Vader vuurwerkslachtoffer (14) uit Hengelo vol berouw: ‘Ik had daar moeten liggen’

Ik had het stuk toevallig net ook gelezen, wat een ongelooflijk domme lul is dit zeg. Blijf met je fikken van shells af, zeker als je niet weet wat je doet.

Er is zoveel fout aan dit verhaal. Je kind van 14 een shell laten afsteken zonder buis terwijl je schijnbaar dus zelf geen flauw idee hebt waar je mee bezig bent. Lekker aan quickmatch zo'n ding laten afsteken door je kind. Zucht. Hier wordt ik boos van.

Ja hoe dit dan werkt in de hoofden van dit soort mensen begrijp ik niet.

Je koopt iets wat je niet kent. Zoek je even op internet hoe het werkt en wat de gevaren zijn..vervolgens zet je een stukje visco aan de gebuisde lont.

Dramatisch verhaal, en idd, bevestiging dat veel mensen niet de mentale capaciteiten hebben om "verstandig" met dit soort profi vuurwerk om te gaan..dus idd zeer onwenselijk dat dit verhandeld word.

Overheid heeft ook een aandeel. Door het verbieden en actief opsporen van veiligheidsbevorderende artikelen zoals glasvezel mortierbuizen en viscolont gebeuren dit soort nare dingen ook sneller.

Maar uiteindelijk kiezen deze mensen ervoor om gewoon niet even wat ruimschoots beschikbare informatie in te winnen..heel triest.

Slechte reclame door onkunde en illegaal vuurwerk. Hopelijk komt het goed met deze veertien jarige jongen.

Back
Bovenaan