• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

Trueno Risaca No.3 (imitatie)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is deze imitatie nou harder dan de versie die bij pyroshop verkocht word? Dat kan ik niet goed opmaken uit de reactie's.

Dat lijkt me echt sterk MasterBsc ?!

Daar zat nog geen 2 gram in , 1.3 of 1.85 meen ik , in de Risaca zit 3 gram dus die moeten wel harder knallen als ze hetzelfde flash bevatten als de Ricasa.

Zal ze binnenkort eens testen , heb beide varianten.

Is deze imitatie nou harder dan de versie die bij pyroshop verkocht word? Dat kan ik niet goed opmaken uit de reactie's.

In de versie die Pyroshop heb zit 1.3 gram

Dat lijkt me echt sterk MasterBsc ?!

Daar zat nog geen 2 gram in , 1.3 of 1.85 meen ik , in de Risaca zit 3 gram dus die moeten wel

Klopt, De oude Trueno Ricasa No.3 die per 20 in een doos werden verkocht waren gevuld met 1.85 gram

Ben er ondertussen ook achter dat het inderdaad om imitatie gaat. Dus niet de gene die door pyroshop werd verkocht.

Het lont van deze lijkt haast hetzelfde. Ook het doosje is echt super netjes gedaan voor een imitatie. Cat 3 staat er op. Ze geven verder geen aantal gram, maar wel CE keurmerk. Ze hebben dus wel voldoende geld gestopt in design. Verder is de huls keihard en het papier wel wat goedkoper dan de orinele. Heb er 1 mogen beethouden en van een afstand mogen horen. Knal is echt dik in orde! Kan er binnenkort vast nog wel 1 horen en dan van dichtbij.

Echt top spul dit, voor een imitatie echt super dikke kwaliteit.

Ik heb deze opnieuw getest. Bij nader inzien vind ik ze toch behoorlijk goed. Nu ik weet wat ze kunnen denk ik dat mijn vorige test niet representatief was.

Ik heb deze knaller net getest en gefilmd. De knal was echt super hard! Een stuk harder dan de jumbo cracker en ook veel meer druk. Ik denk dat ie niet veel verschilt met een oude fp3. Op dit moment de beste kleine knaller te verkrijgen.

Het filmpje komt morgen online.

Oude fp3 vind ik harder in decibellen, maar de druk van deze vlinders vind ik hoger, en dat vind ik persoonlijk zelfs belangrijker. Ik hoop echt dat deze meerdere jaren zullen blijven terugkomen.

Mijn tests zijn net zo betrouwbaar als het vuurwerk zelf. Als ze het goed doen gaan ze keihard, maar sommige lijken ineens minder te zijn. Ik weet niet waar dat aan ligt.

Vandaag genoeg van deze vlinders samen met de fenix fp3 afgestoken om te concluderen dat ze echt maar weinig verschillen. Topdingen, ook vanwege dat ze helemaal van papier zijn gemaakt! Ik hoop dat ze nog wat jaren blijven, anders doe ik vanaf volgend jaar zuinig met m'n voorraadje.

Haha, deze hebben we zeker genoeg gehoord! T waren mooie knallers met een goede vertraging, volgend jaar weer kijken of ik ze kan vinden.

Heb al een aantal keer mijn mening gegeven over deze knaller en niks is minder waar. Super afgewerkte knallers waar een dikke doffe dreun vanaf komt.

Ik hoop dat ze dit jaar de 'Risaca nr4' gaan maken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan