UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben benieuwd hoe het uitpakt. De partijen die nu voor een vuurwerkverbod zijn krijgen mijn stem uiteraard niet. Bij de verkiezingen moeten wij maar laten zien welke kleine "minderheid" wij zijn.

Kom op mensen, weer laten een aantal van jullie je leiden door die F##K-media. Maar hadden jullie verwacht dan dat het pro-vuurwerkverbodkamp niets van zich zou laten horen? Die zijn toch net zo hard bezig als wij? Die hebben de afgelopen dagen ook gedacht "Shit, ze halen wel overal het nieuws en de nieuws-sites. Dat gaat de verkeerde kant op." En dus hebben die nou ook weer ff gas gegeven en dat is smullen voor de media...

Laat je nou niet de put inlullen door 538, dat bij de SBS-groep hoort en hee daar door HartvanNL ook bij. Eigenlijk is dat maar 1 medium. Just saying.

It ain't over till it's over!!

Weet ik wel Gizmo. Iets met korte lontjes en zo.:D

Enkele van jullie stelden wat vragen over Duitsland. Ook daar kan ik iets over vertellen omdat ik privé-contact heb met enkele Duitse liefhebbers waarvan sommigen ook werkzaam zijn binnen de branche.

In Duitsland loopt er vooral al een hele poos een discussie over fijnstof a.g.v. vuurwerk. Dat is een hot-item daar waarmee ook de auto-branche bijv. wordt bestookt en bijv. snelheidsbeperkingen zijn doorgevoerd (in Duitsland notabene!!).

Met enige angst wordt er door onze Duitse collega's en medeliefhebbers nu naar NL gekeken omdat de vrees er is dat als NL alsnog een verbod a.g.v. Corona invoert, de Duitse Overheid dat mogelijk ook gaat overwegen. Zucht...

Dit is dus geen officieel statement maar wel iets dat ik terug hoor van mijn contacten aldaar.

Dit verwacht ik niet eerlijk gezegd. Ik heb alleen vernomen dat de supermarkten nog aan het kijken zijn hoe ze de verkoop van vuurwerk in goede banen gaan leiden. Dit wellicht door beperkt aantal mensen in de supermarkten, winkelwagentje etc.

In Duitsland leeft het vuurwerk ook bij lange na niet zo als in NL. De jongeren steken amper vuurwerk af. Zo her en der wel wat maar je hoort echt niet constant vuurwerk afgaan. Dit kan wellicht dieper in DL anders zijn maar dit is hoe ik het de laatste jaren heb meegekregen aan de grens. De overlast is ook veel minder en ze zijn hier ook strenger met de regels. Op bepaalde plekken mag je geen vuurwerk afsteken (zorgcentra, huizen met rieten daken etc). Ik verwacht niet dat het overslaat naar DL. Die gaan hier niet in mee denk ik..

Minister Ferd Grapperhaus (Justitie) en staatssecretaris Stientje van Veldhoven (Milieu) zijn beiden al langer voorstander van een vuurwerkverbod. De schade van het verbod voor de vuurwerkhandel zou zo'n 70 miljoen euro zijn. Het kabinet is best bereid een deel van de schade te vergoeden. Maar niet alles, want 'ze kunnen het spul volgend jaar alsnog verkopen' zegt een betrokkene tegen RTL Nieuws.

Volgend jaar alsnog verkopen. Wat moet ik daar nu weer van denken.

Minister Ferd Grapperhaus (Justitie) en staatssecretaris Stientje van Veldhoven (Milieu) zijn beiden al langer voorstander van een vuurwerkverbod. De schade van het verbod voor de vuurwerkhandel zou zo'n 70 miljoen euro zijn. Het kabinet is best bereid een deel van de schade te vergoeden. Maar niet alles, want 'ze kunnen het spul volgend jaar alsnog verkopen' zegt een betrokkene tegen RTL Nieuws.

Volgend jaar alsnog verkopen. Wat moet ik daar nu weer van denken.
Dat het volgend jaar volledig verboden word en ze kunnen fluiten naar hun compensatie. Je dacht toch niet met de huidige crisissen dat ze even 70 miljoen gaan weggeven? Alleen dit is even netjes vertaald om vervolgens de afspraak niet na te komen.

Edit: Ik begreep dat de compensatie voor het verbod op knal, vuurpijlen en single shots er ook nog niet is.

Dat het volgend jaar volledig verboden word en ze kunnen fluiten naar hun compensatie. Je dacht toch niet met de huidige crisissen dat ze even 70 miljoen gaan weggeven? Alleen dit is even netjes vertaald om vervolgens de afspraak niet na te komen.

Edit: Ik begreep dat de compensatie voor het verbod op knal, vuurpijlen en single shots er ook nog niet is.
Ja hoor ze geven heel gemakkelijk 70 miljoen uit. Het is namelijk erg makkelijk geld van een ander uit te geven. Heb zelf voor de semi-overheid gewerkt: "Als het over geld gaat doet men moeilijk, als het om geld gaat is het totaal geen probleem". Het is per slot geen eigen geld, even belasting verhogen, opgelost!

Zojuist een bericht van het NOS waarin ze suggereren dat het verbod zo goed als zeker is. Het begint bij mij nu wel echt te spannen, vooral omdat ze met de coronamaatregelen ook iedere keer gelijk hadden met wat er was 'uitgelekt' van Haagse bronnen.

Sterretjes en knaltouwtjes tijdens jaarwisseling nog wel toegestaan - https://nos.nl/l/2356258#UPDATE-container-48967004

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan