang van een beperkt groepje azijnzeikers breed uitgemeten! Ik kan geen zender of nieuwsblad overslaan of het gaat over vuurwerk of "meetoo". Al die mensen mogen Lekker in hun slachtofferrol nestelen en heerlijk een huil verhaal houden hoe zwaar ze het hebben. De media knikt instemmend mee, zodat ze weer een verhaal hebben. Dan krijg je dus dit nieuws---> "Knalerwt houdt gemoederen in dorp bezig". Zou fijn zijn als de media zich bezig hielden met echt nieuws in plaats van dit soort kul.

Denk niet zo zeer dat men gevoeliger is als 30 jaar geleden. Alleen door de technologische ontwikkelen deel je je irritaties sneller. Dit pikt de media weer op en die maken er weer een verhaal van, wat vervolgens weer toegankelijk wordt voor iedereen. En zo vorm je naar mijn mening sneller een 'zeik' cultuur.

Echter door deze informatie overload, zijn nieuwsbedrijven gedreven om opvallend nieuws te maken. Dit doen ze om enigszins nog boven de ontelbare berichten van particulieren uit te komen. Alleen op die manier bereiken zij de aantal 'kliks' waar adverteerders weer voor betalen.

Het is allemaal zo krom.

Ik deel je mening helemaal. Internet heeft positieve kanten hierdoor kunnen wij lekker keuvelen op deze gezellige forum. De negatieve kant is helaas dat je op elkaars lip zit en alles in de gaten kunt houden en kunt delen. Dan krijg je dus dat alle iritatie naar buiten komt en dat hoef ik dus nou net niet te weten.

Denk niet zo zeer dat men gevoeliger is als 30 jaar geleden. Alleen door de technologische ontwikkelen deel je je irritaties sneller. Dit pikt de media weer op en die maken er weer een verhaal van, wat vervolgens weer toegankelijk wordt voor iedereen. En zo vorm je naar mijn mening sneller een 'zeik' cultuur.

Echter door deze informatie overload, zijn nieuwsbedrijven gedreven om opvallend nieuws te maken. Dit doen ze om enigszins nog boven de ontelbare berichten van particulieren uit te komen. Alleen op die manier bereiken zij de aantal 'kliks' waar adverteerders weer voor betalen.

Het is allemaal zo krom.

Nee dat klopt, en zo vind heel Nederland alcohol (overmatig nuttigen) geen enkel probleem. Maar rookt iemand een jointje krijgt hij direct een label. De gedraging zijn in principe hetzelfde maar de reactie is totaal anders.

Dit geldt ook voor overlast van cat. 1, vaak minder irritant dan een blaffende hond bij de buren. Echter iets wat in tegenstelling tot de hond van de buren niet geaccepteerd wordt door de gemiddelde Nederlander.

Dus nogmaals neem het heft in eigen handen!

Dus ik moet de hond van de buren af gaan maken, die blaft vaak en ik irriteer ne er soms best aan. Bedankt, ik zal je raad op volgen :angel:

Dus ik moet de hond van de buren af gaan maken, die blaft vaak en ik irriteer ne er soms best aan. Bedankt, ik zal je raad op volgen :angel:

Haha! Op die manier kun je het natuurlijk ook opvatten :D

Alleen met het woord 'nogmaals' verwijs ik naar mijn eerder gegeven advies, en dat was alles behalve de hond van de buren afmaken!

Dus try at your own risk :handsup:

Haha! Op die manier kun je het natuurlijk ook opvatten :D

Alleen met het woord 'nogmaals' verwijs ik naar mijn eerder gegeven advies, en dat was alles behalve de hond van de buren afmaken!

Dus try at your own risk :handsup:

Ik blijf me wel af en toe irriteren aan de baffende hond ( zeg ik nu heel gelaten ) :devil:

Het wordt tijd dat tv programma's zoals bijvoorbeeld Editie NL en Rtl Boulevard eens aandacht aan dit cat 1 vuurwerk besteden. Kijken nml veel mensen naar dus bereik je veel landgenoten mee.
Scheelt zeker talloze telefoontjes van klagende mensen naar de politie.
En agenten kunnen hun werk uurtjes zeker beter besteden aan de wat serieuzere zaken.

Ben het hier wel mee eens. Gewoon één van de verslaggevers van RTL een aantal winkels laten bezoeken. Dit doen ze ook tijdens de verkoopdagen en er wordt dan ook altijd wat aan voorlichting gedaan, zoals afsteektijden, afhaaldagen etc. Dus waarom niet een keer een item over cat 1 vuurwerk, kan er meteen van de gelegenheid gebruik worden gemaakt om de onwetende burgers te informeren.

Back
Bovenaan