Tripje Duitsland 2010/2011

lpspeedy

VWC lid
Zoals belooft mijn 2de trip naar duitsland met een klein foto verslagje.

Het begon om 6 uur 's morgens, opstaan en klaarmaken zodat we rond 7 uur konden afzakken naar Duitsland. Na een kleine 40 min rijden kwamen we aan bij de eerste winkel. De aldi in Aachen. Hier was nog niets uitverkocht dus konden we alles nemen wat we wouden hebben. Na nog wat eten meegenomen te hebben en even op de parking gestaan te heb om alles in te laden en wat te eten vertrokken we naar de lidl. Daar kwamen we binnen en tot onze verbazing was bijna alles uitverkocht. High speed bombs, titanium, mystic castle en alligator wat toch op ons verlanglijst stond was er nietmeer en kwam die dag ook nietmeer binnen. Dus van daaruit verder gereden naar een ander lidl filiaal meer in de stad. Hier hadden ze nog alles maar van de alligator waren er nog maar 2. Deze wist ik snel voor iemand anders uit te nemen. Hierna zijn we op een parking buiten de stad samengekomen. Ik zou 15 min op voorhand rijden zodat ik kon melden als er controle was.
1 maal over de grens van Duitsland naar Nederland wist ik dat alles zou goedkomen. Om 11 uur waren we terug thuis en konden we beginnen met uitladen. Het vuurwerk ligt op meerdere plaatsen verspreid omdat ik graag wat vuurwerk afschiet voor nieuwjaar en als jaarlijkse gewoonte staat dan de laatste 2 dagen de politie wel eens regelmatig voor mijn deur. (Ambetante buurman die graag belt). En nu de foto's :) die zeggen meer dan woorden.

Groeten

Lpspeedy

Foto het winkelkarretje.
afbldng227.jpg

Foto van wagen 1 na stop Aldi.
29122010033k.jpg

Foto van wagen 2 na stop Aldi
29122010034.jpg

Foto van wagen 1 na stop eerste Lidl
29122010037.jpg

Foto van wagen 2 na stop eerste Lidl
29122010036.jpg

Foto's van locatie 1 bij kameraad waar zijn deel vuurwerk ligt
29122010038.jpg

29122010039.jpg

Foto's van locatie 2 een beetje uitgestald :)
afbldng231.jpg

29122010042q.jpg

My 2 cents :D

Die Chicago wat jij daar hebt liggen was werkelijk een topper. Mooie opbouw met een apart manier van schieten, wat mij doet denken aan de Jorge JW414, en mooie grote gouden boeketten aan het eind. Die 30,- euro meer dan waard.

Die Chicago wat jij daar hebt liggen was werkelijk een topper. Mooie opbouw met een apart manier van schieten, wat mij doet denken aan de Jorge JW414, en mooie grote gouden boeketten aan het eind. Die 30,- euro meer dan waard.

daar heb ik 25€ voor betaald.

Oh, heb je mazzel. Prijs is normaal, om precies te zijn, 29,- euro bij de Aldi.

mooie TR

ik wil ook elk jaar vuurwerk uit Duitsland halen, veel goedkoper want ik heb zelf niet zo'n groot budget, maar helaas mag ik niks uit buitenland halen.

mag ik vragen hoeveel dit gekost heeft? ik denk rond de 350€?

Klopt :-) De collectie bij mij thuis is voor een kleine 400 €
Maar dan zijn de andere collecties er nog niet bij gerekend.
Ik zal enkele foto's uploaden van alles samen.
We hebben dit jaar voor een kleine 1400 € afgeschoten.

Duitsland zal altijd het land zijn waar ik mijn vuurwerk haal.
Enkel volgend jaar zal ik minder pijlenpakketten halen.
Want daar zijn we dit jaar nog niet aangeraakt omdat het na een tijd te mistig is geworden.

Ik heb zelf 29.99 € betaalt voor de chicago en dit was idd een zeer geweldig mooie pot.

Dit is er nog bij gekomen.
30122010047.jpg

En hier nog wat sfeer foto's van de avond ervoor. (het doorlont avondje)
31122010048.jpg

31122010050.jpg

31122010052.jpg

31122010055.jpg

Tafel 1
31122010065.jpg

31122010066.jpg

Tafel 2
31122010070.jpg

31122010072a.jpg

En ten slotte nog een leuk afschiet tafeltje
31122010075p.jpg

Ik weet niet als ik dat in dit topic van me mag zetten. Ma het is tenslotte 3/4 vuurwerk van duitsland.

Groeten

Lpspeedy

Wajoo dat is allemaal wel heel mooi vuurwerk, denk dat ik dit jaar ook maar eens naar Duitsland ga om in te slaan.
Verkopen ze trouwens bij de Lidl of Aldi in Duitsland ook lawinepijlen?

Hier ben ik het 100% mee eens. ik heb de chicago ook gehad. Het was echt een topper.!!

Wajoo dat is allemaal wel heel mooi vuurwerk, denk dat ik dit jaar ook maar eens naar Duitsland ga om in te slaan.
Verkopen ze trouwens bij de Lidl of Aldi in Duitsland ook lawinepijlen?

Haha neen die vind je niet in de aldi of lidl.
Deze komen uit België net als de mortieren en cobra 6 die vind je ook niet in de lidl :) Zou wel leuk zijn moest dit zo zijn!

Verder heb ik idd wel een mooi vuurwerkshowtje kunnen geven samen met een vriend die de kosten deelt. Is een show van iets minder als 3 kwartier geweest. Maar heb de lucht wel continu gevuld kunnen houden. :) Het was wel even opletten toen we het rek met de 50 vuurpijlen in afstaken. Toen regende het vuurwerkstokken rondom ons :).

Als ik 1maal gevonden heb waar ik op dit forum de filmpjes kan gaan zetten zal ik een paar kleine filmpjes uploaden. Moet wel zelf nog alle beeldmateriaal binnenkrijgen en dan een kleine compilatie maken :) en dan nog overmorgen naar de Zena voor wat discount vuurwerk voor volgend jaar :)

Maar de Lawinepijlen van Zink 901 worden toch gemaakt in Duitsland dus neem ik aan dat je ze daar wel makkelijk kunt kopen toch? Of heb ik het helemaal verkeerd?

de lawine pijlen worden inderdaad in Duitsland gemaakt maar deze zijn nergens te koop in Duitsland want ze zijn er illegaal. Net als in de meeste Europese landen. Waar ze legaal gekocht kunnen worden weet ik zelf niet.

Gr

Back
Bovenaan