Uitnodiging gemeente, politie na klacht: Angst vuurwerk overlast met oud en nieuw

Beste freaks en vuurwerk liefhebbers. NOG 9 dagen dan mag het.

Ik ben op 19-12-2013 uitgenodigd bij de gemeente en de politie over een klacht voor oud en nieuw dat een persoon bang was dat er vuurwerk misschien illegaal zou worden afgeschoten in onze buurt.Zo als jullie in mijn andere topic/discussie kunnen zien,is
alles in mijn lijst hier in nederland besteld, voorzien van het keurmerk.
Dus niks illegaal !!!!

Aangekomen bij dat gesprek vertelde de gemeente mij dat hun na die klacht een onderzoek zijn gestart en zijn uitgekomen op de site VWC. De gemeente maakt zich zorgen na dat het onderzoek door de VUURWERK TASKFORCE is terug gekoppeld.De Taskforce heeft in mijn topic op VWC mijn bestelling gezien en alle artikelen in mijn bestellijst zijn gecheckt. De gemeente vertelde mij dat ze één ding niet wilde hebben en dat is dat ze niet willen hebben dat het op tv of in de krant komt te staan dat er in hun gemeente / in deze buurt vuurwerk ongelukken of problemen zijn op de dag van oud en nieuw.
Ik ben geen vandaal of een koper van illegaal vuurwerk.

Ik heb toen het één en ander uitgelegd en heb de buurtagent uitgenodigd voor een kop koffie op de dag dat ik mijn vuurwerk op ga halen.Daar stemde hij mee in.Mijn zwager is politie agent en vertelde mij dat hij ook langs zou komen mocht hij op die dag tijd hebben gezien hij ook moet werken.De gemeente is gerust gesteld. In mijn andere topic vertelde ik daar ook in wat mijn planning was voor de mooiste dag van het jaar. Het genieten met familie, vrienden en buurtgenoten, maar ook veiligheid, afzetlint, vuurwerk brillen, oordoppen voor de kinderen, pijlenhouders, cakehouders en ruime afstand bewaren. Dus maximale veiligheid gaat voor alles en tegelijkertijd lekker genieten van oud en nieuw.

Al met al is het voor mij gelukkig netjes en goed opgelost en heb er wel vertrouwen in.
Maar eigenlijk kan ik dat pas bevestigen na oud en nieuw.

Ik ben benieuwd of jullie ook wel eens zulk soort of andere ervaringen hebben gehad
met gemeente,politie en taskforce. Deel hier jullie ervaringen en verhalen met elkaar.

maserati-grancabrio-_600x0w.jpg

Ga er maar vanuit dat ze je gaan aanspreken op de 25 kg regel. Op zich goed dat ze je voor een gesprek hebben uitgenodigd dan neemt dan een stuk twijfel en onrust weg.

Nog nooit zoiets meegemaakt dan wel van gehoord. Het is inderdaad erg fijn dat je netjes uitgenodigd wordt en niet dat ze ineens op de stoep staan!
Ik hoop voor je dat ze niet moeilijk gaan doen en dat je een top dag/avond/nacht hebt!

Dit is toch te idioot voor woorden eigenlijk? Moet je verantwoorden terwijl je nog niets illegaals gedaan hebt

En ze willen geen ongelukken, heb je een contract getekend en wat als er onverhoopt wel wat gebeurd? Krijg je dan een boete?

Ik vind dit echt raar, ik kan zo een paar mensen aanwijzen die misschien gaan vechten. Gaan ze die dan ook allemaal uitnodigen......

Ik ben bang dat je ook die 25kg regel krijgt wordt een matig oud en nieuw voor jouw. Misschien als je nog kan wisselen van adres. Dat je bij een vriend of familielid gaat vieren als ze teveel in beslag nemen is het ook zuur voor je

Ik zou eerlijk gezegd niet iemand van politie meenemen met ophalen. Dat is me net iets teveel van het goede. Misschien kun je wel laten zien dat je met meerdere mensen en auto's gaat en het overal opslaat.
greetzz

Tja daarom moet je ook voorzichtig zijn met wat je zegt op internet niemand is anoniem ook niet op vwc, daar zou ik maar aan denken voor dat je foto's upload van bv shell's of verteld over illegaal vuurwerk tripjes naar belgie of duitsland.lijkt overdreven maar dit ging over een legale schietlijst.vergeet niet dat als de politie bij de oprichters van vwc melden dat ze bezig zijn met een onderzoek naar iemand ze gewoon toegang krijgen tot gegevens.

Tja daarom moet je ook voorzichtig zijn met wat je zegt op internet niemand is anoniem ook niet op vwc, daar zou ik maar aan denken voor dat je foto's upload van bv shell's of verteld over illegaal vuurwerk tripjes naar belgie of duitsland.lijkt overdreven maar dit ging over een legale schietlijst.vergeet niet dat als de politie bij de oprichters van vwc melden dat ze bezig zijn met een onderzoek naar iemand ze gewoon toegang krijgen tot gegevens.

Dat is waar ook privacy bestaat niet meer.:p

Jammer vind je niet? Bv mensen die misschien volgens de letter illegaal bezig zijn(maar in onze ogen alleen een beetje stout zijn) ik bedoel mensen die wat vuurwerk in duitsland of belgie (ce vuurwerk)gaan halen, en een thuis projectje opzetten wat cakes doorlussen kunnen dat al met een gerust hart niet meer met ons delen bah bah.

Ik zou eerlijk gezegd niet iemand van politie meenemen met ophalen. Dat is me net iets teveel van het goede. Misschien kun je wel laten zien dat je met meerdere mensen en auto's gaat en het overal opslaat.
greetzz

Gelijk heb je zeker thnx
De buurtagent gaat ook niet mee die komt bij mij thuis een kop koffie drinken.

Dit is op zn zachts gezegd nogal een big brother achtige situatie. Daarbij, even bot gezegd: waar bemoeien ze zich mee? die klacht is echt bizar.. Dus die stichting Taskforce geeft jouw naam door, en je mag je meteen komen melden.. right. Daarbij als ze hun huiswerk wat beter hadden gedaan ( als ze toch lopen te bespioneren hier( hallo daar! ) dan waren ze inderdaad zelf tot ontdekking gekomen dat alles netjes legaal was.

Ze kunnen hun tijd beter besteden in het vangen van boeven en handelaren in verboden vuurwerk. Dan dit soort bangmakerij, wat pure tijdsverspilling is.

Die buurman of buurvrouw heeft jou aardig genaaid moet ik zeggen.
Dit is pure intimidatie en willekeur.
Heel sneu dat ze de dag der dagen aan het verpesten zijn voor jou.
Zal wsl wel de nodige stress meebrengen.
Hebben die idioten van de gemeente niets beters te doen?

Je zit natuurlijk wel op dit forum met je echte naam zo te zien.
Dat doe je dus beter niet.
Laat na de jaarwisseling je account verwijderen door een moderator, inclusief alle berichten.
Wacht een tijdje en maak een anonieme account aan.

Veel sterkte, laat je niet kleineren door dat tuig.

Jammer dat de persoon in kwestie niet persoonlijk langskwam. Vind dit een tikje teveel van het goede voor enkel een vermoeden. Daarbij gelukkig zelf nooit iets dergelijks meegemaakt.

Laat na de jaarwisseling je account verwijderen door een moderator, inclusief alle berichten.
Wacht een tijdje en maak een anonieme account aan.
Waarom? Hij heeft geen illegaal, noch heeft hij hiervoor plannen. Waarom dan argwaan gaan wekken door je account te verwijderen.

Die buurman of buurvrouw heeft jou aardig genaaid moet ik zeggen.
Dit is pure intimidatie en willekeur.
Heel sneu dat ze de dag der dagen aan het verpesten zijn voor jou.
Zal wsl wel de nodige stress meebrengen.
Hebben die idioten van de gemeente niets beters te doen?

Veel sterkte, laat je niet kleineren door dat tuig.

Daar heb je zeker gelijk in. Ik weet namelijk niet wie die melding gedaan heeft en is en blijft dus anoniem.
De gemeente kon en mocht mij daar ook geen andwoord opgeven.
Ik laat mij door zo iemand zeker niet weg pesten met mijn vuurwerk op die ene dag van het jaar dat het mag en ga zeker genieten van een mooie oud en nieuw.
Met mijn vrouw kinderen,familie vrienden en (buurtgenoten) waar van ik zeker weet dat die deze melding niet hebben gedaan.

Konden zei mij maar vertellen wie die gene was.:mad:

Waarom? Hij heeft geen illegaal, noch heeft hij hiervoor plannen. Waarom dan argwaan gaan wekken door je account te verwijderen.

Argwaan wekken? Die argwaan is er nu toch ook al? Wat is het alternatief dan? Jaren gescreend worden door een zure buurman of buurvrouw? Elk jaar het gaan uitleggen bij de gemeente? Is hij verplicht om vanaf nu alles openbaar te maken met voornaam en familienaam, of anders moet hij wel een crimineel zijn met zijn consumenten vuurwerk? Zullen we anders een camera in zijn huis zetten, en alles broadcasten zodat we kunnen zien of hij geen cobragranaten heeft of zijn vrouw niet slaat? Ze pakken altijd de verkeerden, dit is het perfecte voorbeeld. Met al de hetze rond vuurwerk moet je wel anoniem op dit forum zitten, anders vraag je om problemen. En zoals je ziet, krijgt hij ook problemen. Onderschat de azijnzuipers niet die anderen hun pleziertje misgunnen, en dat 1 keer op een heel jaar.

Anoniem voor mensen zoals de verrader buur maar niet voor de politie die krijgen gewoon toegang tot info als ze daar om vragen

Back
Bovenaan