Twee jongens aangehouden voor vuurwerk

ylke

VWC lid
Heerhugowaard • Twee 16-jarige jongens uit Heerhugowaard zijn zaterdag aangehouden voor openlijke geweldpleging. Zij worden ervan verdacht op maandagavond 7 november zwaar vuurwerk te hebben afgestoken vlakbij de brug op het Brandpunt (Stad van de Zon).

Een 66-jarige blinde vrouw liep rond 22.30 uur met haar blindegeleidehond net over deze brug toen er vuurwerk vlakbij haar ontplofte. De blindegeleidehond schrok zo van de klap dat hij zich uit de voeten maakte. Hij keerde na enige tijd pas thuis. De 66-jarige blinde vrouw moest door een buurtbewoner naar huis gebracht.

De politie onderzocht de zaak en kon zaterdagochtend rond 08.00 uur een 16-jarige jongen aanhouden in zijn woning. Hij is in verzekering gesteld. De andere 16-jarige jongen werd zaterdagmiddag rond 15.00 uur aangehouden, eveneens in zijn woning. Beide jongens worden komende dagen verhoord.

http://www.inwonersnieuws.nl/twee-jongens-aangehouden-voor-vuurwerk/

klappen geven die ratten, als ik ze betrapt had, zat ik nu vast voor zware mishandeling of poging tot doodslag ;) sukkels

Als het mijn kinderen waren geweest zouden ze echt een paar klappen krijgen inderdaad.Denken echt niet na bij hun daden.

ik was ook iemand die in mijn puberjaren weken voor en na oud en nieuw met vuurwerk aan het spelen was in weilanden in sloten gooien etc.maar ik zou het nooit in mijn hoofd halen om zoiets te doen,maar ze zullen er wel weer goedkoop vanaf komen gelukkig voor hun heb ik het hier niet voor het zeggen

Dit is echt laf, heel erg laf. Net zo laf als je de laatste tijd al die berichten hoort over bejaarden mensen die rustig van hun oude dag genieten en worden overvallen voor gouden sieraden. En als je de straffen dan hoort is het nog erger. Een paar maanden of hooguit een paar jaar en dan nog de helft voorwaardelijk en je houd geen straf meer over. Vaak krijgen ze dan nog TBS, waar niemand iets mee opschiet, en wij het mogen betalen via de belasting. Nee, voor mijn part mogen ze ze gewoon opsluiten voor een paar jaar met alleen basisbehoefte, dan leren ze hun lesje wel. Maar goed, het topic gaat dus over de laffe daad van de jongens... Echt jammer dat het is gebeurd. Wie weet houden het slachtoffer en de hond er een trauma of iets aan over, en die jongens worden of niet veroordeeld of ze krijgen een veel te lichte straf. Overigens loopt het imago van vuurwerk hier ook alwéér een grote deuk mee op...

Onvoorstelbaar... Ze zijn alweer vrijgelaten.

VUURWERK GOOIERS WEER VRIJ

De twee jongens die eerder zwaar vuurwerk zouden hebben afgestoken vlakbij een blinde vrouw, zijn gisteren weer vrijgelaten door het Openbaar Ministerie.

Volgens justitie is uit verhoor niet gebleken dat de 16-jarige jongens het vuurwerk opzettelijk naar de 66-jarige vrouw hebben gegooid, zo werd vandaag bekend. De geleidehond van de vrouw schrok dermate, dat hij er vandoor ging.

De twee werden zaterdag opgepakt op verdenking van openlijke geweldpleging. Ze verklaarden dat ze haar niet hebben gezien. Justitie beraadt zich op een sanctie voor het illegaal afsteken van vuurwerk.

Bron: PowNed

Ongelofelijk, die jongens kunnen natuurlijk makkelijk zeggen dat ze het niet met opzet richting haar gooide en dat het niet dichtbij lag. Die vrouw kon toch niks zien...
Jammer dat die hond niet kan praten, dan hadden ze nu waarschijnlijk een tijdje op 3 m2 gezeten...

Dus als ik het goed begrijp zijn ze weer vrijgelaten omdat er geen bewijs was dat ze vuurwerk richting die vrouw hadden gegooid?:frusty:
Weet zelf hoe snel een huisdier bang kan zijn van vuurwerk: onze cavia's worden al bang van flikkersterren...:bonk:
Ik hoop dat ze het vuurwerk van die jongens hebben afgenomen en een huiszoeking hebben gedaan, het zou erg zijn als een vergelijkbaars (of iets ergers) gebeurd...

Dus als ik het goed begrijp zijn ze weer vrijgelaten omdat er geen bewijs was dat ze vuurwerk richting die vrouw hadden gegooid?:frusty:
Weet zelf hoe snel een huisdier bang kan zijn van vuurwerk: onze cavia's worden al bang van flikkersterren...:bonk:
Ik hoop dat ze het vuurwerk van die jongens hebben afgenomen en een huiszoeking hebben gedaan, het zou erg zijn als een vergelijkbaars (of iets ergers) gebeurd...

Dat heb jij goed begrepen. Helaas, want het is echt belachelijk dat dit soort na een dag of wat weer op vrije voeten zijn. Ik las net dat de hond zijn werk misschien niet eens meer kan doen. Ik heb er echt geen woorden voor...

Eerder meldde de politie al dat de hond na het voorval opnieuw gekeurd moet worden en dat het nog maar de vraag is of hij ooit weer blinden kan begeleiden.

Bron: ED

Back
Bovenaan