Twentse burgemeesters: verbied verkoop en afsteken consumentenvuurwerk

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Als het aan de burgemeesters van de Twentse gemeenten ligt, wordt consumentenvuurwerk verboden. Dat laat Veiligheidsregio Twente weten in een brief aan minister Grapperhaus van Justitie en Veiligheid. Als voorwaarde stellen zij dat het verbod ook afgedwongen moet kunnen worden.

"Ons dagelijks bestuur is voor de meest vergaande variant: een volledig verbod op de verkoop en het afsteken van consumentenvuurwerk", zo staat in de brief. Het bestuur van Veiligheidsregio Twente bestaat uit de burgemeesters van alle veertien Twentse gemeenten.

Vorige maand inventariseerde RTV Oost de meningen van Overijsselse burgemeesters over een landelijk verbod. In Twente gaven alleen de gemeenten Twenterand, Almelo, Wierden en Rijssen-Holten aan vóór een verbod te zijn. Enschede was als enige gemeente tegen een verbod. De rest had geen uitgesproken voorkeur.

'Niet zo van het verbieden'

Onno van Veldhuizen, burgemeester van Enschede en voorzitter van de Veiligheidsregio, zei eerder dit jaar 'niet zo van het verbieden' te zijn. Nu staat zijn handtekening onder de brief aan Grapperhaus.

Of deze aankondiging betekent dat de Twentse gemeenten een verbod invoeren, is niet bekend. Voorzitter Van Veldhuizen was niet bereikbaar voor commentaar.

https://www.rtvoost.nl/nieuws/32539...rbied-verkoop-en-afsteken-consumentenvuurwerk

Inderdaad NLsandman, dat is nogal naïef. Is al tig jaar bekend dat Enschede bekend staat als een vuurwerk gekke stad.

Niet te vertrouwen, volgensmij is er een burgerbesluit genomen in 2017
Dit kwam groot in het nieuws want Enschede zou het wel even laten zien hoe het moest.
Maar heeft dus geen waarde?? tja het paste toen al niet goed in het straatje van de burgermeester.
nu ziet die schijnbaar weer een kans.. haha gaat hem toch niet lukken.
Ze breken de stad af als dit er door komt, en nu zijn er bijna geen problemen.
Dus idd hoe naief kan je zijn.

ondertekendbesluitbanner.jpg

Zelfs de vuurwerkramp heeft dit niet kunnen stoppen, het is toen 1 jaar rustig geweest, het jaar daarna ging het weer ouderwets los en dan wil zo'n burgemeester een totaal verbod.
Ik dacht dat een burger vader wel wist wat er in enschede leeft maar blijkbaar vergis ik mij.

Volgens mij worden vuurwerk vrijzones gewoon gerespecteerd hier, ik heb weinig over incidenten gelezen hier hooguit het geklaag over het vuurwerk op 1 januari.

Ik vraag mij af wat de enschedese politie hier van vindt want die mag het uiteindelijk gaan handhaven, gaan ze de strijd aan in de volksbuurten?
Wij wonen hier vlak aan de grens, willen ze dat 3 dagen lang gaan controleren?

Hoe zit dat dan met Oldenzaal? Ik hoor hier niks over.

Of hoort dat bij Enschede aan? Heb me nooit verdiept in Aardrijkskunde toen ik jonger was haha

Hahaha ligt aan je burgemeester of die het heeft ondertekend, je valt ook onder veiligheidsregio twente.

Back
Bovenaan