Vandalen vernielen 235 verkeersborden in Borger-Odoorn

ylke

VWC lid
BORGER / NIEUW BUINEN - In de gemeente Borger-Odoorn zijn tijdens de jaarwisseling 235 verkeersborden vernield. Vandalen zouden vooral in Nieuw-Buinen en Borger vuurwerk op de borden hebben geplakt of er tegenaan hebben gegooid. De schade bedraagt 15.000 euro. De gemeente heeft aangifte gedaan.

Bron

tjonge ik vind dit totaal geen bericht uit dergelijke gehuchten zeg .
maar goed schade is schade dus erg jammer

Meestal gebeuren dit soort dingen in gehuchten waar geen kloot te beleven is en waar de politie nooit komt. Daarom blêrt men om meer politie ja. Maar die worden voornamelijk ingezet in de steden.

Dit zou volgens mij wel anders kunnen.

Op basis van wat noemen mensen iets "niks te beleven". Zo is hun gedachte gang, je kunt ook makkelijk met minder heel gelukkig zijn. Maar dit systeem maakt mensen hun gedachtes zo triest, zo hebberig.

Niemand uit dat dorp die iets heeft gezien en een foto heeft gemaakt met zijn mobiel? Als de politie ze niet op heterdaad kan betrappen, dan kan dat toch achteraf der middel van foto's?

Hier is in de jaarwisseling van 2009 veel gesloopt, de weken erna was er een groot buurtonderzoek en de daders zijn hierdoor gepakt. Ze mochten 50.000 euro aan schade vergoeden bovenop hun taakstraf.

Als de politie dit nou ook eens in dat dorp doet, valt er misschien nog wat te halen.

JE benoemt nu de keerzijde van sociale controle. Binnen kleine gemeenschappen weet over het algemeen iedereen wie bij incidenten betrokken is, om de goede vrede te bewaren worden mensen niet verlinkt. Je zou zeggen dat dit gek is, echter dat valt ook weer mee, aangezien het de gemeenschap zelf is die hier aan meebetaald. In dat opzicht draagt men medeverantwoordelijkheid voor het sloopgedrag van de jongeren.

tjonge ik vind dit totaal geen bericht uit dergelijke gehuchten zeg .
maar goed schade is schade dus erg jammer

Ik vraag me af of ze elke zaterdag avond nu ook gaan benoemen want daarop wordt ook genoeg gesloopt. Okay geen 15.000 euro maar als je elke zaterdag 1.000 euro schade hebt dan kom je aan het einde van het jaar ook op 52.000. In de grote steden zie je regelmatig vandalisme in de stad, van grafiti tot ingegooide ramen

Back
Bovenaan