tv- / radio reclame voor vuurwerk illegaal in Nederland?

Vuurwerkbieb

VWC lid
Wat is me ineens afvraag....

waarom zie je op tv rond oud en nieuw eigenlijk nooit vuurwerk-reclames, mag dit niet of?

het lijkt mij dat wanneer mensen op tv een erg goede cake voorbij zien komen deze graag zelf ook zullen willen hebben met oud en nieuw, maar zal wel met wetgeving te maken hebben of is dit een gat in de markt?

Goed topic Rob.
Ik denk dat reclame maken voor vuurwerk wel mag.
Maar denk dat het een kostbare affaire wordt voor een importeur
Schuurmans met Diamond maakte in de jaren 90 nog wel eens tv reclame

Radioreclame gebeurt vaker. Zowiezo Breeschoten/Kruiterij maakt hier gebruik van

Volgens mij maken Lesli en BKV al reclame op de radio, maar ik denk dat commercials op tv een beetje te duur is voor die paar dagen.
Zie dat Fred weer een tikkeltje sneller was:bonk:

Ik kan me wel vaag herinneren dat er wel af en toe wat langskomt qua vuurwerk bij reclame's van de winkels.

Ook zie je bij het nieuws in december wellis een winkel die wat verteld over vuurwerk en wat het nou inhoud wat je hier in Nederland kan kopen.

Vooral regio-tv zouden winkels gebruik kunnen maken vind ik voor hun winkel/merk/podructen. Op de radio hoor je het ook al vaak inderdaad. Radio Rijnmond hoor ik elk jaar wel wat winkels voorbij komen.

De kosten voor radio liggen erg hoog, maar voor TV abnormaal hoog. Er zijn importeurs die het in het verleden hebben gedaan en nu zijn er ook wel grote die houden zouden kunnen. Maar het is een te korte reclame en dus te kostbaar.

Tevens is het zo dat een folder, advertentie, marketing plaats gebonden al genoeg is. Want het is zo, als december begint dan denkt elke Nederlander aan het woord vuurwerk, ze gaan er masaal op af. Je hebt eigenlijk genoeg aan alleen een folder.

Denk ook aan de campagne in 2007 van Broekhoff bij bepaalde tankstations langs de weg en de McDonald's-vestigingen. :wink:

Back
Bovenaan