Uitspraak rechtszaak Ruben Koet

4 personen waarin vast staat dat ruben een rol heeft gespeeld bij het aanzetten van invoeren illegaal vuurwerk. Neem aan dat hiermee het gebruik van een kortingscode bedoeld word.

4 personen van de 100 duizenden views die een kortingscode hebben gebruikt en dan een taakstraf van 180 uur. Ik vind het nogal wat.

4 personen waarin vast staat dat ruben een rol heeft gespeeld bij het aanzetten van invoeren illegaal vuurwerk. Neem aan dat hiermee het gebruik van een kortingscode bedoeld word.

4 personen van de 100 duizenden views die een kortingscode hebben gebruikt en dan een taakstraf van 180 uur. Ik vind het nogal wat.
Je vergeet dat er bij hem thuis ook illegaal vuurwerk is gevonden waar hij niet voor is vervolgd.
Verder niet boeiend, vond/vind het een paardenlul eersteklas :yes:

Je vergeet dat er bij hem thuis ook illegaal vuurwerk is gevonden waar hij niet voor is vervolgd.
Verder niet boeiend, vond/vind het een paardenlul eersteklas :yes:
Ik ben ook niet zijn grootste fan, maar ik kan hem op veel punten wel altijd volgen, daarbij zeggende, ook op heel veel punten totaal niet. Dat hij in het bezit is van illegaal vuurwerk is naar mijn weten het enigste strafbare feit. De rest is puur geweest voor de bühne om angst in te saaien bij de andere vuurwerkfreaks. Iemand vervolgen omdat aantoonbaar 4 mensen een kortingscode hebben gebruikt gaat erg ver, het zegt ook veel dat het 6 jaar heeft moeten duren voordat er een uitspraak kwam, ze hadden gewoon bijna niks om hem goed op te pakken, iets wat het OM uiteraard wel hoopte.

Niet al zijn keuzes sta ik achter. Het is wel een liefhebber in hart en nieren die al heel lang steeds meer gelijk krijgt. Hij zet zich actief in voor onze traditie.

Niet al zijn keuzes sta ik achter. Het is wel een liefhebber in hart en nieren die al heel lang steeds meer gelijk krijgt. Hij zet zich actief in voor onze traditie.
Tegelijkertijd zorgt hij met acties zoals het promoten en afsteken van illegaal vuurwerk en eerder ook het bezit van illegaal vuurwerk niet voor een positief uithangbord voor onze hobby. Dat wil echter niet zeggen dat ik achter deze straf sta wanneer de veroordeling puur op basis van die promotie is. Als het (ook) om het bezit van illegaal vuurwerk gaat valt er weinig tegen in te brengen.

Risico van het vak. Als je aandacht wilt dan krijg je die op alle mogelijke fronten. Ben je eenmaal op de radar dan word je gewoon vaker aangehouden en gecontroleerd. Dat laat hij ook zien in zijn video's.
En is gewoon inherent aan de aandacht die hij vraagt. Geld verdienen met vloggen heeft gewoon ook nadelen en dit is er 1 van. Maar hij verdient er ook gewoon loon mee.

Blijft in dit tering land nog altijd zeer frustrerend dat je met vw/illegaal zwaarder gestraft word dan met andere vergrijpen en criminele activiteiten.

Het ging wel iets verder dan alleen illegaal vuurwerk bezitten. Staafbommen maken, vuurpijlen modden en bombettes uit cakes veranderen: bijvoorbeeld een cake die borrachos omhoog schiet. Verder een prima en vermakelijk kanaal.

Het ging wel iets verder dan alleen illegaal vuurwerk bezitten. Staafbommen maken, vuurpijlen modden en bombettes uit cakes veranderen: bijvoorbeeld een cake die borrachos omhoog schiet. Verder een prima en vermakelijk kanaal.
tsja, maar veelal niet in Nederland. is het dan een strafbaar feit?

klopt. Maar staat dat niet los van NL omdat dat in Spanje is gebeurd ?

Back
Bovenaan