Vader en dochter (12) gewond door vuurwerk

ylke

VWC lid
ALPHEN AAN DEN RIJN - Een vader en zijn 12-jarige dochter zijn afgelopen nacht gewond geraakt aan hun gezicht en handen toen een pot siervuurwerk te vroeg ontplofte. Dat gebeurde rond 00.30 uur bij de Vuurlaan in Kerk en Zanen. Het tweetal is met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht.

Verder kende Alphen een relatief rustige jaarwisseling. Aan de Hooftstraat ging rond 04.10 uur een auto in de fik, die brand werd snel geblust. In Zwammerdam brandde iets eerder op de avond een caravan uit. Politie en brandweer waren daar snel ter plaatse.

Een 27-jarige man werd opgepakt voor vernieiling van verkeersborden bij de Prinses Marijkestraat in Alphen. De man had ook illlegaal vuurwerk op zak.

De politie meldt dat er in de regio Hollands Midden minder vernielingen waren dan andere jaren

Bron

Zeker erboven gehangen, ik zie niet in hoe je anders gewond kunt raken door siervuurwerk dat te vroeg afgaat?

Potje kan ook uit elkaar geknald zijn tijdens het afsteken. Ik durf er geld op te zetten dat het nog een legaal potje ook was. Gisteren ook een legale silver salute die opeens uit elkaar knalde, en 10 minuten later maar opeens uit zichzelf besloot te gaan lopen fikken. Lekker veilig dat legale spul.

Dus omdat 2 potjes uit elkaar klappen is gelijk al het legale spul niet meer veilig?
Ik heb gisteren ook legaal gestookt en het was gewoon allemaal prima hoor, super veilig etc.
Zeker veilig dus dat Nederlandse spul :D

Had vorig jaar ook een NL potje dat uit elkaar klapte, en NL waaiers die erg onstabiel waren wanneer ze de salvo's vuurde. Vergeleken met belgisch spul vind ik het dus wel wat minder veilig ja, terwijl ons moet doen geloven dat het hier juist veilig is en over de grens 'levensgevaarlijk' is.

Potje kan ook uit elkaar geknald zijn tijdens het afsteken. Ik durf er geld op te zetten dat het nog een legaal potje ook was. Gisteren ook een legale silver salute die opeens uit elkaar knalde, en 10 minuten later maar opeens uit zichzelf besloot te gaan lopen fikken. Lekker veilig dat legale spul.

Tijdens dat je een visco lontje aansteekt knalt ie uit elkaar? Lijkt me nogal onlogisch. Ze hebben hier over TE VROEG, alsof ze erboven hingen en er mss snellont ofzo aan zat?

Legale prutcake die weer eens te vroeg knalt in de straat. Die bombettes stijgen 2 meter op en dan knalt het al. Bij illegaal vuurwerk zie je dat toch minder. Zeker bij professionele blokken niet

Back
Bovenaan