Tripreports

Status
Niet open voor verdere reacties.

Djaimy

VWC Moderator
Forumleiding
De Vuurwerkcrew countdown staat voor gezelligheid en sfeer met uiteraard vuurwerkgerelateerde onderwerpen. Het doel daarbij is om mensen het ''ultieme'' gevoel te geven en dit over te brengen middels een post. Hoe kan dat beter dan met een beschrijving van één van de leukste, zo niet de leukste dag van het jaar: een tripreport!

Schrijf hieronder een tripreport van één van de afhaaldagen in de laatste jaren, waarbij de aanwezigheid van films en foto's het gevoel natuurlijk extra versterken. Neem ons mee in jouw afhaaldag, beschrijf je gevoel, leef je uit!

Om een start aan dit topic te geven, volgt hieronder een tripreport welke ik heb geschreven in 2017 over de afhaaldagen van 2016. De reis is hierbij gegaan naar Kuiper vuurwerk in Koekange en Megavuurwerk in Leeuwarden.

Tripreport met medefreaks Kevinvw3 & LFVDK.

28 december 16:30 - de reis naar Leeuwarden begint. Vanuit omgeving Arnhem is dit toch een kleine 2 uur enkele reis, en omdat de 29e al vermoeiend genoeg is, gekozen om te verblijven in Leeuwarden in het Campanile hotel. Leuke bijkomstigheid; potige_smurf verbleef hier ook! Nadat ik LFVDK op had gehaald, de weg naar Leeuwarden ingezet. Na een goede uur en 3 kwartier rijden aangekomen bij het hotel. Spullen neergezet, ontbijtje voor de volgende ochtend gehaald bij de AH en wat bier voor op de kamer. Tussendoor wat CAT1 stoken om in de sfeer te komen. 's Avonds samen met potige_smurf in de hotelbar een biertje gepakt, om goed te kunnen slapen, was het plan... Nadat de bar dicht ging even het darten op de kamer afgekeken, jammer van Van der Pas maar mooi resultaat voor Barney! Om 01:00 het plan om te slapen. Een plan wat de 28e altijd slecht uitpakt, ook met een paar biertjes op. Na amper slaap te hebben gepakt, ging 04:40 de wekker.

Leeuwarden ophalen.jpg
29 december - 05:15 moest er worden weggereden naar Megavuurwerkfreaks te Leeuwarden, omdat om 07:00 de volgende winkel, Kuiper Koekange, op de planning stond. Na wat gezoek (onjuiste route Tom-Tom) naar de winkel, aangekomen iets na 05:30. Eenmaal daar gelijk geholpen door het enthiousaste personeel, eventjes rondgekeken en een praatje met Gerrit gemaakt. Die bood ons een kop koffie aan, wat welkom was zo vroeg. Na wat gepraat te hebben was de bestelling bij de auto. Deze werd door het personeel samen met mij gecontroleerd en in de auto gezet (topservice mannen!). Ik zag dat er van de 2 kartons In Shock 2 eentje 2012 versie was en een 2013 versie. Nadat ik dit had aangegeven bij Gerrit heeft die hem binnen de minuut omgeruild; top! Ondertussen stond naast mij al een mooie bus welke volgeladen werd met een bestelling; ik was niet de enige vroege vogel.

Leeuwarden.jpg
Ophalen Leeuwarden 2.jpg
Ophalen Leeuwarden.jpg

Iets na 06:00 vervolgden we onze weg naar Kuiper. Ik had al bericht gehad van Kevinvw3 dat hij ook onderweg was, we kwamen elkaar zelfs tegen onderweg. Mooi tegelijk bij Kuiper dus. Hier aangekomen, iets voor 7, gelijk naar de mannen van Kuiper gelopen en mijn bonnen afgegeven. Toen bleek dat er 1 kar al buiten stond te wachten op mij, helemaal top dus. Deze snel naar de auto gereden, maar aangezien deze al aardig vol zat even gewacht op de rest om het over 2 auto's te kunnen verdelen. Toen alles er eenmaal was, de bestellingen van mij, kevinvw3 en LFVDK, drong het tot ons door dat we moesten puzzelen; we hadden veel. Heel veel.

Ophalen Kuiper.jpg

Na enig gepuzzel is het ons toch gelukt om, afgeladen vol, weer af te reizen naar regio Arnhem. Na onderweg wat gladheid te hebben meegemaakt, rustig aangekomen om vervolgens alles weer uit te kunnen pakken. Zo zagen de auto's eruit:

Nadat we alles hadden uitgepakt, foto's en muurtjes hadden gemaakt vervolgden we onze weg naar de lokale winkels. Omdat we al zoveel hadden, maar niet afgereisd naar Duitsland. De 29e dan... Want we zagen op internet wel heel leuke pijlen bij de Kaufland, namelijk de GoldRausch van Weco. Nadat we een aantal producten niet geleverd kregen, met het teruggenomen geld naar Duitsland gegaan om een aantal pijlen te halen, de 30e. Nadat we in 4 Kaufland's waren geweest, 1 Aldi en 1 Trinkgut waar nergens de producten waren wat we wilden (we zijn niet een winkel uit gegaan met lege handen...), even doorgereden naar Goch. Daar lagen nog 5 pakken welke gelijk in beslag zijn genomen door ons. Toch weer een aardige score in Duitsland, naast o.a. 36 Reno's...

Tot zover dit tripreport. Ik hoop hiermee anderen geïnspireerd te hebben en nog meer tripreports te zullen zien in dit topic. Ik probeer aankomend jaar ook zeker wéér tripreports maken, zeker wat meer foto's en dan van betere kwaliteit! :thumbsup:

Wat een heerlijk topic en geweldige eerste bijdrage. Ben benieuwd van wie we hier nog meer zulke sfeer posts kunnen verwachten, kom maar op.

Trireport 28 december
(repost van een apart topic wat ik gemaakt had)

Helaas is het tripreport dit jaar zonder foto's. Ik ga proberen om dit jaar meer foto's te maken, en ook wat meer van de winkels te filmen. Enfin, laten we beginnen met het tripreport van het vuurwerk afhalen verleden jaar.

Het is 27 december 2018. De laatste voorbereidingen zijn getroffen, lijsten zijn uitgeprint, alles is gecontroleerd, en dan nog een keer controleren. Alvast in de tuin wat kruit snuiven met categorie 1. 's Avonds meechatten op Vuurwerkcrew, en af en toe nieuwe posts door lezen.
Dan is het al gauw 22 uur. Tijd om wat slaap te pakken, want de dag er na is uitslapen er niet bij.

28 december 2018, de wekker gaat af. Eigenlijk was ik al even wakker, met dat bizarre gevoel in je buik. Snel er uit, de rest wakker maken. Die ene boterham gaat er maar met moeite in, komt door de spanning, vast en zeker. Het wordt dringen qua tijd, om 7 uur begint het eerste afhaalblok waar we aanwezig moeten zijn. Helaas rijden we pas rond 5 voor 7 weg. Dan is het 7:20 als we bij de eerste winkel aan komen, Vuurwerkland Steenbergen. Het is nog donker maar een drukte van belang. Toen leverde ik het bonnenboek in, daarvoor speciaal liep degene die de bonnen scant naar achteren. Enfin, even later werd mijn bestelling binnen gedragen. Door een miscommunicatie werd mijn bestelling niet omgeroepen, maar moest ik er zelf op afstappen. Enfin, dit kan de beste overkomen. Een doos en een paar kartonnen kratten vol vuurwerk gingen de auto in. We waren vergeten de achterste stoelen er uit te halen, dus het wordt proppen bij Haokan. Omdat het bij Steenbergen door eerder genoemde ongeregeldheden iets later was belde ik Haokan op dat ik iets later was, dat was geen probleem.

Op naar Haokan dan. Haokan Roosendaal was gelukkig veel minder druk dan Steenbergen. Omdat ze hier maar één of twee mensen per kwartier zetten volgens mij gaat het afhalen veel beter. Samen met degen achter de balie liepen we de ellenlange lijst door, om vervolgens alles compleet mee te nemen. Nu werd het wel proppen in de auto, want we moesten nog door naar een andere winkel. Bij Haokan hebben we het grootste gedeelte opgehaald.

We moesten nog naar Breda, echter niet naar Breda Vuurwerk, maar naar een aantal losse dealers. Eerst gingen we naar Vuurwerkgigant Breda. Hier binnen gekomen was het ook rustig. Dit was een vuurwerkwinkel in de categorie: dit is het net niet. Het personeel was zeker vriendelijk maar daar hield het ook wel mee op. Hier hadden we wat shocks opgehaald, en wat kleinspul. Na dit spul later getest te hebben heb ik met mezelf afgesproken: nooit meer Cafferata.

Wat het goedmaakte was het spul wat we bij Intratuin Breda ophaalden. Hier hadden we wat shocks en een knalpakketje, en de gewonnen Crack Attack van China Red. Het was daar wel best druk, gelukkig redelijk snel geholpen. Daarna gingen we door naar Prinsenbeek om een setje Zena 50mm singleshots op te halen. Dit was het voor de 28e. Thuisgekomen alles uitladen en uitstallen, dit nam zoveel ruimte in dat het niet op één foto te vatten was.

Gaaf topic dit! Helaas zelf geen leuke report.. Misschien kan ik er nog een van vroeger bedenken.

Denk dat veel freaks wel een leuk verhaaltje kunnen tikken hier.

Schitterend, dat winkelwagentje!

Zal eens kijken of ik binnenkort wat kan schrijven over vorig jaar.

Mooie bijdrage Daniel, dank daarvoor. Hopelijk zijn er nog meerdere mensen met tripreports en anders weten jullie wat je komend seizoen moet doen :p

Vorig jaar voor het eerst 's nachts op pad gegaan.

Na een demo van Vuurwerktotaal op 27 december in Benthuizen direct doorgereden naar Orthen, waar ik veel te vroeg aankwam (23:15). Het was - logisch - nog geheel uitgestorven. Na verloop van tijd liep er nog een eenzame freak rond en daar even voor de deur mee gekletst. Het was mooi om te zien dat er na verloop van tijd steeds meer auto's arriveerden en de rij met wachtende freaks gestaag groeide. Voor mij een mooie bevestiging dat ik niet de enige ben, die (volgens mijn omgeving) een beetje gestoord is. Er zijn zijn gelukkig nog veel meer mensen met het vuurwerkvirus, zo bleek.

Om stipt 00:00 was het dan zover. Gilbert opende de deur en zag met een brede glimlach een forse rij mensen voor zijn winkel staan. Ik was (samen met die andere freak) als eerste binnen en direct goed door Remco (3xh) geholpen. Daarna alles in de auto geladen, inclusief de Bunker Blaster (*smile*). Daarna door naar Breda om nog een aantal losse cakes op te halen. Daar was ik nog niet eerder geweest.

Alleen al prachtig om om 2:00 's nachts een 'verkeersregelaar' aan de weg te zien staan. Verder vond ik het een hele sfeervolle winkel, waar ik zeker niet met tegenzin even op mijn bestelling moest wachten. Vervolgens de auto naar het magazijn achter gereden en mijn collectie voor de nacht was compleet.

Ondanks dat ik alleen was, vond ik het super, dat nachtelijke avontuur. Muziek hard, wat eten en drinken mee en gassen maar. Het heeft iets, zo midden in de nacht. Kan het moeilijk omschrijven.

Dit jaar weer een rit in het donker!

------

De mooiste trip is er 1 uit 1995, toen ik nog in Brabant woonde en samen met mijn vader en twee fietsen in de trein stapte. In Susteren stapten we weer uit om vervolgens door de stromende regen naar Maaseik te fietsen om een bezoek aan Wimmers & Hermans te brengen en de dierenwinkel van Fabio in het centrum. Los van dat we maar een klein beetje vuurwerk kochten (dan is de fiets echt wel een grote beperking), was het prachtig. Ik denk er nog vaak aan terug. Echt een vader, zoon uitje. Mijn vader gaf niet veel om vuurwerk maar deed het voor mij. Mocht mijn zoon over een aantal jaar van plan zijn om ook naar het zuiden te gaan, dan laten we de auto ook een keer thuis. Wil hem graag eenzelfde herinnering geven.

Fijne trip reports heren, verhoogd de sfeer en het verlangen naar de eerste verkoopdag behoorlijk. Thnx.

Een tijdje terug heb ik een topic gestart met daarin een zeer uitgebreid tripreport/sfeerverslag van mijn afhaaldagen, of in ieder geval de eerste ochtend daarvan. Op verzoek van Djaimy ook in dit topic een stukje van mijn verslag:

De afgelopen jaren heb ik al geleerd dat proberen te slapen van de 27e op de 28e voor mij een hopeloze bezigheid is. Dit jaar ga ik het dan ook niet proberen. Een leuke film, een goede serie, het forum er bij en ik kom de nacht wel door! Met de kussens comfortabel opgesteld nestel ik mij op de bank met mijn laptop op schoot. De houtkachel gloeit nog lekker na en zo tikken de laatste uurtjes langzaam maar gestaag voorbij.

Hoewel ik een wekker heb gezet voor het onwaarschijnlijke geval dat ik toch in slaap zou vallen blijkt die voorzorgsmaatregel geheel naar verwachting overbodig. Om vijf voor half 4 zet ik de wekker uit om en om 4 uur ben ik klaar voor vertrek. Verwarming in de auto wat omhoog, stoel nog even bijstellen (het is niet mijn eigen auto), echt alles mee? Op naar de eerste stop, Mega Vuurwerk Leeuwarden! Ik ben daar vorig jaar ook al geweest voor een kleine bestelling, maar dit jaar ga ik er een (voor mij althans) flinke hoeveelheid vuurwerk ophalen.

Na vertrek uit Hoorn schuift in een mooi tempo de Noord-Hollandse polder aan mij voorbij. Flarden mist hangen hier en daar over de weg en geven een sprookjesachtige sfeer aan de rit, alsof er elk moment een mythisch figuur tevoorschijn kan komen. De mythische figuren lijken echter een nachtje rust te hebben en houden zich verscholen. Met een rustig gangetje rijd ik verder en al snel kom ik in de buurt van de Afsluitdijk. Een enkele auto schiet mij op hoge snelheid voorbij. Ik heb zelf echter tijd zat en geen behoefte aan gejakker. Er ligt een mooie dag in het verschiet en hoewel die druk is heb ik geen zin om mij te haasten, ik wil er optimaal van gaan genieten. Al snel sjoeft de tweede set sluizen voorbij. De reis verloopt tot dusver voorspoedig en ik besluit, net als het jaar ervoor, om nog even te stoppen bij het Waddencentrum. Na het uitstappen echoot het bonzen van de dichtslaande deur over de verlaten weg. Heerlijk om zo vroeg op pad te zijn. De rest van de het land is nog in diepe rust terwijl ik steeds dichter in de buurt kom van een bestemming waar het alles behalve rustig zal zijn. Ik adem diep in en de koele, frisse buitenlucht stroomt mijn longen binnen. Meer nog dan eerder op de dag dringt het nu tot mij door, de 4 dagen waar ik bijna een jaar lang naar uit heb gekeken zijn aangebroken!

Dat het alles behalve rustig is op mijn eerste bestemming blijkt als ik rond kwart over 5 vanaf de hoofdweg het felverlichte terrein van Mega Vuurwerk zie liggen. Er is een enorme bedrijvigheid op het parkeerplaatsje dat normaal gesproken waarschijnlijk groot zat is. Op de gekte van de verkoopdagen is het terrein echter niet ingericht en kris kras door elkaar staan auto’s, busjes, lopen mensen heen en weer en staan mensen hun met zorg samengestelde bestellingen in te laden. Ik zwenk de hoofdweg af en draai de zijweg op, om me vervolgens in de ogenschijnlijk chaotische maar gezellig uitziende chaos te mengen. Ik pak de bovenste serie bestellijsten van de stapel en terwijl ik de autodeur open dringt een enthousiast geroezemoes van blije vuurwerkliefhebbers de auto binnen. Langzaam slenter ik naar de ingang, onderwijl mijn ogen uitkijkend bij de collecties die anderen naar hun vervoersmiddelen aan het brengen zijn of in staan te laden. Leuk en aardig allemaal, dat vuurwerk van andere mensen, maar ik ben nog veel meer geïnteresseerd in de collectie die op mij staat te wachten. Met enige moeite trek ik mijn ogen van de drukte af en begeef ik mij naar de deur.

Het volledige verslag kunnen jullie hier vinden:
https://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?54784-Sfeerverslag-afhaaldagen-2018!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan