Vader vuurwerkdode: Laat dit een les zijn

Ik weet niet wat ik hier van moet denken... je hoofd moet je er ook niet boven houden, blijkbaar wist hij ook niet hoe je zoiets moet afsteken. DOM DOMMER DOMST!

Vader vuurwerkdode: Laat dit een les zijn
Door FRANK VAN DEN ELSEN

BARENDRECHT - Barendrechter Serge Sluijters (36) kwam in de nieuwjaarsnacht om het leven toen een zogeheten...

Serge_101601h.jpg

De vakantiefoto van Esther en Serge. ...

mortier in zijn gezicht ontplofte aan de Veersedijk in Hendrik-Ido-Ambacht, waar het stel bij vrienden op bezoek was.Esther (22): ,,Ik stond er twee meter vandaan. Het was een grote flits en een enorme knal. Serge viel naar achter. Ik riep zijn naam en ik ben blijven roepen. Ik wist direct dat het mis was. Zijn gezicht was verdwenen. Als iemand geen gezicht meer heeft, snap je wel dat het over is. Hij heeft zelf niets gemerkt. Later heb ik nog lang bij hem gezeten en zijn hand vastgehouden.’’

Het vuurwerk kwam uit ********** in België en inderdaad, in ons land is het illegaal. De ouders van Serge, zijn zus Manon en zijn vriendin Esther zijn de eersten om dat te bevestigen. Maar het was een professioneel stuk vuurwerk, uit de fabriek. ,,In de media is de indruk gewekt dat Serge met oorlogstuig aan het rommelen was. Dat doet ons veel pijn, want hij deed alles goed doordacht,’’ zegt zijn vader Jef. Wat Serge fataal werd, was het feit dat een gebruiksaanwijzing ontbrak bij de lont. Die was bijna een meter lang, maar het bleek achteraf een ‘schietlont’, waarover het vuurtje zich met een sneltreinvaart verplaatst. Serge wist niet dat deze lont elektronisch moet worden ontstoken. Serge stak de lont aan en hing nog boven de mortier toen die minder dan een seconde later gelanceerd werd. Vader Jef: ,,Laat dit een les zijn voor iedereen die vuurwerk in België haalt. Al ben je nog zo voorzichtig, je weet niet wat je in handen hebt. Dat is het enige domme geweest van Serge.’’ Esther en de familie bezoeken Serge dagelijks, tot aan de begrafenis zaterdag. Moeder Corry: ,,We zien zijn gezicht niet, maar kunnen zijn handen vasthouden en hem aanraken. Op dat moment is hij helemaal bij ons.’’

Esther zegt: ,,Eigenlijk waren we al getrouwd, zo zeiden we dat altijd. We hebben twee heel gelukkige jaren gehad. Hij was echt mijn mannetje. Zo zorgzaam. Hij zei altijd dat hij me zelfstandig wilde maken, zodat ik voor mezelf kon zorgen als hij er ooit niet meer was.’’

Esther, Manon en Serges ouders zoeken liefdevol een foto uit voor in de krant. ,,Deze vond hij zelf leuk,’’ zegt Esther over een vakantiefoto van hen beiden. ,,Zet die er maar in. Dan heeft hij ook weer een gezicht.’’

bron

Geen onder de toonbank informatie vermelden s.v.p.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb dit artikel inmiddels ook op een ander forum gelezen en mijn commentaar geplaatst.
Vreselijk moet dit zijn voor de ouders en vriendin van Serge. Ze zullen hun hele leven lang deze jongen blijven missen en vooral tijdens oud en nieuw elk jaar pijnlijk worden herinnerd aan het voorval.

Over het voorval zelf wil ik en kan ik geen commentaar geven. Ik ben zelf niet zo deskundig op het gebied van zwaarder vuurwerk.
Maar laat het een les zijn voor mensen met geen of weinig verstand van dit spul. Er kunnen grote ongelukken gebeuren.

Moge Serge rusten in vrede

Ja zoveel fora en zoveel informatie en dan toch een dode met het schieten van een shell. Zelfs bij de documentaire van BNN in China kon je zien hoe snel zo'n lont opbrandt.
Zo goed doordacht was het dus ook niet wat hij deed.

Maar dat die ouders link zijn dat iedereen doet of hij met oorlogstuig speelde of wat dan ook kan ik ook begrijpen. De kit, de media en alle andere sufkoppen doen immers of hij een crimineel was en dat is gewoon diep en dieptriest. Was gewoon iemand die leuk zijn oud en nieuw wilde vieren en net niet voldoende wist waar hij mee bezig was. Meer niet.

Ik zou zeggen fuck de politie, fuck de media en fuck al die anderen die deze jongen en diens familie nog even de grond intrappen. Voor domheid betaal je altijd wel een straf, en deze kerel en diens familie betalen helaas de zwaarste straf die er is. En dat gun je gewoon niemand. Familie, vriendin en alle nabestaanden, heel veel sterkte met dit enorme verlies.

Laatst bewerkt:
Ik zou zeggen fuck de politie, fuck de media en fuck al die anderen die deze jongen en diens familie nog even de grond intrappen. Voor domheid betaal je altijd wel een straf, en deze kerel en diens familie betalen helaas de zwaarste straf die er is. En dat gun je gewoon niemand toe. Familie, vriendin en alle nabestaanden, heel veel sterkte met dit enorme verlies.

Heel goed gezegd, hier komt het precies op neer.

Het is spijtig dat zo'n ongeluk voorkomt, deze dingen zijn tenslotte niet voor niets alleen voor professioneel gebruik. Ikzelf schiet welliswaar geen shells, maar ik weet door op sites te lezen wel hoe het moet en hoe het niet zou moeten, toch heb je dus mensen die totaal geen idee hebben wat het is, maar het ook niet even uitzoeken. Dan krijg je dit soort ongevallen, het hoeft gewoon niet te gebeuren in feite.

Het is helaas gebeurd, diep triest voor de nabestaanden en de media maakt het ze niet makkelijker. Van mijn kant ook sterkte met het verlies.

Ik erger mij trouwens rot aan al die popi jopi's die op de pagina van het AD reageren. Wat een stumpers allemaal zeg.

Dat degenen die de man kenden nog reageren, hun condoleance of steun betuigden is normaal. Maar dat er zoveel sukkels en betweters nog even een trap na moeten geven. Dat vind ik nou echt erg, en die ter****krant en ter****site van het AD profiteert daar nog van ook. Die gasten achter die krant zitten met een stijfe of natte in hun broek vanwege de vele hits en reacties :angry:

Als je het idd ook leest op AD.nl de reakties van sommige mensen :mad:
Ze weten gewoon echt niet waar ze het over hebben, oke hij was niet slim, maar om hem nou de schuld te geven .. nee Maar het vuurwerk moeten ze ook niet de schuld geven, zo krijgt het weer een slechte naam.

Wat ik me alleen afvraag is hoe hij het heeft kunnen kopen in Belgie, dan zou hij dus papieren van V.R.O.M. moeten hebben voor een schietvergunning, anders krijg je het namelijk niet mee.

Volgens jaar maar een wenspijl afschieten met de wens dat niemand gewond raakt. Mischien helpt dat :sad:

R.I.P
S e r g e

Laatst bewerkt:
De winkel waar het om zou gaan is onder de toonbank adres. En sommige debielen geven daar nu her en der wel heel veel informatie over. Precies zodat bepaalde andere n00bs wel heel makkelijk wordt gemaakt aan zulk gevaarlijk spul te komen.

Hoe en waar hij het gehaald heeft zou ik dan liever ook niet vermeld zien staan om ervoor te zorgen dat bepaalde figuren alsnog via via aan dit soort dingen kunnen komen.

Zeer spijtig dat een dergelijk drame heeft moeten gebeuren. Het probleem is dat dergelijke spullen vaak veel te snel worden verkocht aan personen. Ik wil nu niet zeggen dat wanneer je geen prof bent je er niet fatsoenlijk mee om kan gaan. Maar het vereist wel flink wat kennis en nadenken.

Maar wanneer je zoiets onder de toonbank verkoopt dan vermeld je dat het schietlont is lijkt me.

Erg sneu voor familie en nabestaande om zo 2007 in te gaan. Erg veel sterkte.

Wat een bericht zeg...
Had het ook al in het nieuws gehoord en was ook al ehoorlijk geschokt door het commentaar daar....
Ze betrekken gelijk weer allerlei andere dingen erbij... wat gebeurt is dat iemand zonder al te veel onderzoek te doen aan dingen is gekomen die zo iemand nooit in zijn bezit zou mogen kunnen krijgen... en dit is het resultaat...
Erg jammer en heel veel sterkte toegewenst aan de nabestaanden!
:bye:

ik vind het ook erg grof ja dat andere er en slaatje uit slaan... dat gebeurt duidelijk . heel heel erg voor de familie zo gebeurtenis vreselijk.... de beste man wou gewoon wat mooier vuurwerk..... ik vind dat ( als je dit al) verkoopt.. er zeer goede uitleg bij moet geven. maar goed dit zal wel afkomstig zijn van een zakkevuller zo als wij dat noemen.... familie sterkte..

Gatverdamme wat een vreselijk verhaal. Het hoofd eraf geschoten van een mortier. Dat moet echt een trauma opleveren om op die manier je zoon vaarwel te zeggen..Zonder Hoofd.
Ik wordt er helemaal stil van, stel je dat nou gewoon voor hoe dat moet geweest zijn. Die enorme dreun en daarna zie je een lichaam zonder hoofd op de grond vallen. Geen enkele kans op 'zwaar gewond', nee DOOD. Zoals in een horrorfilm..
Veel sterkte aan de familie van mijn kant uit:sad:

Dit klinkt heel erg onvriendelijk wat ik u ga zeggen maar het is wel de waarheid.

Zijn liefde voor mooi vuurwerk is hem fataal geworden. ( zeg maar gestorven in het harnas )

nu ik die foto zie:O ik ken die gast! ik wist niet dat hij het was:O volgens mij is het zelfs nog verre familie van mij:O toch maar eens informeren

Back
Bovenaan