Om een start aan dit topic te geven, volgt hieronder een tripreport welke ik heb geschreven in 2017 over de afhaaldagen van 2016. De reis is hierbij gegaan naar Kuiper vuurwerk in Koekange en Megavuurwerk in Leeuwarden.
Tripreport met medefreaks Kevinvw3 & LFVDK.
28 december 16:30 - de reis naar Leeuwarden begint. Vanuit omgeving Arnhem is dit toch een kleine 2 uur enkele reis, en omdat de 29e al vermoeiend genoeg is, gekozen om te verblijven in Leeuwarden in het Campanile hotel. Leuke bijkomstigheid; potige_smurf verbleef hier ook! Nadat ik LFVDK op had gehaald, de weg naar Leeuwarden ingezet. Na een goede uur en 3 kwartier rijden aangekomen bij het hotel. Spullen neergezet, ontbijtje voor de volgende ochtend gehaald bij de AH en wat bier voor op de kamer. Tussendoor wat CAT1 stoken om in de sfeer te komen. 's Avonds samen met potige_smurf in de hotelbar een biertje gepakt, om goed te kunnen slapen, was het plan... Nadat de bar dicht ging even het darten op de kamer afgekeken, jammer van Van der Pas maar mooi resultaat voor Barney! Om 01:00 het plan om te slapen. Een plan wat de 28e altijd slecht uitpakt, ook met een paar biertjes op. Na amper slaap te hebben gepakt, ging 04:40 de wekker.

29 december - 05:15 moest er worden weggereden naar Megavuurwerkfreaks te Leeuwarden, omdat om 07:00 de volgende winkel, Kuiper Koekange, op de planning stond. Na wat gezoek (onjuiste route Tom-Tom) naar de winkel, aangekomen iets na 05:30. Eenmaal daar gelijk geholpen door het enthiousaste personeel, eventjes rondgekeken en een praatje met Gerrit gemaakt. Die bood ons een kop koffie aan, wat welkom was zo vroeg. Na wat gepraat te hebben was de bestelling bij de auto. Deze werd door het personeel samen met mij gecontroleerd en in de auto gezet (topservice mannen!). Ik zag dat er van de 2 kartons In Shock 2 eentje 2012 versie was en een 2013 versie. Nadat ik dit had aangegeven bij Gerrit heeft die hem binnen de minuut omgeruild; top! Ondertussen stond naast mij al een mooie bus welke volgeladen werd met een bestelling; ik was niet de enige vroege vogel.
Iets na 06:00 vervolgden we onze weg naar Kuiper. Ik had al bericht gehad van Kevinvw3 dat hij ook onderweg was, we kwamen elkaar zelfs tegen onderweg. Mooi tegelijk bij Kuiper dus. Hier aangekomen, iets voor 7, gelijk naar de mannen van Kuiper gelopen en mijn bonnen afgegeven. Toen bleek dat er 1 kar al buiten stond te wachten op mij, helemaal top dus. Deze snel naar de auto gereden, maar aangezien deze al aardig vol zat even gewacht op de rest om het over 2 auto's te kunnen verdelen. Toen alles er eenmaal was, de bestellingen van mij, kevinvw3 en LFVDK, drong het tot ons door dat we moesten puzzelen; we hadden veel. Heel veel.
Na enig gepuzzel is het ons toch gelukt om, afgeladen vol, weer af te reizen naar regio Arnhem. Na onderweg wat gladheid te hebben meegemaakt, rustig aangekomen om vervolgens alles weer uit te kunnen pakken. Zo zagen de auto's eruit:
Nadat we alles hadden uitgepakt, foto's en muurtjes hadden gemaakt vervolgden we onze weg naar de lokale winkels. Omdat we al zoveel hadden, maar niet afgereisd naar Duitsland. De 29e dan... Want we zagen op internet wel heel leuke pijlen bij de Kaufland, namelijk de GoldRausch van Weco. Nadat we een aantal producten niet geleverd kregen, met het teruggenomen geld naar Duitsland gegaan om een aantal pijlen te halen, de 30e. Nadat we in 4 Kaufland's waren geweest, 1 Aldi en 1 Trinkgut waar nergens de producten waren wat we wilden (we zijn niet een winkel uit gegaan met lege handen...), even doorgereden naar Goch. Daar lagen nog 5 pakken welke gelijk in beslag zijn genomen door ons. Toch weer een aardige score in Duitsland, naast o.a. 36 Reno's...
Tot zover dit tripreport. Ik hoop hiermee anderen geïnspireerd te hebben en nog meer tripreports te zullen zien in dit topic. Ik probeer aankomend jaar ook zeker wéér tripreports maken, zeker wat meer foto's en dan van betere kwaliteit!