Ufo's zijn Thaise geluksballonnen

LEEUWARDEN - De ufo's (unidentified flying objects) die de laatste weken in Friesland en Groningen zijn gespot, zijn Thaise geluksballonnen.
Dat stelt eigenaar Jorke Tamminga, eigenaar van ballonnenverkoper UFO Balloons in Arnhem.

ufo_3_58992a.jpg

In Noord-Nederland zagen tientallen mensen die de laatste tijd onbekende objecten vliegen. ,,90 Procent van wat de mensen hebben gezien zijn Thaise ballonnen, dat weet ik zeker'', aldus Tamminga.

Hij verkoopt de Thaise ballonnen sinds 1 januari in Nederland aan onder meer particulieren. Ook op het recent gehouden Oerolfestival op Terschelling waren de ballonnen te koop.

De Thaise geluksballon heet eigenlijk khom loi-ballon. De ballonnen zijn gemaakt van rijstpapier waarop een wens kan worden geschreven. Het is daarna de bedoeling een brandertje te ontsteken waardoor de ballon wegzweeft naar de goden. ,,Vanaf de grond is het niet als een ballon te herkennen'', zegt Tamminga.

LEEUWARDEN - De ufo's (unidentified flying objects) die de laatste weken in Friesland en Groningen zijn gespot, zijn Thaise geluksballonnen.
Dat stelt eigenaar Jorke Tamminga, eigenaar van ballonnenverkoper UFO Balloons in Arnhem.

lol? en hoe kan die persoon het zeker weten?

en verder ik weet van niks dat een ballonnenverkoper in hier in Arnhem zit.. van week eens kijken waar die ballonnen zaak in Arnhem (waar ik woon) zit :bonk:

en verder hoe kan hij zeker weten dat het ballonnen zijn want ik kan dat niet zeggen als ik naar de fotos kijk :frusty:

Nou als hij ze verkoopt, en sinds hij er mee begonnen is er zoveel meldingen van UFO's worden gedaan geeft het hem wel te raden:wink:.

Er is vele malen aangegeven dat veel meldingen door zo een khom loi te danken waren. Echt apart ding moet ik toegeven. Maar de foto geeft naar mijn inzien niet weer hoe hij eruit zou moeten zien.

Back
Bovenaan