Twente klaar voor feest zonder vuurwerk

moontan

VWC lid
Twente klaar voor feest zonder vuurwerk

FC Twente kan zondag voor het eerst in zijn geschiedenis Nederlands landskampioen worden. De club van sterspeler Bryan Ruiz heeft met nog één speeldag te gaan één punt voorsprong op Ajax. Twente speelt op NAC Breda, Ajax tegen NEC Nijmegen. Wij gingen op bezoek bij Nederlands nieuwste topclub en sensatie.
Op 13 mei zal het net 10 jaar geleden zijn dat in de Nederlandse stad Enschede een vuurwerkfabriek ontplofte en er 23 mensen om het leven kwamen. Bij uitmatchen van FC Twente maken de rivaliserende fans nog altijd vuurwerkgeluiden en pas sinds twee jaar durven de thuissupporters hun stadion opnieuw De Hel van Enschede noemen.

Dit jaar kunnen de Twentenaren de pijn evenwel grotendeels van zich af voetballen. Iedereen is het erover eens dat een eerste landstitel in de geschiedenis van Twente een decennium na de ramp een bewijs zal zijn voor de heropleving van de regio. Want zoals de ontplofte woonwijk Roombeek heropgebouwd moest worden, zo moest ook de voetbalclub bijna helemaal opnieuw beginnen.

Lees het verhaal verder op:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMA29042010_001

Ik vind het een beetje raar dat het winnen van de landstitel in een nieuwsbericht wordt gecombineerd wordt met vuurwerk. Vuurwerk en voetbal kunnen beter gescheiden blijven, ik vind ook geen duidelijke link tussen deze twee.
Nog altijd jammer van die fabriek daar..

zondag moet het gebeuren :cool:
als Twente wint gaat hier genoeg vuurwerk de lucht in. :wink:

dat artikel is zo slecht nog niet hoor,het is gewoon tijd voor een groot feest in Enschede.
dat was 10 jaar geleden helaas heel anders.

Dit is puur de kranten vullen. pffff

Ach het is een belgische site he ....:p

Titel is nog niet binnen trouwens :wink:

Come on NAC Breda

Wat een gel*l in de ruimte zeg, dat artikel.

Het is bijna 13 mei he, dan gaan we het jaarlijks ritueeltje weer krijgen. Hoe erg het was enz. Nederlanders zijn goed om op dingen veel zout te leggen

Who the fuck cares die vuurwerkramp nog. Is net zoiets als die joran van de sloot. Er sterven dagelijks duizenden kinderen in Africa en dan gaan een paar zielige hollanders elke week kijken naar een tienerhoertje die door de drugs en drank in elkaar gezakt is en in de zee gedumpt is door haar vriendje. Want dat is o zo erg.

Elk jaar heb je ook dat ge*** met mensen die opgepakt worden. Er kunnen 2de Enschederampen onstaan. Die mensen weten allemaal niet waar ze het over hebben. En het te erg voor woorden dat die mensen hier wel spreekrecht hebben. Laten ze eerst een goede EOD oprichten en haal daar dan je informatie vandaan. Maarja.... :rolleyes:

PS. Neemt niet weg dat het voor de nabestaande elk jaar een rouwdag is maar dat hoeft niet elk jaar gekoppelt te worden aan hoe veilig vuurwerk wel of
niet is.

Het is bijna 13 mei he, dan gaan we het jaarlijks ritueeltje weer krijgen. Hoe erg het was enz. Nederlanders zijn goed om op dingen veel zout te leggen

Idd dat gejammer gaan we ook weer krijgen.
Voor de slachtoffers vind ik het nog steeds verschrikkelijk hoor.
Maar het gestigmatieseer, gewijs en het openrijten van oude wonden (Lees slachtoffers) door de (linkse) pers, dat krijg ik zo´n ongelofelijke chronische jeuk van.

Grrrrr.:angry:

Hier nog een Feyenoord supporter die FC Twente van harte feliciteerd met het kampioenschap :handsup:

En voor alle Tukkers : Maak er een knallend feest van en geniet van deze historische dag !

Voor alle Twente supporters mijn felicitaties met het behaalde kampioenschap.
En vergeet je baas niet te bellen dat je morgen niet komt haha
En nu feesten met zijn allen!!!

Voor alle Twente supporters mijn felicitaties met het behaalde kampioenschap.
En vergeet je baas niet te bellen dat je morgen niet komt haha
En nu feesten met zijn allen!!!

Ik denk niet dat er nog iemand met een Tukker hart op dit moment op het forum te vinden is :rolleyes:
Of ze zijn al lam of ze zijn het bezig te worden :biertje:

Back
Bovenaan