Tripreport Baarle-Hertog 9-4-2022

RandomDaniel

VWC lid
Het is een tijdje geleden, maar ik vind het wel weer tijd worden voor een tripreport.
Pas was ik in de buurt, en ging ik tanken in Baarle. Omdat de benzineprijs in België toch aardig wat lager is dan in Nederland was het druk bij de tankstations. Ik stond wel even te wachten.

Nu ik er toch was besloot ik om even sfeer te gaan proeven bij de vuurwerkwinkels aldaar, zover dat mogelijk is in april. Eerst ging ik naar Zena. Alle producten die op de site staan, stonden daar ook in de vitrine. Er stonden ook zelfs nog wat Argento producten, onder andere de Lilac en de Sceptrum. Wat mij opviel waren de luchthuilers van Funke, deze waren voor maar 1,65 per doosje te koop hier. In de winkel waren er verder geen aanbiedingen, dat was wel jammer. Daarom had ik het snel gezien bij Zena. Er waren meerdere mensen in de zaak bij De Bunker toen ik aan kwam, die ook weer met het nodige moois de deur uit gingen.

Daarna was het even zoeken naar een parkeerplekje, maar na de auto geparkeerd te hebben ging ik naar Loots. Ik wist niet wat ik zag toen ik binnenstapte, de hele winkel stond vol met mensen. Doos na doos ging de deur uit, mensen liepen af en aan. Dit was natuurlijk het eerste weekend dat Loots open ging, dus ik had ook wel verwacht dat ik niet de enige zou zijn die hier even ging kijken. Maar hoe druk het nu was, was het voorheen in Oktober niet eens. Een paar klanten voor mij werden al teleurgesteld met de mededeling dat de Event Shock Block op was, maar even later gingen ze toch gelukkig naar huis omdat er nog ééntje gevonden was. Ook de Transbomber bleek al op te zijn, even als de Tristar 19 shots cakes. Ik begreep dat er door de dag heen regelmatig nieuwe leveringen kwamen. De TechnoV 144 shots was nog wel op voorraad, en deze werd dan ook door meerdere klanten meegenomen.
Er waren een aantal klanten die rookproducten en vuurwerk voor de voetbal haalden, die zie je wel vaak in het voorjaar, maar ook een aantal mensen die zekerheid wilden en alvast wat cakes in gingen slaan. Later hoorde ik dat er de dag er voor, vrijdag, rond openingstijd een rij van anderhalfuur stond.

Na bij Loots te zijn geweest, ging ik nog even naar de Pyroshop. Hier was wel minder vuurwerk dan voorgaande jaren, en de prijzen waren hier ook flink gestegen. Voorheen waren er nog diverse kleinere cakes voor een paar euro te krijgen. Of andere aanbiedingen die niet op de site stonden. Nu was dat helaas niet het geval. Zelfs wat kleine fonteintjes die ik op het oog had, waren uitverkocht. Ook hier was het redelijk druk, meerdere klanten in de winkel. Sowieso gaan de meeste mensen bij alle drie de winkels langs, dat hoort er toch een beetje bij.

Het was een kort winkeltripje, maar zeker leuk zo in april. En wat was het druk. Dit geeft al wat aan voor komende jaarwisseling, steeds meer liefhebbers (en ik verwacht later ook normale consumenten) besluiten het zekere voor het onzekere te nemen. De vuurwerkwinkels in België zullen dus zeker goede zaken blijven doen dit jaar.

Laatst bewerkt:
Leuk verslagje. Altijd mooi even sfeer proeven door het jaar heen.

Ik denk dat de gemiddelde consument niet (weer) met lege handen wil staan. De waanzin van afgelopen eind december zal zeker bijdragen aan het feit dat mensen eerder zekerheid willen hebben.

Leuk om de beleving van andere te lezen, ikstond die vrijdagochtend ook al voor opening in de rij bij loots, ik heb 1 uur dn 20 minuten moeten wachten tot dat we met ons vuurwerk de winkel uitliepen, toen we wegreden stond er een enorme rij het leek wel december zo druk dat het vrijdag was.

Leuk verhaal geschreven Daniël! Ik vind het altijd zeer leuk en boeiend om verhalen van een ander te lezen.
Uiteindelijk nog wel wat leuks kunnen scoren?

Leuk verslag Daniel, dat is iets wat we de laatste jaren helaas missen op het forum.

Ik had ook al gehoord dat het bizar druk was met 1.5 uur wachtrijen en veel producten al uitverkocht. Iedereen wilt gewoon zekerheid op spulletjes met oud en nieuw ( terecht natuurlijk ) en willen de producten fysiek hebben in plaats van op papier en dan weer aan het einde van het jaar een verbod door welke reden dan ook die de machtige anti lobby gaat gebruiken. Ik verwacht wel meer van dit soort verhalen over drukte in Belgie t/m oud en nieuw.

Dank voor het verslag Daniël, erg leuk!
Bijzonder maar ook zeer begrijpelijk die drukte bij Loots in het voorjaar. Hopen dat er nog vele leveringen zullen volgen. Ik zag dat de zink pijlen er ook weer zijn, binnenkort maar even die kant op denk.. :D

Prima verslag! Fijn om te lezen dat er al aardig wat verkocht word, en mensen nu al verzekerd willen zijn van Vuurwerk met oud&nieuw!

Leuk geschreven Daniël! Ik stond vrijdag 8-4 ook in de rij bij Loots nadat ik bij Poppel was geweest. Toch best vermakelijk om anderhalfuur lang persoon na persoon met minimaal 3 boxen in de armen voorbij te zien lopen :) iedereen kwam van heinde en verre en ik ben persoonlijk ook gegaan om zeker te zijn van mijn zaak. Zo dacht bijna iedereen erover merkte ik wel en iedereen bleef goedgehumeurd wachten. Het was fijn om te zien dat ik niet de enige idioot was die begin april al de achterbak vol staat te laden met vuurwerk :thumbsup:

Ik had al beetje plan za 9e heen te gaan voor de Fransbomber maar die was idd toen al van de site verdwenen. Als ik dan hoor dat Pyroshop juist kleine dingetjes niet heeft, die wel op de site staan...en dan die drukte... Ik wacht nog wel ffkes. Zena moet ook echt aanbiedingen hebben voor ik daar voor meer heen ga dan Funke klein spul.

Dank voor dit verslag. Leuk om te lezen en voor mij ook een grote reden om dit forum dagelijks te checken.

Ik ben gisteren bij HQ langs gegaan in Hoogstraten.

Ik was samen met mijn kids en we waren er rond 12 uur.
We waren de enige in de winkel. Ik had van te voren bedacht om een paar pakken zink pijlen en 2 of 3 grote compounds mee te nemen, zoals de Techno V en pyrotechnology. Helaas bleek de pyrotechnology van Klasek alweer uitverkocht. Toen de verkoper merkte dat ik op zoek was naar groot spul bleek hij nog een Titan van salon Roger in de kelder te hebben staan. Er was ook veel knalspul aanwezig, waaronder ook sterk afgeprijsd P1, hier niks van meegenomen. Bij het weg gaan kreeg mijn zoon een volt capital cake en mijn dochter een kinderpakket cadeau.

Aangezien HQ een soort dependance is van Loots is het een uitstekend alternatief voor mensen die de drukte daar willen vermijden. Eventueel ook goed te combineren met knalgoed iets verderop in Hoogstraten. Overigens is bij knalgoed de helft van wat op de site staat uitverkocht. Loots/HQ houden de site zo goed mogelijk up to date.

Gaaf om de ervaringen van medeliefhebbers te lezen, zo vroeg in het jaar. Knalgoed en HQ pak ik ook nog wel eens mee, Knalgoed inderdaad heel slecht met site bijwerken.

Back
Bovenaan