Uitslag Vurige maandagen 2007

rocketgirl

VWC lid
Uitslag Vurige Maandagen 2007!!

Na net een telefoontje gehad te hebben van de mensen die namens Alpeco op de prijsuitreiking aanwezig zijn heb ik hier de uitslag van Vurige maandagen 2007.

De 3de prijs is gegaan naar: DEWICO. Die een prachtig vuurwerk heeft weggezet op muziek.

De 2de prijs is gegaan naar: ALPECO. Deze show is door Edruco geschoten in samenwerking met 2 mannen van Alpeco. Het was een hele heftige volle show met veel speciale effecten waar we velen positieve reacties over hebben gehad.
Helaas is vooraf door een mede concurent het vuurwerk al afgekraakt voor het geschoten was waardoor verschillende freaks wegbleven.

En dan de 1ste plaats

IS GEWORDEN VOOOOOOOR::

T&T fireworks --> Die een prachtige show hebben weggezet. Mooie effecten en een mooi inelkaar gezette show! En volgens mij dus een terechte winnaar!!!:bigsmile:

Wil iedereen feliciteren met de behaalde resultaten!!
Heb alle show's gezien en kan het wel eens zijn met deze uitslag!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben wel benieuwd naar hoe men de uitslag berekend heeft. Las dat er ook door de toeschouwers formulieren ingeleverd konden worden. Aangezien zoiets wel heel afhankelijk is van het weer vind ik dat een beetje krom. Immers, hoe slechter de omstandigheden des te minder publiek. Wordt daar nog rekening mee gehouden?

Of is het net zoals op Scheveningen waar "Nederland" altijd maar wint. Is ook al zo'n facade. 2 jaar terug mochten ze zogenaamd de spullen van de Argentijnse show gebruiken omdat die show door slecht weer niet doorging. Zou het dan werkelijk een wedstrijd zijn, dan zou 1 land dus een dubbel zo groot budget hebben als andere deelnemers.

Volgens mij bestaat er in noord/west europa geen mogelijkheid op een eerlijk festival wegens het wisselvallige weer.

Maar goed, ik heb die andere shows niet gezien en kan er niets over zeggen verder. Het zullen vast mooie shows geweest zijn anders win je ook gewoon niet.

Zo net terug van de prijsuitreiking in oostende,(heb gelijk nog maar even de prachtige show van bugano bewonderd in knokke :):D )

De puntentelling van dit festival gebeurt door een vaste jury, de meeste mensen doen dit alsinds het begin van het festival (ondertussen al 10 jaar) maar er worden ook formulieren uitgedeeld waar het publiek op kan stemmen. De profesionele jury geeft punten op de totale show.hoe het in elkaar zit, en of er ook speciale dingen in zitten verwerkt, want een vuurwerk moet uniek blijven.

De jury geeft ook geen enkele verklaring over wat hun motivatie is voor de punten die ze geven . ze vertellen ook niet wat er verbeterd kan worden , dit moeten de vuurwerkmakers zelf uitzoeken.

de eerste plaats is behaald door T&T met 93,60 %

de tweede plaatds is behaald door alpeco met 90,28%
Niet tegen staande dat er al reeds voor dat deze show werd geschoten gezegd werd door bepaalde mensen dat dit een slecht vuurwerk zou worden waar veel oud vuurwerk (dus mindere kwaliteit) ging gebruikt worden . Dit was dus echte allemaal onzin en dat is volgens mij nu ook wel bewezen met dit mooie resultaat van alpeco. Mischien moeten de mensen die dit soort onzin rondvertellen zich maar eens eerst beter informeren voor ze vuurwerken afkraken waar ze niets van af weten..... want hier maakt men zich niet geliefd mee.

de 3d plaats is behaald door dewico met 89, 64 %

Verder zijn de 4de,5de... plaats niet gekend gemaakt , dit gebeurt echter nooit in oostende , enkel de winnaars worden hier bekend gemaakt en wie er na nummer 3 komt word niet verteld.Dus het heeft ook geen zin om hier over te gaan speculeren.

.zo dit was even mij verslag je
groetjes

Een mooie einduitslag, 2des geworden :bye::D

I.d.d. kevin, ALPECO is 2e geworden.

Het is ook een groothandel die hun producten een stuk goedkoper kunnen verkrijgen. Andere firma's hebben dit voordeel niet.

Hierdoor vind ik het een prestatie van TNT dat zij, wellicht terecht, eerste zijn geworden.

Laatst bewerkt door een moderator:
I.d.d. kevin, ALPECO is 2e geworden.

Het is ook een groothandel die hun producten een stuk goedkoper kunnen verkrijgen. Andere firma's hebben dit voordeel niet.

Hierdoor vind ik het een prestatie van TNT dat zij, wellicht terecht, eerste zijn geworden.

Dit vind ik wel niet echt kloppen , er word precies gezegd dat er veel meer is geschoten dan normaal. Alpeco heeft enkel geschoten wat ze normaal ook zouden schieten voor het zelfde bedrag, maar dan met een paar extra's en voornamelijk met special effects ( en dit was zeker de moeite in oostende , want het team dat de show heeft gedaan doet dit zelf altijd zo ) .

T&T zit trouwens ook bij de "bron" want dit bedrijf is zelf ook groothandel dus in dat opzicht is het het zelfde als alpeco.

En het is trouwens niet door veel te schieten dat je zeker bent dat je wint, dat is uit ervaring al meermaals gebleken.

Laatst bewerkt:
Dit vind ik wel niet echt kloppen , er word precies gezegd dat er veel meer is geschoten dan normaal. Alpeco heeft enkel geschoten wat ze normaal ook zouden schieten voor het zelfde bedrag, maar dan met een paar extra's en voornamelijk met special effects ( en dit was zeker de moeite in oostende , want het team dat de show heeft gedaan doet dit zelf altijd zo ) .

T&T zit trouwens ook bij de "bron" want dit bedrijf is zelf ook groothandel dus in dat opzicht is het het zelfde als alpeco.

En het is trouwens niet door veel te schieten dat je zeker bent dat je wint, dat is uit ervaring al meermaals gebleken.

Precies het team dat de show heeft gedaan doet dit zelf altijd zo. Daar ben ik het helemaal mee eens alleen doen ze het dan onder de naam van edruco.

Het viel mij in het verleden op dat de firma die op mariastrand schoot zeker was van de 1e plaats voor volgend jaar. Gelukkig zijn de regels veranderd en degene die nu op het mariastrand schiet, schiet dan ook buiten competitie.

Elke firma die aan de competitie mee doet, krijgt het zelfde budget.
Alpeco en T&T zullen volgend jaar dan ook buiten competitie schieten.
Deweco zal volgend jaar zeker zijn van deelname.

Voor de overige firma's is het afwachten of zij worden geselecteerd.

Ik kijk al weer uit naar de volgende editie van de vurige maandagen in oostende.
Wij zullen ook een aantal van deze shows op film en foto vastleggen voor de website.

Back
Bovenaan