Varsseveld 27-12-2011 Mascleta/Tronada

Ik wil hier toch proberen naar toe tegaan. Ff een auto regelen. Weet iemand toevallig hoe die voetbal vereniging heet. Kan ik het opzoeken op google maps. Anders rij ik heel varseveld door en das ook niet de bedoeling

Wordt steeds gekker met die winkeliers demos geweldig :). De 1 schiet 16 inch de andere gooit er een mascaleta tegenaan :) Helaas iets tever voor mij gezien de datum maar was anders zeker langsgekomen :).

Wordt steeds gekker met die winkeliers demos geweldig :). De 1 schiet 16 inch de andere gooit er een mascaleta tegenaan :) Helaas iets tever voor mij gezien de datum maar was anders zeker langsgekomen :).

Een zeer positieve wending als je het mij vraagt. :)

Demo's ??
Vraag me af waar het nou om gaat: om de demo of om het vuurwerk daarna.

Jammer dat het vuurwerk in de demo snel wordt vergeten door een spetterend einde.
Die finale blijft vaak wel in het geheugen hangen, de demo niet.
De finales zijn vaak mooier dan de demo zelf of het daarin gebruikte vuurwerk.

Schoenmaker blijf bij je leest zegt men wel eens......

Demo's ??
Vraag me af waar het nou om gaat: om de demo of om het vuurwerk daarna.

Jammer dat het vuurwerk in de demo snel wordt vergeten door een spetterend einde.
Die finale blijft vaak wel in het geheugen hangen, de demo niet.
De finales zijn vaak mooier dan de demo zelf of het daarin gebruikte vuurwerk.

Schoenmaker blijf bij je leest zegt men wel eens......

Ben dat niet met je eens, er worden schietlijsten uitgedeeld, daarop kunnen mensen direct aankruisen welke producten ze leuk vinden. Ik denk dat menigeen na 1 dag het verschil tussen al die cakes al niet meer ziet.:rolleyes:

Ontopic:
Het is nu zeker, ich bin dabei!

Da's natuurlijk wel slim, die lijsten.
Maar kijk nou eens in dit topic. Wie wil er allemaal niet persé hier naar toe?
En waarvoor??? Niet voor die demo, want daar heeft men het niet over; maar wel voor die mascleta.
Zo komt er zo'n 70% van de bezoekers naar een dergelijke show alleen maar voor het eindspektakel en niet voor die demo.
Geloof me, ik spreek uit ervaring! Bij mijn winkel was het niet anders.
Hoeveel winkeliers met mij hebben hun demo al niet vaarwel gezegd omdat het publiek wegbleef toen zij besloten geen dikke finales meer te doen. Zo ook bij mij.
Ik ken er veel die geen demo meer doen, en toch qua omzet gelijk zitten of zelfs gewoon meer hebben. En ze hebben geen kosten aan de demo. Dus netto meer over.

Natuurlijk is het mooi zo'n spektakel, maar je wordt er niets beter van uiteindelijk.
Als je goede producten hebt, en je zit een beetje alleen in de regio als verkooppunt, verkoop je toch wel en vindt de klant je heus wel.
Dan komt het er op aan dat je tijdens de verkoop in de winkel de juiste mensen hebt staan en daar aan je klant de juiste informatie geeft en de klant leidt in zijn aankoop.
Daar ben jij als verkoper aan zet.

Dat alles levert veel extra op.

En daarbij komt dat veel producten met filmpje op het www staan; dus men hoeft de deur niet meer uit. En da's best lekker als het kl*te weer is ten tijde van een demo.

Let maar op: over een paar jaar zijn er denk ik nog maar heel weinig demo's.
denk ik.....

Dit ben ik niet helemaal met je eens. Het punt is dat niet iedereen als enigste verkooppunt in een gebied zit, dus je moet je onderscheiden van de concurrent. Dat kun je doen door te gaan stunten met prijzen (waar ik geen voorstander van ben) of de mensen in dat gebied duidelijk maken dat er 1 winkel is die meer doet dan alleen op de laatste 3 dagen vuurwerk verkopen. en daardoor ook goed advies kan geven. Zo ben ik zelf ook 2 jaar terug naar China geweest en afgelopen jaar naar Valencia (Fallas).
Het mooie is dat ik de mensen kan laten zien dat er meer is dan alleen de standaard vuurpijlen die ze elk jaar kopen. + Je merkt het in de omzet echt wel terug, maar je moet natuurlijk wel iets aparts laten zien waardoor de mensen blijven komen. Een finale met een paar consumenten potten kennen ze naar 2/3 jaar wel.

Kijk, je slaat hiermee denk ik de spijker op zijn kop ja.
Mensen hebben veel meer aan goed advies dan dat iemand er niet veel van af weet en ze maar een cake aansmeert (iets wat toch nog te vaak gebeurd).
Men komt hierdoor ook graag terug naar de winkel die toen gelijk had en hun een goede pot verkocht. Klantenbinding heet dat geloof ik he? Ik zal iig aanwezig zijn de 27e! Ben benieuwd!

Ben het helemaal met bovenstaande eens. Goed en eerlijk advies is heel belangrijk.

Maar waarom mensen vuurwerk laten zien dat ze toch niet kunnen kopen!!
Dan valt het consumenten vuurwerk erg tegen! En zo prijs je de illegale markt; want dat is wat ze willen hebben en daar gaan ze naar op zoek.
Kijk maar een rond op diverse fora.

Natuurlijk begrijp ik je wel dat je wat moois wilt laten zien.
Maar geloof 1 ding van me: de prijs is vaak doorslaggevend hoor.
En dat is niet alleen bij vuurwerk het geval.
Ondanks dat men dan vaak niet kijkt naar kwaliteit.

ik kan helaas niet aanwezig zijn, maar wens je wel veel succes en goede verkoop toe !

Ben het helemaal met bovenstaande eens. Goed en eerlijk advies is heel belangrijk.

Maar waarom mensen vuurwerk laten zien dat ze toch niet kunnen kopen!!
Dan valt het consumenten vuurwerk erg tegen! En zo prijs je de illegale markt; want dat is wat ze willen hebben en daar gaan ze naar op zoek.

Kijk maar een rond op diverse fora.

Natuurlijk begrijp ik je wel dat je wat moois wilt laten zien.
Maar geloof 1 ding van me: de prijs is vaak doorslaggevend hoor.
En dat is niet alleen bij vuurwerk het geval.
Ondanks dat men dan vaak niet kijkt naar kwaliteit.

ik kan helaas niet aanwezig zijn, maar wens je wel veel succes en goede verkoop toe !

Dan zou de normale burger ook bij een vuurwerkshow kunnen denken, dat wil ik ook wel! Moeten we die ook maar aflassen...
Het is niet voor niets een professionele slotshow, dan snapt de consument heus wel dat dat ook niet voor hen geschikt is.

Ik ben van mening dat Roenhorst zijn/haar klanten juist meer biedt en zo laat zien dat ze gewaardeerd worden.
De klanten krijgen iets terug.
Een goeie zet, wat meer verkooppunten zouden moeten doen.
Geen demo geven om meer knaken over te houden??
Dan ben je juist bezig om alleen maar aan de knaken te denken.( lees wat kan mij de klant schelen)
Tuurlijk moet dat ook maar een demo is nou eenmaal al ingeburgerd in NL.
Wat zou de winkelier er van vinden als de importeur geen demo meer zou geven.
Juist hij zou niet blij zijn.
Want zonder een demo van de importeur staat de winkelier in zijn hempie want hij kan de klant niets vertellen over uitwerking ed.
Enne, Demo´s zullen alleen maar meer worden altans zeker niet minder.
Wij schieten legio´s demo´s, al jaren en het worden er steeds meer.

Met vriendelijke groet

Harrieboem
www.spaansvuurwerk.nl

Vorig jaar heeft Roenhorst ook een dikke show + demo verzorgd, en toen waren er ondanks het beestenweer ook best een hoop mensen.
Roenhorst steekt z'n nek uit naar de consument, net zoals een importeur dat doet bij winkeliers!
Een goede zaak, en ergens logisch ook.
Vorig jaar stond het consumentenvuurwerk op enorme afstand, waardoor het niet goed te zien was. (Heb hier gefilmd vanachter het lint...)
Ik hoop dat het vuurwerk van de demo iets dichterbij staat dit jaar.

Vorig jaar heeft Roenhorst ook een dikke show + demo verzorgd, en toen waren er ondanks het beestenweer ook best een hoop mensen.
Roenhorst steekt z'n nek uit naar de consument, net zoals een importeur dat doet bij winkeliers!
Een goede zaak, en ergens logisch ook.
Vorig jaar stond het consumentenvuurwerk op enorme afstand, waardoor het niet goed te zien was. (Heb hier gefilmd vanachter het lint...)
Ik hoop dat het vuurwerk van de demo iets dichterbij staat dit jaar.

We hebben dit jaar gekozen om enkel een show te doen, dus helemaal geen demo. Vandaar ook dat het 27 december pas is.
De afstanden van vorig jaar waren inderdaad te groot, maar dit kwam grotendeels doordat het consumenten vuurwerk tegelijk met het prof geschoten moest worden. En de schieters door het slechte weer bang waren dat ze elkaar niet meer konden zien als ze ver uit elkaar zouden staan.

Dit jaar zal alles gewoon op de goede afstand staan, nou ja met uitzondering van de Tronada potten dan want die zetten we toch maar op 30 meter ipv 15 ;)

Back
Bovenaan