Tuincentrum verkoopt nu al vuurwerk

Een Wassenaars tuincentrum bleek iets te vroeg begonnen met de vuurwerkverkoop. Jongeren hadden namelijk nu al knalwerk gekocht, zo meldde de politie.

Vrijdagavond klaagden verschillende mensen dat jongeren vuurwerk afstaken in de Burmanlaan in de Zuid-Hollandse plaats. De kinderen verklaarden dat ze het spul gewoon hadden gekocht bij een nabijgelegen tuincentrum. De politie heeft het vuurwerk in beslag genomen en het bedrijf een boete gegeven.

bron

wat moet je hier nu mee?
ik denk dat de politie een fout maakt hier.
welk bedrijf zou nu al vuurwerk verkopen?
het gaat vast om een welkoop of intratuin.
die hebben dus wel kat1 vuurwerk in het assortiment

Dat dit gebeurt?? Als dit een intratuin of een welkoop is zijn ze lekker op de hoogte hoe de regelgeving is. Denk dan ook dat het anders is gegaan. Personeelslid die wat bij wilde verdienen of zo? :D

Zeker slof rotjes voor 10,- hahaha.
Maar dan wordt een vergunning toch ingetrokken?

Denk misverstand.
Niemand die uit de omgeving komt hier op het forum?

Het is redelijk dichtbij, wist niet dat ze tuincentrum hadden :P

Dat wist ik wel, elke keer als je de rijksstraatweg pakt richting Leiden of andersom heb je er eentje zitten en er zijn er nog enkele ( geen Intratuin of Welkoop volgens mij ).
Maar mij lijkt het uitgesloten dat het hier om pure opzet en knalvuurwerk gaat, de media zal het wel weer een beetje opgeblazen hebben en werden er waaarschijnlijk knalerwten of iets dergelijks verkocht :wink:..... alhoewel die natuurlijk weer niet zo hard knallen dat ze geluidsoverlast veroorzaken ?

Het ging hier over categorie 1 vuurwerk Knetterkegels van Lesli.

De politie heeft toegegeven een fout te hebben gemaakt en het vuurwerk is gewoon terug gegeven!

Typisch geval kennen de nieuwe regeling niet :p

Ik denk dat komende weken dit wel vaker gaat voorkomen, politie die niet goed is ingelicht vanaf hogere management lagen, ik bedoel een gemiddelde agent heeft al zoveel regels in zijn kop, het is moeilijk hem vanzelf bij te laten leren. En dan nog het feit dat er ondanks de nieuwe wetten nog steeds mensen erover gaan klagen als ze om 4 uur een knetter horen.

Dit gaat de komende dagen wel vaker in t nieuws komen. En was er eigenlijk ook wel een beetje bang voor dat dit ging gebeuren.

Ik vind het super dat het in het nieuws komt, zo is iedereen er straks van op de hoogte dat dit mag, en word er niet zo snel meer de politie gebelt, en de politite zelf is dan ook beter op de hoogte, waardoor ze dus niet bij elke klacht meer actie ondernemen.

Vertelde dit verhaal net tegen me ma. Die moest er ook wel om lachen. Maar je hebt gelijk kOenn. Goed dat dit nu ff in t nieuws is gekomen. Zeg er ook eerlijk bij dat ik dit zelf ook wennen vind. Hele jaar in Nederland vuurwerk. Ook al is t Cat 1.

Nu mogen we toch hopen dat dit bericht nog een vervolg krijgt. Anders is dit voor mij weer een bevestiging dat de media bijna altijd het halve verhaal of onwaarheden vertelt.

Back
Bovenaan