Tripje Duitsland 27-07-09

Hallo VWC lid,

Ik en een vriend gingen een rondje duitsland doen,
We begonnen 's ochtens maar eens met een frisse douche.
De auto in en naar Eimlichheim, Helaas hadden ze bij VuurwerkCenter alleen maar klein vuurwerk, Daar maar een beetje van ingeslagen.
Toen zijn we naar Laar gegaan, Even de GrenzlandMarkt bekeken, en toen maar naar binnen gegaan met de hoop dat ze crosairs hadden..
Eenmaal binnen gekomen kregen we een goed gevoel, Achter in de winkel vonden we de zogenaamde "Alarm pistolen" maar daar waren we niet gekomen,
dus wij naar de vrouw achter de kassa, vragen of ze nog Crosairs hadden,
tot haar grootste spijt hadden ze die niet meer, ze boden ons een pakje GoldKreizers en een Aba Knalpatronen doosje (100st) voor 22,00.
Geen prijs dus..
toen nog naar Haren geweest en naar de textiel winkel KIK,
Hier nog wat klein vuurwerk ingeslagen en toen richting een restaurant.
Hier nog een 32CM Pizza Gyros besteld, OVERHEERLIJK.
Daarna weer naar Nederland gegaan, Nog een broodje hamburgen gegeten met een softijsje.

Eenmaal thuis kwamen we er achter dat de vrouw bij GrenzlandMarkt 2 doosjes GoldKreizers erin had gedaan, maar hiervoor konden we niet terug.

Fotos zijn niet gemaakt en zullen ook niet gemaakt worden wegens veiligheid,

MVG,
DPC

Bedankt voor je verslag van je Duitsland trip.
Inderdaad, ik ben ook heel erg nieuwsgierig geworden naar het verhaal over Vuurwerkcenter.
Kan je daar iets meer over vertellen?

Ik snap alleen niet dat jullie nu al naar Duitsland zijn gegaan. Daar hebben ze ongeveer dezelfde wetgeving als in Nederland. De laatste 3 dagen kun je mooi je slag slaan maar door het jaar is het muisstil

Nou ik ben niet van de knal, meer van de sier, dan haal ik wat kleine dingetjes in DE.

Over Vuurwerkcenter,
We kwamen bij de deur, toen die al open stond voor ons.
Op een of andere manier was de sfeer er geweldig, na een poosje praten met een medewerker (ben de naam even kwijt) toch maar even mee gegaan voor wat klein spul.
de winkel was nu nog niet zo met vuurwerk zelf bezig, dus alles stond nog niet compleet op voorraad in de winkel..
Er waren wel wat leuke softair en paintball geweertjes maar dat was niet de bedoeling..

Verder was het niet zoveel wat we kochten,
3x Kidz Mix box = 15,00
5x Vulcanix = 2,50
10x Knatterballz = 10,00

Maar leuk voor erbij ..

nou beste vuurwerkvrienden

na deze berichten gelezen tehebben ,had ik deze week besloten om zelf maar eens polshoogte tegaan nemen en vandaag had ik tijd om tegaan kijken bij onze grote vriend ron.
maar eenmaal aangekomen bleek dat de vuurwerkwinkel toch echt wel helemaal verdwenen was, er stonden grote platen aan de binnenkant van de winkel tegen de deur aan ,ik kon er net langs heen kijken door de ramen ,en zag dat de winkel vol stond met van alles en nog wat hoop rotzooi en meubulair en dat soort dingen maar vanalles behalve vuurwerk.
ook waren alle opslag bunkers verdwenen die achter het pand stonden, en was het oude huis van hem die aan de achterkant in het pand zat compleet verbouwd(wat het gaat worden weet ik helaas niet.
ook viel mij op dat de zonnestudio (die ik destijds voor ron gemaakt heb) verkocht of verhuurt is aan iemand anders ,want er zit nu een beautie salon in .
ook zijn woonhuis is compleet verbouwd, en heeft niet meer de uitstraling die het destijds had, alles maar dan ook echt alles is compleet veranderd.

dus bij deze zou ik dan heel graag willen weten waar drenthsepyrocrew geweest is in emlichheim want bij vuurwerkcenter was het zeker niet ,dat is een ding wat zeker is .

maar bij deze is het dus meer dan zeker dat vuurwerkcenter verleden tijd is heren

grtzzz

ik heb sterk het gevoel dat ron in dat vuurwerkcentro zit...
de bestellijsten ziene r ehtzelfde uit..
en de site die hij mij eerst heeft laten zien...www.vuurwerkcenter.NET
lijkt heel veel op deze...
als ik tijd heb zal ik eens in emst kijken ...

Hier is een foto van de winkel zoals deze er in 2006 uitzag. Hij zat toen nog aan de straatzijde met het "vuurwerkdeel". Later is hij verhuisd naar de linkerzijde, naast een soort zonnestudio.

10002-vuurwerkcenter2006.jpg

(Inderdaad, hij verkocht toen zelfs speciale pyro rolstoelen voor de Museumdudes :wink: )

Als ik het zo lees, dan kan het best zo zijn dat DrenthsePyroCrew op dat adres is geweest, maar dat dit niet meer de ons bekende vuurwerkcenter is. Ik weet bijvoorbeeld dat de winkel op de hoek allerlei ganzjahrig verkocht uit de voorraad van Ron. Misschien is de oude winkel verkocht met een deel van de oude inventaris? Is allemaal mogelijk.

Verder blijft het voor ons gissen hoe het nu echt zit. Het zou eigenlijk heel prettig zijn als Ron ons zelf op de hoogte bracht van de situatie. Misschien kan hij dat echter niet? Ook dat is een mogelijkheid. Hoe dan ook; we zullen het moeten afwachten.

Cameo

het hele pand is/was van ron , de zonnestudio die naast de vw winkel zat heb ik voor hem gebouwd , aan de andere kant op de hoek zit wim met een bistro. die zit er gewoon nog maar was helaas dicht ,daarnaast zit een pizza/shoarma tent.
de vw winkel was dicht en stond vol met vanalles en nog wat ,maar tot aan de deur vol met spul , dus weet niet waar drentshepyrocrew is geweest maar zeker niet hier.

ps door wie ben je geholpen dan (hoe zag die eruit. of hoe heette die persoon .

Laatst bewerkt:
Duidelijk verhaal.
Tripreport gaat dus niet over de Vuurwerkcenter zoals wij hem kennen.

Wellicht dat er daar ergens inde buurt een soortgelijke zaak zit tegenwoordig?!
DPC, weet je echt het adres niet? Je bent er toch heen gereden?
Zo te lezen gingen jullie voorbereid op pad, dus dan moet je weten waar naartoe.

Ik kan niet rijden..
Aldus wist ik niet precies waar het was!
Maus reed..
Maar verder weet ik ook niet veel, ik zal eens vragen na het adres..
En er zat geen Bistro ofzo in de buurt..
En de fotovan cameo.. het zag er anders uit.
Maar geloofmij was Ron er zelf niet, ik ga nu wel twijvelen!

Mijn nieuwsgierigheid was gewekt na het lezen van deze tripreport. :p En ik had ook wel weer zin in echte duitste kebab, maar dat was niet de hoofdreden waarom ik naar Emlichheim ben gereden.

Ik ging naar de locatie waar vuurwerkcenter zat met een kleine hoop dat hij misschien weer open was met een andere eigenaar. Maar helaas er zit nog steeds papier en houten planken voor de ramen.

Hoe het toen was.
IMGP2435.jpg

IMGP2379.jpg

IMGP2386.jpg

Hoe het er nu bij ligt :cry:
IMG_0813.jpg

IMG_0808.jpg

Daar bij de blauwe container stonden vroeger de opslagcontainers.
IMG_0811.jpg

Vroeger en nu
IMGP2435.jpg

IMG_0813.jpg

Dus mensen geef het maar op. Vuurwerkcenter is dus niet heropend. Het is zo goed als over. Het pand is ook al weer een beste poos leeg namelijk.

Bedankt voor je veldwerk Ralph.
Er is nu door jouw onderzoek een duidelijk antwoord op de vraag gekomen of Vuurwerkcenter nu wel of niet heropend is.
Jammer genoeg is dit dus niet het geval.

en subarafreak ook niet te vergeten :p ....hij was er gisteren volgens mij ook langsgeweest om even polshoogte te nemen :D
Waarschijnlijk is men dus gewoon ergens anders geweest :sad:

Back
Bovenaan