UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goed gedaan Niels, top! Mooi ook dat je even een stereotype omver hebt gezaagd met je vinyl!

Klasse gedaan Niels !
Mag ik wel zeggen dat ik met kromme tenen naar die verslaggever heb geluisterd. Had tie gedacht dat hij bij een enorme tokkie of halve zool binnen kwam of zo ? Goh, je hebt vinylplaten, wat een verrassing, het is een gewoon mens ...:frusty:

Het was een aardige gast, maar hij gaf aan mij naderhand ook wel eerlijk toe dat hij een ander type persoon had verwacht ja. Hij wilde het niet zeggen maar had wel meer een tokkiefiguur verwacht kon ik uit z'n woorden opmaken. Maar wat ik zeg, een aardige gozer. Heb hem na het interview nog ff wat meer inzicht gegeven in mijn passie, en zag duidelijk dat hij daar echt wel verbaasd over was en ineens veel meer respect kreeg voor wat vuurwerk voor mensen betekent.

Even wat nuance, bedankt voor alle bedankjes maar ik ben slechts een van de velen hoor. Superveel mensen zijn hier gigantisch hard mee bezig geweest en ik wil deze mogelijkheid dan ook even aangrijpen om iedereen te bedankt die zich zo enorm ingezet heeft afgelopen week! De bekende partijen zoals Vuurwerk Federatie zijn enorm druk geweest en hebben hun ziel en zaligheid in plannen en acties gestopt. Maar ook veel liefhebbers net als ik hebben super veel tijd gestopt in het benaderen van media, spreken voor interviews en schrijven aan politici.

Dank iedereen, helaas was de uitkomst niet zoals gehoopt, maar ik zal wel altijd met een goed gevoel terugkijken op de afgelopen dagen. Het was fantastisch om verenigd met zoveel mensen te strijden voor dat waar wij in geloven!

Hoewel ik niet actief op het forum discusier. Neem ik dagelijks meerdere malen een kijkje op het forum. Bij deze wil iedereen veel sterkte wensen de komende periode en iedereen bedanken die de afgelopen tijd alles op alles hebben gezet om het niet zo ver te laten komen.

Helaas, hebben we verloren en ik ben bang dat dit het eind is van consumenten vuurwerk in Nederland. Sinds 2017 had ik al sterk het vermoeden dat ieder jaar het laatste jaar kon zijn. Niet alleen door de politiek, maar vooral door de media die alles op alles zet om onze hobby in een zwart daglicht te plaatsen. Echt bizar hoe de media nieuwsberichten publiceert vol onwaardheden en bangmakerij. Het enigste wat ontbrak was iets waardoor men gemakkelijk kon zeggen het is beter nu om er mee te stoppen. Wat een geschenk is dit dan voor de vuurwerkhaters, Corona. De reden om alle mensen jong en oud het plezier te ontnemen om een keer per jaar te genieten met vrienden en of familie met vuurwerk. Stiekem hoopte ik nog dat voor dit jaar de afsteektijden inbeperkt werden naar 00.00 tot 02.00u. Maar nee zelfs dit is uit den boze. Jammer dat weinig mensen zijn in de politiek en media die inzien dat het legale consumenten vuurwerk niet het probleem is. Wij hier op het forum en de buurman die geniet van zijn vuurwerk zorgen niet voor de overlast en slachtoffers waar men het over heeft. Tuurlijk is vuurwerk iets waar je mee moet oppassen legaal of illegaal, maar het gaat er om hoe je er mee om gaat.

Als je het mij vraagt voorzie ik dit jaar meer slachtoffers en ongeregelheden dan ooit te voren. De mensen zijn het zat telkens beperkingen, geen zicht op verlichting van de maatregelen en al helemaal geen manier om een uit laat klep te hebben om dit vreselijke jaar af te sluiten. Vooral nu met het vaccin in aantocht, zal men toch met alle hoop het nieuwe jaar in willen gaan. Is dit juist niet de achterliggende gedachten van het afsteken van vuurwerk? Voor mij in ieder geval wel en ik denk voor vele met mij.

Nogmaals, iedereen heel veel sterkte de komende periode en vooral met oudjaarsdag. Een dag die nu nog specialer dan ooit zal zijn.

Wat was het mooi om te zien hoe verenigd we waren, normaal zo veel meningen en discussie.
Heb nog kramp in m'n vingers van de mails naar alle kamerleden, maar iedereen bedankt voor de genomen moeite!!
Ik denk dat ik niet de enige ben die zich even terug trekt, iedereen nogmaals bedankt, en wie weet tot later!!

Even terzijde. Bericht uit DL 1 van de zaken net over de grens bij Oldenzaal.

Bij ons in Duitsland is er absoluut geen sprake van een mogelijk vuurwerkverbod, want in Duitsland wil men nu langzaam weer naar een versoepeling van de coronamaatregen.

Ik zit er zelf nu sterk aan te denken om te bestellen in Duitsland en oppikken op de 31ste. En dan in de vooravond knallen in Duitsland. Dat is gewoon toegestaan toch?

Misschien een idee om een topic te starten waar we wat mensen verzamelen die dit ook zouden willen? Kunnen we een gezamenlijke plek afspreken om toch nog een beetje van vuurwerk te kunnen genieten met oud en nieuw!

En uiteraard alle lof voor Niels en anderen die zo hard gestreden hebben! Dank dank dank!

Laatst bewerkt:
Iedereen bedankt voor de inzet!
Ondanks de uitkomst hebben we laten zien dat vuurwerk leeft en dat er talloze freaks zijn!
Ik krijg de laatste appjes van mensen, alsof ze me condoleren met iemand die overleden is, hieraan kun je zien dat het ook leeft bij mensen die geen freaks zijn en het zonde vinden.

Nog even een bericht voor het kabinet: ik hoor al 2,5 uur non stop vuurwerk, dit is exact wat ik
verwacht had, kun je nagaan dat dit een gewone vrijdag in november is, kun je nagaan wat het besluit doet bij de laatste dagen van het jaar!
Ik zou niet in jullie schoenen willen staan, maar ik denk ook “eigen schuld” met jullie keuze, dus
zoek het maar lekker uit ;-)

Wat was het mooi om te zien hoe verenigd we waren, normaal zo veel meningen en discussie.
Heb nog kramp in m'n vingers van de mails naar alle kamerleden, maar iedereen bedankt voor de genomen moeite!!
Ik denk dat ik niet de enige ben die zich even terug trekt, iedereen nogmaals bedankt, en wie weet tot later!!

Stuur die lui van de VVD er nog maar een, om het af te leren.

Deze heb ik zojuist verstuurd aan Erik Ziengs:

Geachte heer Ziengs,

'Die rommel'. Zo noemt de minister-president van dit land, de lijsttrekker van de VVD en jarenlang boegbeeld van Uw partij, vuurwerk dat sinds jaar en dag legaal is geweest. https://www.nu.nl/284331/video/premier-rutte-legt-uit-wat-het-vuurwerkverbod-inhoudt.html

Denkt U dat U nog geloofwaardig bent als U probeert de indruk te wekken dat de vuurwerktraditie bij de VVD in veilige handen is? Dat U het erg vindt dat extreem links probeert alle leuke dingen van de mensen af te pakken, zoals U vorige week nog zo dapper riep?

Tsjonge, wat een blunder van Uw baas. Dit gaat U veel stemmen kosten in maart 2021, er zijn zeer veel vuurwerkliefhebbers in dit land. Wilders en Baudet lachen zich de ballen uit de broek.

Ik ga mij de komende tijd met hart en ziel inzetten om zo breed mogelijk uit te dragen dat U (c.q. de VVD) een wolf in schaapskleren bent.

Met vriendelijke groet,
Fegefeuer

Laatst bewerkt:

Geachte heer Ziengs,

'Die rommel'. Zo noemt de minister-president van dit land, de lijsttrekker van de VVD en jarenlang boegbeeld van Uw partij, vuurwerk dat sinds jaar en dag legaal is geweest. https://www.nu.nl/284331/video/premier-rutte-legt-uit-wat-het-vuurwerkverbod-inhoudt.html

Denkt U dat U nog geloofwaardig bent als U probeert de indruk te wekken dat de vuurwerktraditie bij de VVD in veilige handen is? Dat U het erg vindt dat extreem links probeert alle keuke dingen van de mensen af te pakken? Tsjonge, wat een blunder van Uw baas. Dit gaat U veel stemmen kosten in maart 2021, er zijn zeer veel vuurwerkliefhebbers in dit land. Wilders en Baudet lachen zich de ballen uit de broek.

Ik ga mij de komende tijd met hart en ziel inzetten om zo breed mogelijk uit te dragen dat U c.q. de VVD een wolf in schaapskleren is.

Met vriendelijke groet,
Fegefeuer

Echt die uitspraak van Rutte 'die rommel' deed mij ook het bloed koken... ik denk dat er een of ander handjeklap is geweest en een voort wat, hoort wat deal is geweest met GL, dit is te makkelijk gegaan

Is er al bekend welke partijen wat hebben gestemd dan? Op een gegeven moment is het gewoon democratie en de meerderheid telt

Die Rutte doet soms zo stoer, wilt wat uitstralen ofzo. wandelende knakworst wat het is.

Inderdaad, na deze uitspraak in 1 klap al mijn respect voor die man weg. Zoiets zég je toch niet als leider van een land? Beetje hetzelfde als dat ie zou zeggen honden 'rotbeesten' zou noemen. Echt te belachelijk voor woorden dit. Helemaal klaar met de hele politiek van Nederland

Er is helemaal geen stemming geweest, het kabinet heeft dit bepaald. Dus alle partijen in het kabinet staan achter dit besluit.

Ik zit er zelf nu sterk aan te denken om te bestellen in Duitsland en oppikken op de 31ste. En dan in de vooravond knallen in Duitsland. Dat is gewoon toegestaan toch?

Misschien een idee om een topic te starten waar we wat mensen verzamelen die dit ook zouden willen? Kunnen we een gezamenlijke plek afspreken om toch nog een beetje van vuurwerk te kunnen genieten met oud en nieuw!

En uiteraard alle lof voor Niels en anderen die zo hard gestreden hebben! Dank dank dank!

in duitsland mag je wettelijk 48 uur vuurwerk afsteken.

Is er al bekend welke partijen wat hebben gestemd dan? Op een gegeven moment is het gewoon democratie en de meerderheid telt

Op dit moment telt alleen corona, FVD en PVV zijn de enige partijen die volgens mij 100% tegen een verbod zijn.

Geachte heer Ziengs,

Denkt U dat U nog geloofwaardig bent als U probeert de indruk te wekken dat de vuurwerktraditie bij de VVD in veilige handen is? Dat U het erg vindt dat extreem links probeert alle leuke dingen van de mensen af te pakken, zoals U vorige week nog zo dapper riep?

Tsjonge, wat een blunder van Uw baas. Dit gaat U veel stemmen kosten in maart 2021, er zijn zeer veel vuurwerkliefhebbers in dit land. Wilders en Baudet lachen zich de ballen uit de broek.

Ik ga mij de komende tijd met hart en ziel inzetten om zo breed mogelijk uit te dragen dat U (c.q. de VVD) een wolf in schaapskleren bent.

Met vriendelijke groet,
Fegefeuer
Goed zo, en mooi dat men hier eindelijk wakker wordt te zien hoe verraderlijk vvd en cda ook zijn...die hele politiek joh, walgelijke opportunisten...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan