UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor de mensen die meer achtergrondinformatie willen lezen over de feiten wat de impact afgelopen jaar was voor de zorg heeft VeiligheidNL een groot onderzoek uitgevoerd. Er is een rapport opgesteld van iets meer dan 50 pagina's.

Rapport downloaden:
https://www.veiligheid.nl/.ibmmodre...n letsel bij vuurwerkongevallen 2018-2019.pdf

Om 15:00 volgt er weer een social media aktie vanuit BPN, deze zal wat harder zijn dan de aktie van gister.

Dit is trouwens het rapport van 2018/2019 niet die van 2019/2020 :wink:

de juiste van afgelopen jaar is:

https://www.veiligheid.nl/.ibmmodre...n letsel bij vuurwerkongevallen 2019-2020.pdf

Interessant rapport. Alleen deze tabel zou al voldoende moeten zijn eigenlijk.
SEH- en HAP behandelingen: 463 personen waarvan er sowieso 139 'niet meer voorkomen' dit jaar vanwege verbod op pijlen en knalvuurwerk. Tel daar bovenop de 84 personen vanwege illegaal vuurwerk en je zit al bijna al de helft minder slachtoffers. Maar goed, dat is allemaal puur theoretisch natuurlijk.

Knipsel.PNG

Wat natuurlijk wel de ultieme grap zou zijn is dat wanneer er een verbod komt en alles gecompenseerd wordt alle belastingbetalers mee gaan betalen, ook de lieve vrienden van Groen-links en Partij van de dieren. Kan mij niet voorstellen dat hun achterban dat zo kan waarderen dat hun dure belastingcentjes besteed worden aan het compenseren van de branche die door hun wordt verafschuwd.
Met andere woorden: hun idee wordt gefinancierd door het HELE land. Ook door iedereen die geen vuurwerk wil kopen. Persoonlijk zou ik het heel vervelend vinden als er besloten wordt om een branche te supporten waar ik totaal geen voorstander van ben. Het zou mij benieuwen of ze hier aan gedacht hebben......:frusty:

Ik vraag me nog altijd af hoe mensen gewon raken van een chinese rol...

Het grote probleem van al deze cijfers is dat de brongegevens niet beschikbaar zijn. SEH/HAP wordt vaak op een hoopje gegooit en dan is er dus geen touw aan vast te knopen.
De meeste mensen bij de HAP worden behandeld voor lichte verwondingen waaronder 1e graads brandwonden.
For the record, 1e graads is nog voordat je blaren krijgt...bepaald niet het einde van de wereld.

Ik zou deze tabel heel graag uitgesplits zien naar HAP en SEH, dan krijg je tenminste een beetsje fatsoenlijk beeld.

Het kan niet zo zijn dat legaal knalvuurwerk meer gewonden veroorzaakt dan illegaal vuurwerk totaal.
Duidelijk verzekeringsfraude. Dit moet hoog op de agenda komen.

man man man kotsmisselijk hiervan... Laat het maar gebeuren, laat het dan maar zien dat het met illegaal vuurwerk nog meer uit de klauwen loopt.

Als ze niet willen luisteren dan maar voelen.

man man man kotsmisselijk hiervan... Laat het maar gebeuren, laat het dan maar zien dat het met illegaal vuurwerk nog meer uit de klauwen loopt.

Als ze niet willen luisteren dan maar voelen.

Nooit toegeven. Terugdraaien doen ze namelijk al helemaal niet. Eens een verbod blijft meestal een verbod. Dan is onze hobby ten einde (het afsteken dan).

Ik vraag me nog altijd af hoe mensen gewon raken van een chinese rol...

Het grote probleem van al deze cijfers is dat de brongegevens niet beschikbaar zijn. SEH/HAP wordt vaak op een hoopje gegooit en dan is er dus geen touw aan vast te knopen.
De meeste mensen bij de HAP worden behandeld voor lichte verwondingen waaronder 1e graads brandwonden.
For the record, 1e graads is nog voordat je blaren krijgt...bepaald niet het einde van de wereld.

Ik zou deze tabel heel graag uitgesplits zien naar HAP en SEH, dan krijg je tenminste een beetsje fatsoenlijk beeld.

Kinderen die op nieuwjaarsdag op zoek gaan naar niet afgegane knallers tussen het rode tapijtje en die aansteken in de hand niet wetende dat het snellont is....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan