• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Triplex] Pow

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruben

VWC lid
Artikelnaam: Pow
Aantal per verpakking: 4
Aantal in karton: 200 pakjes
Fabrikant/Importeur: Triplex
Kruitgewicht: Onbekend
Prijs: € 1,50
Effectomschrijving: Knal
Afmetingen: 8x2 cm

Bijlagen

• pow.jpg
    pow.jpg
    54,7 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt door een moderator:
Ze kosten rond de 3,60zloty of 1,99zloty in polen, dat is ongeveer 1euro en 50 cent.
Afmetingen: 8x2 cm.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat zou wel kunnen kloppen, dat heb ik wel eens vaker gehad bij die knallers van triplex. Ze ogen heel sick, maar de knal is wat minder. De achtungs zijn wel nice, die groten :)

Heb van 1tje het karton afgerold (wat vrij los zit en niet een erg dikke laag is) en bovenaan zit ongeveer 1.5 cm gips, dan +- 2.5 gram flash (weegschaal meet op de gram nauwkeurig en hij knipperde tussen 2 en 3 gram) en dat is ook iets van 1.5 cm en dan is de rest van de 7.5 cm lange nitraat alleen nog maar gips. Echte gipsbom dus. Ik heb overigens toch maar wat bijgekocht want ik kon ze heel goedkoop inslaan. Ik heb nu 100 pakjes (400 nitraten dus) en die ga ik als m'n geduld het toelaat vastmaken aan wat roze lont (snellont)

Heb inderdaad al een filmpje gezien ervan op YT, en stellen niet veel voor. Dat vernam ik ook uit de reacties onder het filmpje (ervaringen).

M'n telefoon faalde op het moment surpreme :frusty: Maar ik kan je zeggen; ze zien er imposant uit maar de knal stelt niet veel voor (vrij schel knalletje). Beter de Fenix nemen.

Heb btw laatst een fenix op dezelfde plek afgestoken maar ook de fenix klonk daar erg schel :bonk:

K zal kijken of ik een pow op een andere plek kan afsteken waar de knal wel tot zn recht komt. Ik las namelijk al een andere reactie dat ze niet veel onderdoen voor de fenix. Ook wil ik wel dat filmpje van youtube hebben, ik kan er geen vinden.

Laatst bewerkt:
wat een verassing was dit!
koste geen drol en ze knalden zeer lekker! veel plezier van gehad!

Jammer, ik heb ze veel te duur ingekocht, en 1 op de 3 deed het überhaubt niet, en wanneer ze het wel deden stelde de knal niet veel voor, nog geen chooêt banger in mijn oren

hmm Sop appart!
Hier had ik een kartonnetje gescoort voor rond de 100e
Had wel wat weigeraars. denk een stuk of 10 tot 20 over een heel karton a 800stuks.
Dus dat valt mee!
De knal vond ik prima te doen!
Ik schat hem in zo rond een goede belgiesche knaller zoals Toffe Mammoth enzv.
Het vele gips in de knaller vind ik wel een na deel (deed me aan de suppervlinders denken).

BTW deze knallers heb ik gewogen en het kruit varieerde tussen de 2,2 en de 2,7gram. dus het gemiddelde licht rond de 2,4 gram.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan