Vanavond, 23 januari zal GroenLinks een motie indienen inzake vuurwerkoverlast. Soest

ylke

VWC lid
Vanavond, 23 januari zal GroenLinks een motie indienen inzake vuurwerkoverlast Een ruime meerderheid van de Nederlandse burgers is inmiddels voor een verbod op, dan wel inperking van het afsteken van vuurwerk door particulieren. Om ook in Soest de overlast komend jaar in te perken zal de APV gewijzigd moeten worden.
De tekst van de motie vindt u onderstaand.

Motie Vreemd inzake vuurwerkoverlast

De Gemeenteraad van Soest, in vergadering bijeen op 23 januari 2014

Overwegende

• dat een ruime meerderheid van de Nederlandse burgers inmiddels voor een verbod op, dan wel inperking van het afsteken van vuurwerk door particulieren is;

• dat verscheidene gemeenten nu reeds een dergelijk verbod hebben ingesteld voor bepaalde gebieden binenhun grenzen.

Constaterende

• dat vele mensen ruim voor de jaarwissling reeds overlast ervaren en (huis)dieren ernstig gestrest rakendoor het afsteken van vuurwerk in hun directe omgeving;

• dat er ook in Soest rond de afgelopenjaarwisseling veel overlast en vandalismedoor vuurwerk heeft plaatsgehad, met onder andere aanzienlijke materiële schade tot gevolg.

Spreekt de wens uit

• opdat de jaarwisseling voor een ieder weer een feest op straat mag worden, dat Soest op

termijn zal komen tot een centraal gemeentelijk vuurwerk op oudjaar, teneinde het afsteken door particulieren van vuurwerk te ontmoedigen.

verzoekt het college

• de APV zodanig aan te passen dat het collegeper ultimo 2014 de mogelijkheid krijgt gebieden aan te wijzen waarin het afsteken van vuurwerk altijd verboden is;

• beleid te ontwikkelen voor de aanwijzing van relevante gebieden en hierbij met name de positie van winkelcentra, wooncentra voor kwetsbare groepen zoals senioren en mensen met beperkingen en hondenlosloopgebieden,te betrekken.

en gaat over tot de orde van de dag.

Bron

blablabla, wordt je toch eens niet goed van?
Een meerderheid van de Nederlanders spreekt zich uit tegen vuurwerk?
Dream on...

hoe kunnen ze nou weten dat een meerderheid van de Nederlanders voor een verbod is?
door alleen een paar zeurende oma's te intervieuwen? waarschijnlijk worden nooit kinderen of mannen geintervieuwd!

hoe kunnen ze nou weten dat een meerderheid van de Nederlanders voor een verbod is?
door alleen een paar zeurende oma's te intervieuwen? waarschijnlijk worden nooit kinderen of mannen geintervieuwd!

Dat is een verkapte conclusie uit het onderzoek onder gemeenten. Daarin was een meerderheid voor het inperken danwel verbieden van consumentenvuurwerk.

Mij is ook niets gevraagd hoor.
Raar dat ze dat altijd zo kunnen vermelden.

De uuurrrr van de waaarrrrheid, als de motie nu verworpen wordt houdt Groenlinks daarna dan ook zijn bek?

Dat is ook nog afwachten,aannemen moeten ze wel omdat het er meer dan 40.000 zijn en dan word er een dag geprikt wanneer ze het er over zullen hebben.

Vanavond, 23 januari zal GroenLinks een motie indienen inzake vuurwerkoverlast Een ruime meerderheid van de Nederlandse burgers is inmiddels voor een verbod op, dan wel inperking van het afsteken van vuurwerk door particulieren.

he wat wie waar, heb ik iets gemist ? Schandalig dat zulke uitspraken ongestraft kunnen worden verkondigt, je moet ze eigenlijk voor de rechter sleuren :mad:

he wat wie waar, heb ik iets gemist ? Schandalig dat zulke uitspraken ongestraft kunnen worden verkondigt, je moet ze eigenlijk voor de rechter sleuren :mad:

Op grond waarvan.?? ze staan in der recht jammer genoeg.
Als je doelt op dat er een hoop zijn bij verzonnen, ja. Als jij een bestandje hebt met 40.000 handtekening kan je dat ook indienen,en moet dat ook besproken worden.

Er was een facebookpagina die 84000 ondertekeningen had van mensen die tegen een verbod waren. Deze zouden ze ook in gaan dienen

Op grond waarvan.?? ze staan in der recht jammer genoeg.
Als je doelt op dat er een hoop zijn bij verzonnen, ja. Als jij een bestandje hebt met 40.000 handtekening kan je dat ook indienen,en moet dat ook besproken worden.

Zij praten over een meerderheid van de Nederlandse bevolking, dit is dus absoluut niet waar. Daar is waar ik op doelde.

Daar hebben ze toch geen oren na in Den haag.
oogkleppen op en recht door en zeker niet om kijken.
Want anders moeten ze hun fouten toe geven.

België heeft het goed met die Nederlanders

brandstof
sigaretten
drank
vuurwerk

hey, laat ik nu net in Soest wonen....

eerst een flinke bak grootspraak zoals zoveel% van de bevolking....bla....bla...

verder lees ik vooral over gebiedsverboden van vuurwerk, zoals winkelcentra en rond bejaardenhuizen, waar ik helemaal in kan komen, gezien de vernielingen en overlast dit jaar! (gehoord en gezien!!) En dit zeg ik als liefhebber eerste klas!. Het is simpel, verbieden kan niet maar een centraal vuurwerk daar komt toch niemand op af.
We hebben dit jaar een nieuwe burghervader in Soest. De oude burgermeester was een heel sterk voorstander van evuurwerk verbieden, hij nam daarin zelf landelijk het voortouw. Wellicht probeert men nu te kijken hoe deze nieuwe burgervader zal reageren....volg het met interesse.

Back
Bovenaan